Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از Republic World، به گفته سازمان فضایی ناسا، در سال جدید، سیارکی به اندازه آسمان خراش، جو زمین را سوراخ خواهد کرد. این سیارک ۲۰۱۳ YD۴۸ نامگذاری شده و ناسا آن را یک "شیء بالقوه خطرناک" برای زمین اعلام کرده است.

براساس گزارشات دریافتی این سیارک در ۱۱ ژانویه، ۳.۴۸ میلیون مایل به زمین نزدیک خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیارک حدود ۱۰۴ متر عرض دارد که تقریباً به اندازه ساعت بیگ بن است. در حالی که این فاصله زیاد به نظر می‌رسد، اما در واقع از نظر سفر فضایی ابعاد کوچکی دارد. ناسا هرچیزی که از فاصله ۱۲۰ میلیون مایلی زمین عبور کند را به عنوان یک شیء نزدیک به زمین (NEO) طبقه‌ بندی خواهد کرد. همچنین به دلیل مسافت زیادی که این سیارک‌ها طی می‌کنند، تغییرات کوچک در مسیر آن‌ها می‌تواند، زمین را ویران کند.

دانشمندان روزانه هزاران سنگ یا سیارک را رصد می‌کنند تا مسیر برخورد آن‌ها در زمین نباشد. همچنین طبق گفته دانشمندان، سه سیارک دیگر قرار است قبل از  ۲۰۱۳ YD۴۸ به سمت جو زمین حرکت کنند.

براساس این گزارش در یکشنبه ۲ ژانویه سیارک YK ۲۰۲۱، با عرض ۱۲ متر از ۱۱۸ هزار کیلومتری جو زمین عبور خواهد کرد. همچنین در ۶ ژانویه ۲۰۲۲، سیارک YE۱۵، که ۷ متر عرض دارد، از کنار زمین عبور می‌کند و در فاصله ۴.۶ میلیون مایلی سیاره زمین قرار خواهد گرفت. سومین سیارک به نام ۲۰۲۰ AP۱، چهار متر عرض دارد و در ۷ ژانویه از فاصله ۱.۰۸ میلیون مایلی، از کنار زمین عبور خواهد کرد. دیدن حرکت سیارک‌ها از نزدیکی زمین به ندرت اتفاق می‌افتد. به گفته ناسا، در اوایل این هفته سیارکی تقریباً سه برابر بزرگ‌تر از YD۴۸ ۲۰۱۳ با سرعت ۴۷ هزار مایل در ساعت به فاصله ۱.۹ میلیون مایلی زمین می‌رسد.

بیشتر بخوانید

جیمز وب برج قابل استقرار خودش را باز کرد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیارک فضایی سیاره زمین آسمان خراش میلیون مایلی زمین عبور جو زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۴۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در خرمشهر با شاخص ۱۱۱ و در ایستگاه‌های استانداری و نیوساید اهواز به ترتیب‌های ۱۳۲ و ۱۱۱ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
همچنین وضعیت هوای شهر‌های آبادان، اندیمشک، ایستگاه حفاری و پست برق شماره سه اهواز، بهبهان، حمیدیه، دزفول، شوش، شوشتر، کارون، ماهشهر، مسجدسلیمان و هندیجان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.
وضعیت هوای رامشیر و شادگان با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.

دیگر خبرها

  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • غیبت قمری آنتارس چه زمانی رخ می‌دهد؟
  • چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • وقوع حادثه امنیتی در جنوب یمن
  • به مایلی‌کهن زنگ زدم و گفتم بیا با هم فالوده بخوریم ! | میانجیگری میان محمد مایلی کهن و امیر قلعه نویی فایده دارد؟