Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین اصناف و امور گمرکی، ۲ قانونی هستند که برای اصلاح در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی قرار گرفته‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مهدی طغیانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اصلاح قوانین و مقررات به عنوان یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین کارهای اصلی که به طور معمول در مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود که باید جدی‌تر نیز به آن پرداخته شود، موضوع اصلاح قوانین و مقررات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: با توجه به آنکه کشور ما اکنون در شرایطی قرار دارد که فشار اقتصادی زیادی را تحمل می‌کند حداقل آن است که از نظر قانونی، خود قوانین و نهادهای قانونی نباید مانعی بر سر راه فعالان اقتصادی باشد. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیرامون اصلاح 2 قانون در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون اصناف یکی از این قوانین است که برای نزدیک به 3.5 میلیون واحد صنفی  در 8 هزار اتحادیه فعال هستند، قانون مهم محسوب می‌شود البته مواردی باید در آن اصلاح شود. 

وی در تشریح اصلاح قانون دیگر گفت: قانون امور گمرکی از دیگر قانون‌هایی است که نیاز به اصلاح دارد، چراکه این قانون در 2 بحث واردات و صادرات نقش بسزایی دارد و حقوق دولتی دریافت می‌کند که در تسهیل تجاری بسیار می‌تواند موثر باشد، بنابراین رفع موانع گمرکی بسیار مهم و مورد تأکید است. 

افزایش 30 درصدی دسترسی به منابع بانکی برای فعالان اقتصادی با تامین مالی زنجیره ایرئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: خیانت جریان فتنه به مردم بخشودنی نیستدبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس: رونق اقتصادی در روستاها اولویت نخست برای رفع فقر و محرومیت است

طغیانی با بیان آنکه جلسات اصلاح این قوانین اکنون در کمیسیون اقتصادی در حال برگزاری است، بیان کرد: قانون اصناف به زودی و به طور تقریبی یک ماه آینده به صحن مجلس خواهد رفت و احتمال آن وجود دارد که موارد اصلاحی قانون امور گمرکی نیز تا پایان سال به سرانجام رسد. 

وی خاطرنشان کرد: من به عنوان مسئول اصلی کمیته بازرگانی در کمیسیون اقتصادی وظیفه خود می‌دانم که این قوانین مهم را با دقت و حوصله برای انجام نقش‌آفرینی ملی و جدی در حوزه اقتصادی کشور پیش برم. 

انتهای پیام/174

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی کمیسیون اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۴۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد

رئیس‌جمهور دو قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (5) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی 19 فروردین 1403 مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 29 فروردین 1403 به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس‌جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی 19 فروردین 1403 مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 29 فروردین 1403 به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست‌جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!