Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش ایرنا، در دومین مهرواره شاهنامه‌خوانی۸۲۲ اثر از سراسر کشور در سه بخش شاهنامه خوانی، نقالی و پادکست از ۲۳ استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که نیمی از آثار متعلق به دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری بودند که از بین این آثار ۵۰ اثر انتخاب که ۲۰ اثر برگزیده و ۳۰ اثر قابل تقدیر شناخته شدند.

در این دوره از مهرواه شاهنامه‌خوانی در بخش پادکست بزرگسال شادان تنابنده از اصفهان، فاطمه محمودی از آذربایجان شرقی و مریم مردانی، پریسا اردشیری و صغرا موسوی از چهارمحال و بختیاری به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش پادکست نوجوان نیز نرگس احمدیان، لیلا محمدی و ساغر ساعدی از چهارمحال و بختیاری، مبینا غلامی و آزیتا ایرانی از فارس شایسته تقدیر معرفی شدند.

در دومین مهرواره ملی شاهنامه خوانی هیات داوران در بخش نقالی گروه سنی نوجوان اثری را حائز امتیاز برگزیده انتخاب نکردند و آرمیتا جوادیان از چهارمحال و بختیاری شایسته تقدیر معرفی شد.

در بخش نقالی گروه سنی نونهال، باقری مطلق از البرز، ریحانه شاهینی و صبا موسوی از چهارمحال و بختیاری، پرنیا عبادی از خوزستان به عنوان برگزیده و یسنا طاهری از خراسان رضوی شهر مشهد شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش نقالی گروه سنی نو نگاه دینا شیرین زاده از تهران، آناهیتا حیدری از کرمانشاه به عنوان برگزیده و سارینا یوسف نیا از تهران شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش نقالی در گروه سنی نوجوان عسل غیاثی از کرمانشاه نیز برگزیده و در  گروه سنی بزرگسال هیات داروان هیچ اثری را برگزیده انتخاب نشد و پریناز بابایی از همدان، فاطمه قره قاشی از گلستان، مسعود شاهندی از اصفهان، بورا تیلا از خوزستان، سید مهرداد حسینی کاووسی از همدان شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش شاهنامه‌خوانی نوجوان آرینا رحیمی از کرمان، رامین دهقاتی از فارس، کیان قاسم‌پور از چهارمحال و بختیاری به عنوان برگزیده و فاطمه آقابابایی از چهارمحال وبختیاری، روژا علیزاده از تهران، امیرحسین بشارتی از استان فارس شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش شاهنامه‌خوانی گروه سنی نونهال سرمه رشیدی از لرستان، اسما محمدی از چهارمحال وبختیاری، کیمیا مشکلات از کرمانشاه و شارلین زرین از تهران به عنوان برگزیده و دنیا سادات حسینی از کرمانشاه، نیوشا فرهادیان از چهارمحال وبختیاری، فاطمه شعله از یزد، آیلی آذرنو از سیستان و بلوچستان به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.

در بخش شاهنامه‌خوانی در گروه سنی نونگاه یسنا حسینی از خوزستان، همراز رضوی از تهران، نازنین فرزانه از چهارمحال وبختیاری برگزیده و یناز مختاری از چهارمحال و بختیاری، فاطمه خیرآبادی از خراسان رضوی به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش شاهنامه‌خوانی در گروه سنی نوجوان نیز امیر محمد موسوی از چهارمحال وبختیاری برگزیده و بهار سلجوقی از سیستان و بلوچستان شایسته تقدیر معرفی شد.

در بخش شاهنامه‌خوانی در گروه سنی بزرگسال محمدعلی صالح از بوشهر برگزیده و میلاد صادقی و بتول کزیمزاده از چهارمحال و بختیاری به عنوان شایسته تقدیر معرفی  شدند.

توجه به آثار فاخر  و متون کهن در جامعه گسترش پیدا کند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: توجه به آثار فاخر و متون کهن به عنوان نیاز اصلی جامعه از گذشته احساس می‌شد و هم‌اکنون نیز این موضوع در جامعه مورد تاکید قرار دارد و توجه به این موضوع به عنوان یک نیاز و مساله احساس می‌شود.

حجت‌الله آسمند افزود:هویت و فرهنگ که برگرفته از اعتقادات، ارزش‌ها، باورها، افتخارات است یکی از نیازهای اصلی امروز جامعه کودکان و نوجوانان است این موضوع در بسیاری از متون کهن پارسی مورد توجه ویژه قرار دارد و نیازاست که این فرهنگ‌ها را به کودکان به عنوان آینده سازان جامعه منتقل شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین مرکز تخصصی شاهنامه خوانی و شاهنامه شناسی استان در مرکز فرهنگی هنری شهر فارسان از سال۱۳۹۵ فعال شده است.

آسمند اظهارداشت: این مهرواره با هدف معرفی متون کهن، ترویج فرهنگ اصیل شاهنامه‌خوانی در سطح جامعه، آشنایی کودکان و نوجوانان با هویت ملی و کشف و پرورش استعدادهای شاهنامه‌خوانی و نقالی در راستای ایجاد نشاط، امیدآفرینی، پویایی اجتماعی و ارتقا مهارت‌های زندگی برگزار شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین افزود: برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلف یک راهکار برای افزایش سلامت و ارتقاء فرهنگ جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که اجرای این برنامه‌ها برای گروه سنی کودکان و نوجوان باید در اولویت قرار گیرد.

شهرام مقدس افزود: برگزاری جشنواره‌های مختلف یک ظرفیت اجتماعی بالاست که بتوان از سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی در جامعه استفاده و از نگاه و منظر تخصصی به موضوعات مختلف پرداخت.

شاهنامه فروسی مردمی ترین کتاب در تاریخ است

استاد زبان و ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد نیز در این آیین با برشمردن برخی ویژگی‌های شاهنامه فردوسی و استقبال مردم از این کتاب گفت: شاهنامه فردوسی مردمی‌ترین کتاب در تاریخ است.

محمد حکیم‌آذر افزود: قدیمی‌ترین نسخه شاهنامه فرودسی متعلق به قرن هفتم به بعد است و  از ۱۵۰ تا ۲۰۰ سال از شاهنامه فرودسی در تاریخ نویسی ایران خبری نیست.

برچسب‌ها کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان چهارمحال وبختیاری شاهنامه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان چهارمحال وبختیاری شاهنامه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان چهارمحال وبختیاری شاهنامه شایسته تقدیر معرفی شدند چهارمحال و بختیاری شایسته تقدیر معرفی شد چهارمحال وبختیاری بخش شاهنامه خوانی عنوان برگزیده کودکان و نوجوانان شاهنامه خوانی کودکان و نوجوان گروه سنی متون کهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۴۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی با رقابت ۱۴۷ داوطلب در شهرکرد

مقدسی اظهار داشت: در پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیاری رشته های تخصصی بالینی پزشکی، ۱۴۷ داوطلب شامل ۶۶ مرد و ۸۱ خانم ثبت نام کردند.

وی افزود: این آزمون پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور با حضور نمایندگان سنجش آموزش پزشکی و حراست وزارت بهداشت در سالن شهید علم الهدی واقع در مجتمع آموزشی پردیس رحمتیه دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد برگزار گردید.

بیشتر بخوانید

آغاز نوبت اول کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری

دکتر مقدسی اضافه کرد: این ازمون دارای ۲۰۰سوال به صورت کتبی و به مدت ۲۴۰ دقیقه برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: نتایج این ازمون از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir منتشر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • صعود تیم به جمع ۴ تیم برتر لیگ برتر جوانان
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • نمدمالی، هنری با روایت تاریخ
  • میدان عرضه دام زنده احداث می‌شود
  • چهارمحال و بختیاری سوگوار شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • پایان مسابقات اسکیت فری استایل با معرفی نفرات
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی با رقابت ۱۴۷ داوطلب در شهرکرد
  • نفرات برتر جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار معرفی شدند