Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@10:54:02 GMT

«فلورونا» چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۴۶۱۹

«فلورونا» چیست؟

در حالی که جهان اکنون شاهد افزایش مبتلایان ناشی از سویه اومیکرون کرونا بوده، بیماری فلورونا نیز در فصل سرد سال خود را نمایان کرد.

به گزارش مشرق، اولین مورد ابتلا به «فلورونا»، بیماری ناشی از ترکیب ویروس‌های «کووید – ۱۹» و «آنفولانزا» ثبت شد تا نگرانی از شیوع بیماری بر اثر عفونت مضاعف این دو ویروس را تشدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «اکسپرس و وان ایندیا»، نخستین مورد ابتلا به «فلورونا» در زن جوان باردار ساکن اراضی اشغالی شناسایی شد.

بیشتر بخوانید:

واکسیناسیون کرونا راه مقابله با امیکرون و دلتا

پس از آن نیز مشخص شد که چند بیمار دیگر در اراضی اشغالی به این ویروس ترکیبی مبتلا شده‎اند.

همین امر سبب شد تا کارشناسان بهداشت در نقاط مختلف جهان تحقیق و بررسی درباره این ویروس ترکیبی را آغاز کنند اما آن چه تاکنون درباره این ویروس آشکار شده، به شرح زیر است.

«فلورونا»، ترکیبی خطرناک از ویروس‌های «کووید -۱۹» و «آنفولانزا» است که بیماری تنفسی را در پی حمله به دستگاه تنفسی فوقانی ایجاد می‌کند.

مهم‌ترین علائم این بیماری عبارتند از: تب، بدن درد، سرفه، عطسه، گلو درد، تنگی نفس، خستگی، سردرد، حالت تهوع، استفراغ، اسهال و راش (ضایعه پوستی).

«فلورونا» در حالی بروز یافت که جهان در حال مقابله با انواع سویه‌های ویروس «کووید -۱۹» و البته سویه ترکیبی «دلمیکرون»، ترکیب سویه‌های «دلتا» و «اومیکرون» است.

کارشناسان در حال حاضر در حال مطالعه روی ترکیب این دو ویروس هستند تا تشخیص دهند که آیا می‌تواند باعث بیماری جدی تری شود یا خیر.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت حوادث بین الملل کرونا سلامت خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۴۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم

 ابراهیم ونکی فراهانی، مدیر نیروگاه قم گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی قم در اسفند‌ماه سال ۱۴۰۲ با افزایش تولید بیش از ۵۶ میلیون کیلووات ساعت نسبت به سال قبل و بیش از ۱۴ میلیون کیلووات ساعت نسبت به رکورد قبلی در سال ۱۳۸۴، موفق به ثبت رکورد جدید در تولید برق خود در اسفند شد.

وی با بیان اینکه دستیابی به این دستاورد با اتکا به همت و تلاش کارکنان نیروگاه سیکل ترکیبی قم در بخش‌های مختلف به دست آمده افزود: با تلاش کارکنان واحد بهره‌برداری، با وجود عمر بالا و افزایش ضریب پیری واحدها، با بهره‌برداری اصولی، عکس‌العمل‌های به موقع و کمترین خروج اضطراری موفق به تولید برق با حداکثر توان و راندمان شدند.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی قم گفت: تولید نیروگاه قم در اسفند سال گذشته به میزان ۳۹۸ میلیون و ۵۶۹ هزار کیلووات ساعت بوده و از این میزان تولید، ۳۹۱ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۶۰۰ کیلووات ساعت آن انرژی خالص بوده که به شبکه سراسری برق تحویل شده است.

وی با تاکید بر اهمیت انجام به موقع تعمیرات بیان کرد: همکاران واحد تعمیرات نیروگاه قم موفق شدند در زمستان سال گذشته تعمیرات اساسی واحد‌های یک و چهار گازی، بازدید اتاق احتراق واحد سه گازی و بازدید دوره‌ای سالانه واحد دو بخار که در نوع خود کم‌نظیر بوده را انجام دهند تا تابستان امسال بدون خاموشی سپری شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کامل‌ترین تورهای ترکیبی ویژه بهار ۱۴۰۳
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • ترکیبی که بارسا را حذف کرد آماده نبرد در دورتموند!‏
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳