Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد حسینی خراسانی روز شنبه در نشست شورای ادرای استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری بیان کرد: خدمت به مردم با توجه به سیره امامان و معصومین(ع) بالاتر و برتر از انجام برخی مناسک و ثواب رفع مشکلات جامعه از یکهزار سفر حج بیشتر است.

حسینی خراسانی ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی و مسئولان از خدمت به مردم، رفع موانع و چالش های اقتصادی کوتاهی نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مراسم بزرگداشت سالگرد شهید سلیمانی در واقع گرامیداشت خدمت و ارزش‌های انسانی است و گرامیداشت حقیقی جایگاه سردار سلیمانی پیمودن راه و مکتب او و رفع موانع و مشکلات جامعه است.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اهمیت برخی مناسک و آثار معنوی آنها افزود: یکی از برنامه های عبادی، عرفانی و تربیتی مهم اسلام اعتکاف با مناسک و شرایط خاص خود است.

کم آبی مانعی برای توسعه استان سمنان

استاندارسمنان هم در این نشست عنوان کرد: یکی از مهم مترین موانع استان به ویژه در حوزه کشاورزی و صنعت کم آبی و کمبود آب آشامیدنی است.

سیدمحمدرضا هاشمی اظهارداشت: استان سمنان را با توجه به عبور سالانه بیش از ۱۵ زائر مشهد مقدس بین الحرمین می نامند و میزبانی از زائران و خدمت رسانی به آنان در اولویت است.

وی افزود: مصوبات سفر رییس جمهور به استان سمنان به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد و تخصیص اعتبار و طرح های سال ۱۴۰۰ اولویت‌دار است همچنین رشد ۸.۶ درصدی پیش بینی شده برای استان از سال آینده با مشارکت جدی بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی تعیین شد.

استاندار سمنان ادامه داد: تامین سوخت، آرد و اقلام دارویی در روستاهای استان در اولویت است و تمامی روستاهایی که سوخت‌رسانی می‌شوند نباید مشکلات تامین سوخت داشته باشند.

هاشمی، رسیدگی به ۳۲ هزار تماس و نامه در سفر رییس جمهور به استان سمنان را مهم برشمرد.

حل محوری مشکلات در دستور کار مدیران قرارگیرد

مدیرکل بازرسی استان سمنان نیز در نشست شوری اداری استان سمنان، اصلاح نظام برنامه ریزی با هدف مساله‌محوری را ضروری برشمرد و ابراز داشت: مدیران دستگاه های اجرایی با مساله محوری، رصد و تحلیل چالش ها، راهکار مناسب ارائه دهند.

 حجت الاسلام علی‌اکبر رشیدزاده ادامه داد: خطای راهبردی در حوزه های مختلف مشکلات، کمبود نقدینگی و تورم را وارد بازار می کند که با استفاده از نخبگان و تشکیل کمیسیون های علمی و تخصصی این خطاها به حداقل می رسد.

وی با توجه به گلوگاه های فساد و رانت خواری و ترک فعل مدیران بیان کرد: عملکرد هفت تن از مدیرانی که از استان خارج شدند در دست بررسی است و کوتاهی های انجام شده به مراجع اداری و قضایی  ارسال شد.

رشیدزاده خاطرنشان کرد: صیانت از مدیران پاک دست و توجه ویژه به رفع موانع تولید و حمایت از آن با انجام اقدامات پیشگیرانه و نظارت سبب شناسایی بیش از ۷۵۰ مورد اصلاحی در دستگاه های اجرایی استان سمنان شد.

مدیرکل بازرسی استان سمنان افزود: مدیران باید نظارت درون سازمانی خود را تقویت کنند و ارتقای سلامت اداری و رضایتمندی مردم را دستور کار خود داشته باشند.

امیکرون با انتقال انفجاری خطرآفرین است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز در نشست شورای اداری استان سمنان گفت: ۸۶ درصد  تزریق دز دوم واکسن کرونا در شهرستانهای زیرمجموعه این دانشگاه انجام شد و ایمنی کامل با تزریق دز سوم و چهارم شکل می گیرد. 

کامران قدس ادامه داد: پیشگیری و رعایت دستورالعملهای بهداشتی،رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و استفاده از ضدعفونی کننده به دلیل قدرت سرایت سویه امیکرون باید بیشتر در دستور کار شهروندان باشد.

وی افزود: درصد مرگ و میر سویه امیکرون ویروس کرونا مشخص نیست اما تعداد مبتلایان سرپایی افزایش یافته است و با توجه به ابتلای انفجاری امیکرون از ۱۷ روز تا یکماه جهش ناگهانی در ابتلا مشهود است.

قدس یادآورشد: شرایط کنونی تامین دارو، واکسن و تخت بیمارستانی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مطلوب است، اما با رعایت نشدن دستورالعمل های بهداشتی و کوتاهی در تزریق واکسن، شرایط خطرآفرین خواهد شد.

بحران جمعیت در جامعه جدی است

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان هم در این نشست عنوان کرد: پایگاه اطلاعات جمعیت کشور تاکنون ۱۱۴ میلیون اطلاعات را ذخیره و به روز رسانی کرده است و توان ارائه یک میلیارد شماره ملی توسط این پایگاه وجود دارد.

عباس قندالی ابراز داشت: ۱۰۰ دستگاه اجرایی از ۲۰۰ هزار نقطه کشور به پایگاه احراز هویت اشخاص دسترسی دارند. 

وی افزود: زنگ خطر تهدید جمعیت و میزان باروری در کشور به صدادرآمده است.

جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی در نشست شورای اداری استان سمنان حضور داشتند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اومیکرون سمنان کم آبی دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی جهان و سردار سلیمانی سیدمحمدرضا هاشمی سالگرد شهادت سردار سلیمانی پروندهٔ خبری دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی؛ مرد میدان مقاومت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اومیکرون سمنان ویروس کرونا اومیکرون سمنان کم آبی دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی جهان و سردار سلیمانی سیدمحمدرضا هاشمی سالگرد شهادت سردار سلیمانی دستگاه های اجرایی سردار سلیمانی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی

(عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی

دیگر خبرها

  • شورای اسلامی بازوی مشورتی برای مدیران کشور
  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • برگزاری نشست تبیین الزامات اطلاع‌رسانی دولت در ایلام
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • نشست منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود