Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@13:34:12 GMT

بحث اخلاقی درباره قرص تازه «فایزر»

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۴۸۵۵

بحث اخلاقی درباره قرص تازه «فایزر»

فرارو- چه کسی باید نخست آن را دریافت کند؟ افراد مبتلا به نقص ایمنی یا کسانی که هنوز واکسینه نشده اند؟ قرص تازه ضد کرونای «فایرز» می‌تواند بحثی اخلاقی را ایجاد کند. این خبر خوبی است که Paxlovid مجوز استفاده اضطراری را در امریکا کسب کرده است. با این وجود، این قرص می‌تواند باعث ایجاد جنجال و بحثی اخلاقی و کینه توزانه شود در این باره که چه گروهی صلاحیت بیش‌تری دارند که دریافت کنندگان اولیه آن باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فرارو به نقل از بلومبرگ، در آزمایش‌های اولیه این قرص خطر بستری شدن در بیمارستان را بین افرادی که آن را ظرف پنج روز پس از آغاز علائم کووید مصرف کرده بودند به میزان ۸۸ درصد کاهش داد. در این میان، به نظر می‌رسد قرص ضد ویروسی Molnupiravir ساخت شرکت Merck تنها در حدود ۳۰ درصد به پیشگیری از بستری شدن بیمارستان کمک می‌کند با این وجود، مدتی طول می‌کشد تا قرص کافی برای همگان در دسترس باشد و علیرغم آن که میزان تولید در حال افزایش است انتظار می‌رود در مورد نحوه توزیع آن بحث می‌شود.

در این میان، باید انتظار داشت عصبانیت از افراد واکسینه نشده‌ای که قرص را مصرف می‌کنند افزایش یابد چرا که همان افراد هستند که بار اصلی را بر دوش کارکنان درمانی تحمیل می‌کنند و تخت‌ها را در بیمارستان‌ها به دلیل واکسن نزدن و ابتلا به کرونا اشغال می‌کنند.

قرص Paxlovid برای افرادی که نمی‌توانند مزایای کامل واکسن را دریافت کنند ارزشمند است به خصوص در افرادی که سیستم ایمنی آنان سرکوب شده است. با این وجود، آیا این افراد باید با کسانی که با حذف عمدی واکسن زدن از تصمیمات‌شان خود را در معرض خطر قرار می‌دهند و می‌خواهند به جای واکسن زدن قرص مصرف کنند رقابت نمایند؟ در مورد افرادی که واکسن‌ها را دریافت کرده‌اند، اما علیرغم داشتن سن بالای ۶۵ سال یا ابتلا به چاقی و دیابت دوز سوم تقویتی را دریافت نکرده‌اند وضعیت چگونه است؟ این گروه می‌توانند بخش عمده‌ای از تقاضا برای قرص تازه را تشکیل دهند. پس از آن، معما‌های بلند مدتی در مورد افزایش عرضه قرص وجود دارد.

اگر این دارو به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد ممکن است احتمال مقاومت در برابر ویروس را افزایش دهد همان گونه که این موضوع در مورد واکنش سایر پاتوژن‌ها در برابر دارو رخ داده است. این موضوع می‌تواند باعث کاهش امید به درمان آسان شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: قرص ضد کرونا فایزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۴۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر ایرلندی برای حمایت از فلسطین تهدید شد/ خطر شغلی در پیش است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وردل آف ریل، نیکولا کوگلن بازیگر ۳۷ ساله «بریجرتون» که خواستار آتش بس فوری برای مردم فلسطین شده است، گفت هشدارهایی دریافت کرده مبنی بر این که صریح بودن وی در این مورد می‌تواند بر حرفه او تاثیر منفی بگذارد.

نیکولا گفت: این ابراز عقیده برای من مهم است، زیرا من یک فرد شناخته شده هستم و خوش شانس بوده‌ام که در حرفه‌ام به این نقطه رسیده‌ام و برای این واقعیت که می‌توانم کاری را که دوست دارم، انجام دهم و به دنیا سفر کنم و با افراد شگفت‌انگیز ملاقات کنم، احساس مسؤولیت اخلاقی می‌کنم و باید به نوعی پاسخگوی آن باشم.

وی با تاکید بر این که تعهدش برای کمک به دیگران قبل از شروع بازیگری وجود داشت، عنوان کرد: برای من همیشه حمایت از همه افراد بیگناه مهم بوده است. شاید خیلی ساده به نظر برسد، اما من فکر می‌کنم باید به موقعیت‌ها نگاه کرد و فکر کرد که مهم نیست اهل کجا یا چه کسانی هستند، باید از آن‌ها حمایت کنیم.

نیکولا در مورد هشدارهایی که در این صنعت دریافت کرده، تصریح کرد: به شما می گویند «دیگر کار نخواهی کرد»، اما از جایی که نمی‌خواهم هیچ بی‌گناهی رنج بکشد، نگران این واکنش‌ها نیستم.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا بفهمیم چقدر برای یهودیان هم ناراحت کننده و وحشتناک است که این همه مردم بی‌گناه در فلسطین کشته می شوند.

کد خبر 6089692

دیگر خبرها

  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • بازیگر ایرلندی برای حمایت از فلسطین تهدید شد/ خطر شغلی در پیش است
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • مدل تازه تقلب در کنکور؛ پای ابزار جاسوسی در بدن وسط آمد!
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت