Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیمه نقش بسیار مهمی در بهبود، رشد و توسعه اقتصادی کشور‌ها دارد، بدون تکیه بر صنعت بیمه، اقتصاد هیچ کشوری، اقتصاد مطمئن و پویایی نخواهد بود. سیما خسروشاهی، سرپرست مدیریت بیمه‌های زندگی بیمه میهن با بیان این مطالب افزود: در حال حاضر سهم بیمه‌های زندگی از کل حق بیمه تولیدی در حدود 15 درصد می‌باشد و رشته عمر و سرمایه‌گذاری بیشترین سهم را در بین رشته‌های بیمه‌های زندگی به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوع بیمه‌‌نامه‌ها علاوه بر بخش بیمه‌ای ( پوشش‌های اصلی و تکمیلی) بخش پس‌اندازی نیز دارند به‌طوری که در این نوع بیمه‌نامه‌ها بیمه‌گرها به مشتریان خود سود فنی علی الحساب و مشارکت در منافع پرداخت می‌نمایند. سود فنی بیمه‌های زندگی در دو سال اول 16 درصد و دو سال دوم 13 درصد و از سال چهارم به بعد 10 درصد است. اما با در نظر گرفتن شرایط فعلی اقتصاد کشور و نرخ رشد تورم و همچنین بازدهی بازارهای موازی، به نظر می‌رسد سود فنی سالهای اولیه برای بیمه‌گذاران رغبتی جهت خرید بیمه‌نامه زندگی ایجاد ننماید ، لذا اخیراً شرکت‌های بیمه‌ای جهت حفظ مشتریان خود به گسترش پوشش‌های تکمیلی روی آورده‌اند

خسروشاهی تصریح کرد: شرکت‌های بیمه، پوشش‌های مختلفی مانند امراض خاص، از کارافتادگی، غرامت روزانه بستری و ... به بیمه‌نامه های خود الحاق کردند تا جذابیت‌های بیشتری برای مشتریان خود به ارمغان آوردند اما با توجه به اینکه ترکیب سنی جمعیت کشور عزیزمان ایران در حال تغییر جدی و اساسی قرار گرفته و جمعیت کشور در حال پیشروی بسمت سالخوردگی است شرکت‌های بیمه‌ای جدیدا محصولاتی مانند بیمه‌نامه‌های مستمری و بازنشستگی را برای آن دسته از افرادی که امکان بهره‌مندی از صندوق‌های بازنشستگی در زمان بازنشستگی خود را ندارند، عرضه کرده‌اند.

وی افزود: اخیرا بیمه‌نامه مستمری آنی نیز به بازار آمده و بیمه میهن نیز در حال طراحی این محصول است که ابتدای سال آینده این بیمه‌نامه را ارائه خواهد داد. در این نوع بیمه‌نامه‌ها، مشتری‌ها یک مبلغ را یک‌جا به شرکت بیمه می‌پردازند و حداقل پس از یکماه بعد مستمری دریافت می‌کنند. در حال حاضر صرفا چند شرکت انگشت ‌شمار، بیمه مستمری را ارائه می‌دهند.

سرپرست مدیریت بیمه‌های زندگی بیمه میهن در پاسخ به این سوال که ضریب نفوذ بیمه‌نامه‌های زندگی در کشور به چه صورت است گفت: بیمه زندگی به عنوان یک محصول مالی خدمات مناسبی در راستای پوشش انواع ریسک‌ها که اشخاص در زندگی روزمره با آن ها روبرو هستند در دنیا در حال عرضه است و از محبوب‌ترین بیمه‌ها در سطح جهان به شمار می‌آید اما در کشور ما این بیمه‌نامه مغفول مانده و از جایگاه مناسبی در بین خانوارهای ایرانی برخوردار نیست. گواه این مدعا هم میانگین پایین ضریب نفوذ بیمه زندگی در ایران نسبت به میانگین جهانی است که فاصله زیادی را نشان می‌دهد.

سرپرست مدیریت بیمه‌های زندگی بیمه میهن در پاسخ به این سوال که جایگاه بیمه‌نامه‌های زندگی ایران در جهان به چه صورت است؛ گفت: مطابق آخرین آمار منتشر شده در نشریه سیگما 2021 ایران صرفا یک دهم درصد از بیمه‌های زندگی جهان را به خود اختصاص داده و رتبه چهلم را به خود اختصاص داده است.

خسروشاهی در خصوص علت پایین بودن سهم بیمه‌های زندگی در صنعت گفت: با توجه به اینکه سهم عمده بازار بیمه‌های زندگی ما را بیمه عمر و سرمایه‌گذاری تشکیل داده و این محصول در بازارهای موازی رقبای جدی زیادی دارد که بازدهی آن‌ها در سالهای اخیر از این بیمه‌ بیشتر بوده لذا یکی از این اصلی ترین دلایل میتواند وجود بازارها و محصولات کاراتر و همچنین تورم بالا در ایران باشد.

وی در رابطه با راهکارهای افزایش فروش بیمه نامه‌های زندگی در کشور نیز گفت: علاوه بر طراحی بیمه‌نامه‌هایی که نیاز جامعه را برآورده سازد( همچون مستمری) معرفی صحیح بیمه‌نامه‌های زندگی به مردم نیز بسیار مهم است، بسیاری از مردم آگاهی کافی نسبت به این بیمه‌ها را ندارند.

خسروشاهی بیان کرد: اگر بیمه‌نامه‌های زندگی به صورتی طراحی کردند که مطلوبیت لازم را برای تمامی اقشار جامعه داشته باشند در سال‌های آینده این تصویری که در ذهن مردم از بیمه‌نامه‌های زندگی وجود دارد، بهتر خواهد شد، البته زمان زیادی باید سپری شود تا این موضوع تحقق یابد.

سرپرست مدیریت بیمه‌های زندگی بیمه میهن در پایان گفت: بیمه میهن یک محصول عمر و سرمایه گذاری بسیار جامع و یک پوششی با نام پوشش تشخیص و درمان سرطان که انحصاری این مجموعه است را ارائه می‌دهد و در آینده نزدیک نیز بیمه مستمری آنی را عرضه خواهد کرد

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: عملکرد صنعت بیمه در سال 1400 صنعت بیمه بیمه حق بیمه بیمه میهن بیمه نامه های زندگی بیمه نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۴۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین رویداد جوانی در استان همدان

حجت الاسلام کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: ما در آستانه سیاه چاله‌ای جمعیت در استان همدان هستیم که سالهاست در ردیف پایین جدول کشور قرار گرفته ایم و از نظر نرخ رشد جمعیتی در کشور اصلاً اوضاع مساعدی نداریم.

وی یادآور شد: دومین رویداد جوانی با شعار سهم من از جوانی ایران در ۷ بخش برگزار خواهد شد که شامل خانواده‌ها، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها، مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان است.

رئیس هیئت مدیره هفت بهشت با اشاره به اینکه علاقمندان می‌توانند آثار خود را در این زمینه به معاونت بانوان و خانواده استانداری ارجاع دهند افزود: ما در مؤسسه هفت بهشت احساس رسالت نمودیم و با پشتوانه سال‌ها تجربه فرهنگی و جهادی در تمام نقاط شهر واستان همدان از سال ۱۳۹۸ رسماً کار خود را در سبک زندگی، آسیب‌های اجتماعی و مشخصاً کار جمعیتی آغاز کردیم.

حجت الاسلام کرمی اذعان داشت: کشور ما نیازمند ایران جوان، پیش برنده، پرنشاط و پیشتاز است واین ایران باید دارای نسلی جوان در آینده داشته باشد ولی متأسفانه شاهد این بودیم طی پروژه‌ها و نفوذی که در کشور شکل گرفت و احیاناً غفلت‌های که در کشور صورت گرفت و پروژه‌های بین المللی مثل پروژه بین المللی سقوط جمعیت که دنبال منافع برون مرزی آمریکا بود و دنبال این بود که بتواند رشد جمعیتی کشورهای مورد هدف همه دنیا و مخصوصاً کشورهای اسلامی را کنترل کند بگه گونه‌ای که در ایران اسلامی ما که خود غربی‌ها متعجب هستند به ۷۰ درصد سقوط جمعیتی را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: قرار بر این بود پروژه کنترل جمعیتی که در ایران شکل گرفت از دهه ۶۰ نرخ ۵/۶ یا به صورت آمار ۶/۷ کشور وجود داشت این نرخ جمعیت تا سال ۱۳۷۱ به ۴ برسد و این بدان معنا است که ما به ازای هر پدر و مادر ۵/۶ بچه به دنیا می‌آمد یا به صورت واضح‌تر ۱۰ پدرومادر جوان ۶۷ فرزند به دنیا می‌آوردند و قرار براین بود ۱۰ زوج ۴۰ بچه تا سال ۱۳۷۱ به دنیا بیاورند یعنی ۲۷ بچه کاهش پیدا کند اما در سال ۱۳۷۱ این پروژه‌ای که برای ما چیده شد تا سال ۱۳۹۰ به اینجا برسیم اما ما در سال ۱۳۷۰ به اینجا رسیدیم وتا سال ۱۳۷۹ ما به سطح جایگزینی رسیدیم یعنی لبه پرتگاه سقوط به ۲/۱ رسیدیم یعنی جمعیت کشور ما ۱۳۷۹ به جایی رسید که هر پدرومادری که از دنیا می‌روند فقط می‌توانند جایگزین خود فرزند بگذارند و هیچ فرزند یا نسلی اضافه نمی‌شود.

حجت الاسلام کرمی بابیان اینکه ما از جنگ‌های اتمی بیشتر کشته و تلفات جمعیتی داده‌ایم، امروزه شاهد این هستیم ورطه سقوط جمعیتی کشور ما را در بر گرفته است خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار با توجه به هشدارها متعددی که رهبر انقلاب اسلامی از سال ۱۳۸۵ داده‌اند ما به آمار ۱/۷ رسیدیم یعنی زیر نرخ جایگزینی قرار گرفته‌ایم و در سال ۱۴۳۰ با همین آمار پیش برویم جمعیت ایران تقریباً به ۳۵ میلیون نفر خواهد رسید جمعیتی که پیر و کهنسال خواهد داشت و این کشور هیچ بازدهی، رشد، نشاط و تلاشی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: خانواده‌های خوش جمعیت را تکریم کنیم که این افراد نقش فهیم و پیشران را در جامعه بازی می‌کنند وبا برنامه ریزی مستمر این پیچ جمعیتی که کشور ما را تهدید می‌کند به خوبی طی کنیم.

کد خبر 6088201

دیگر خبرها

  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (8 اردیبهشت)
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن
  • برگزاری دومین رویداد جوانی در استان همدان