Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ در سرما و گرما مجبورند به کوه‌های بزنند، وقتی آنتن دهی تلفن‌های همراه در روستاهایشان همراهی نمی‌کند و شبکه‌های دیجیتال تلویزیونی دیجیتال هم به این نقاط روستایی شهرستان مرزی زیرکوه نرسیده است.

هر چند پیگیری‌های بسیاری اعضای شورای اسلامی و دهیاران این سه روستا چه آن زمان که مسئولان و نماینده آن‌ها در مجلس شورای اسلامی در روستاهای دارج علیا، دارج سفلی و کرت آباد زیرکوه حضور یافته و یا دیگر مسئولان مهمان این نقاط روستایی شدند و چه با مکاتبه با هر آن کس که می‌تواند این نیاز مبرم و ضروری شان را در این برهه حساس که اپیدمی جهانی کرونا سبب شده وابستگی محصلان به شبکه شاد و برنامه‌های آموزشی سیما بیش از پیش مورد توجه و امتنان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

                                        

۵۵ دانش آموزان در ۳ روستا

اما فراهم نبودن زیرساخت این دو نیاز مبرم سه نقطه روستایی شهرستان زیرکوه سبب شده تا ۵۵ تا دانش آموز این روستاها چه دانش آموزانی که در مدارس دارج علیا، دارج سفلی و کرت آباد درس می‌خوانند و چه محصلانی که برای ادامه تحصیل به شهر آبیز می‌روند و پایان هفته‌ها به روستاهایشان بر می‌گردنند، برای این که تلفن‌های همراه شان آنتن دهی داشته باشد و بتوانند از برنامه‌های شبکه شاد بهره مند شوند باید به ارتفاعات این نقاط روستایی پناه ببرند.

این ها گفته‌های شورای‌های اسلامی هر سه نقطه روستایی ست که با خبرنگار فارس در میان گذاشتند و خواستار اطلاع رسانی خواسته شان به متولیان امر بودند تا شاید گامی برای بهره مندی روستاهای دارج علیا، دارج سفلی و کرت آباد که فاصله نزدیکی با یکدیگر دارند بردارند.

به گفته آن ها در این برهه‌ای که اینترنت نیاز مبرم هر نقطه‌ای چه روستایی و چه شهری ست هنوز نقاط روستایی چون دارج علیا، دارج سفلی و کرت آباد باید از این زیرساخت محروم باشند و دانش‌آموزان و مردم روستاها اگر بخواهند تماسی گرفته یا از نرم افزارهای شبکه های اجتماعی استفاده کنند باید به دل کوه‌ها بزنند که این اقدام علاوه بر تحمل سرما و گرما می‌تواند خطر آفرین نیز باشد.

فاصله این روستاها تا بخش مرکزی شهرستان زیرکوه ۳۳ کیلومتر است و جمعیتشان نیز حدود ۱۲۰ خانوار است.                         

پاسخ مدیرکل

«مصطفی بهی» مدیرکل ارتباطات فناوری اطلاعات خراسان جنوبی هم در پاسخ به گلایه اهالی این سه روستا در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: مطالبه اهالی روستاها به حق است اما در شهرستان مرزی زیرکوه روستاهای بسیاری هستند که هنوز از زیرساخت اینترنت بهره مند نبوده و به ترتیب اولویت که ابتدا روستاهایی با جمعیت بالا در برنامه است این زیرساخت در نقاط روستایی زیرکوه  فراهم می شود.

انتهای پیام /۳۶۳۵

منبع: فارس

کلیدواژه: دسترسی نداشتن به اینترنت روستاهای مرزی زیرکوه شبکه شاد دانش آموزان روستایی نقاط روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۵۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، در این مجموعه می‌توانید خبر‌های زیر را ببینید:
-اجلاسیه نماز و یادواره شهدای دانش آموز به یاد شهید شاخص «ظفر خالدی» در آموزشگاه فجر اسلام شهرکرد برگزار شد.
-رزمایش بازرسی از کارگاه‌های پرخطر استان برگزار شد.
-در مراسمی از شورای اسلامی شهر بن  و روستای لارک  به عنوان شورا‌های نمونه سال ۱۴۰۲ معرفی شد.
-از اعضای شورا‌های اسلامی شهر سامان تجلیل شد.
-به مناسبت هفته کار و کارگر از کارگران شهرداری فرخشهر تجلیل و برای رفع مشکلات بیمه‌ای آنان هم اندیشی شد.
-جشن تکلیف دانش آموزان دختر شهرستان اردل با عنوان دختران ماه با مشارکت آستان قدس رضوی در امامزاده شاهزاده عزیزالله شهر اردل برگزار شد.
-فرماندار شهرستان بروجن در شورای آرد و نان ز پلمپ یک واحد نانوایی به علت عرضه آرد خارج از شبکه خبر داد.
-عملیات بهسازی و آسفالت معابر روستای دشتی در بخش زاینده رود با بیش از ۱۲ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.
-آزمون کتبی طرح زندگی با آیه‌ها در سالن اجتماعات دبیرستان شهید مظلوم فرخ شهر برگزار شد.
-دفتر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان فلارد راه اندازی شد.
-در جلسه شورای اداری شهرستان شهرکرد به میزبانی روستای مصطفی آباد بخش لاران مشکلات مربوط به حوزه بهداشت و درمان تداخلات اراضی، فضا‌های ورزشی و طرح‌های هادی روستایی بررسی شد.
-پایگاه اورژانس ۱۱۵ بین جاده‌ای در بخش بلداجی افتتاح شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در روستای ریحان علیا شهرستان خمین
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال وبختیاری
  • غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه
  • «شروود» یک سریال جنایی در شبکه چهار
  • رخ نمایی بهار در طبیعت زیبای روستای فندخت شهرستان زیرکوه
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • نابودی طبیعت اهالی روستای چنار رودخان را رنجیده خاطر کرد + فیلم و تصاویر
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد