Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:19:44 GMT

پل زیرگذر راهجرد - سلفچگان به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۵۲۴۸

پل زیرگذر راهجرد - سلفچگان به بهره برداری رسید

به گزارش عصر شنبه روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، جعفر اویسی در گفت و گویی افزود: در راستای ارتقای سطح خدمات و تامین ایمنی حداکثری در یکی از مهمترین کریدورهای جاده‌ای کشور، طرح احداث پل زیرگذر راهجرد، اجرا شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس اداره ابنیه راه‌های قم اظهار داشت: ترافیک چشمگیر بزرگراه راهجرد - سلفچگان، از سویی و نزدیکی روستای پرجمعیت راهجرد با این محور از سویی دیگر، موجب اجرای طرح‌هایی در قالب طرح‌های امانی – پیمانی را در این قطعه از بزرگراه فراهم آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اویسی طرح استقرار نیوجرسی‌های مفصلی به موازات روستا و جاده را در زمره این طرح‌ها دانست و افزود: پس از مطالعه‌های صورت گرفته و پی‌گیری‌های مستمر، طرح احداث یک دستگاه پل زیرگذر در مجاورت روستای راهجرد از سال ۹۹ در دستورکار قرار گرفت.

وی به مشخصه‌های فنی طرح اشاره کرد و افزود: عرض دهانه پل هشت متر، ارتفاع ۵.۴ متر و طول آن نیز قریب ۱۲ متر می‌باشد.

اویسی به اقدام‌های صورت گرفته در راستای احداث پل زیرگذر راهجرد پرداخت و یادآور شد: سازه پل از نوع باکس بتنی و پیش ساخته بوده که به طور همزمان با دیواره‌های برگشتی (دستک‌های طرفین پل) اجرا شد.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های قم بیان داشت: اجرای قرنیز تک شیب بتنی مسلح، استقرار نیوجرسی‌های مفصلی، اجرای خاکریز و روکش آسفالت از دیگر اقدام‌هایی است که در راستای احداث این پل صورت گرفته است.

اویسی هزینه اجرای طرح را حدود ۲۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: در ابتدا، میزان اعتبار تخصیصی ۱۴ میلیارد ریال بوده که در طول مدت اجرای طرح به دلیل اضافه شدن برخی موارد این مبلغ افزایش پیدا کرده است.

وی از کاربران جاده‌ای و اهالی روستای راهجرد که در تمام مدت اجرای این طرح، همکاری مناسبی با عوامل دست اندرکار داشته‌اند قدردانی و بیان کرد: احداث این پل زیرگذر ضمن رفع یکی از نقاط حادثه خیز در سطح راه‌های استان، زمینه آمد و شد ایمن اهالی، وسایل نقلیه و  احشام روستا را فراهم آورده است.

راهجرد، روستایی از توابع بخش سلفچگان استان قم است که تا مرکز شهر قم حدود ۵۰ کیلومتر فاصله دارد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قم افتتاح طرح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قم افتتاح طرح سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قم افتتاح طرح پل زیرگذر جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۵۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد

تین نیوز

استاندار اردبیل گفت: راه آهن اردبیل – میانه مراحل پایانی خود را سپری می کند و قرار است نیمه اول امسال به بهره برداری برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری ریل نیوز، سید حامد عاملی در دومین گردهمایی بازنشستگان و پیشکسوتان آموزش و پرورش به تکمیل زیرساخت ها در تولید ثروت مردم استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: مهمترین زیرساخت ارتباطات زمینی، هوایی و ریلی است که راه آهن اردبیل – میانه بعد از سال ها نتظار مردم در نیمه اول امسال تکمیل و افتتاح خواهد شد.

استاندار اردبیل ضرورت اتصال راه آهن اردبیل به پارس آباد و وصل شدن به روسیه و حرکت تا هلسینکی را یادآور شد و بیان کرد: این توسعه ریلی می تواند استان اردبیل را به چهارراه اقتصادی تبدیل کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲
  • کمربندی نسیم شمال بدون قطع یک‌ درخت احداث شد
  • احداث ۶ دستگاه پل عابر پیاده در محور‌های پرتردد مازندران
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • آخرین وضعیت احداث ورزشگاه تختی قم
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود
  • سرعت گرفتن اجرای طرح‌های مرزی در خداآفرین
  • سرعت گرفتن اجرای طرحهای مرزی در خداآفرین