Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و هفته مقاومت مراسم تقدیر و تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا در شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برگزار و دو ساختمان اداری مترو به نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دانشمند هسته‌ای شهید فخری زاده نامگذاری شد.

به گزارش ایسنا، مراسم تقدیر و تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا امروز شنبه ۱۱ تا دی‌ماه ۱۴۰۰ به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و هفته مقاومت با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مهدی شایسته اصل نایب‌رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، مهدی فخری‌زاده فرزند شهید محسن فخری‌زاده به همراه جمعی از سرداران هشت سال دفاع مقدس و خانواده معزز شهدا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در ابتدای این مراسم با اشاره به رویکرد و تاکید شهردار تهران بر گرامیداشت خانواده معزز شهدا گفت: من خودم را خادم الشهداء و کوچک خانواده‌های محترم شهدا می‌دانم.
مهدی شایسته اصل تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های سردار سپهبد شهید سلیمانی به عنوان قهرمان ملی و فراملی، اهتمام و تکریم ویژه از خانواده معزز شهدا بود و رهبر معظم انقلاب، سخنان ارزشمند بسیاری درباره شهید سلیمانی فرمودند. یکی از بیانات ایشان در خصوص سردار این جمله است که" شهید سلیمانی نرم‌افزار مقاومت و الگوی مبارزه را به ملت‌ها تعلیم داد" این جمله همانند دیگر منویات رهبر معظم انقلاب جمله بسیار فاخری است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه بیان کرد: رهبر گران‌قدر انقلاب درباره شهید فخری‌زاده نیز فرمودند که علوّ مقامی که خداوند با شهادت به شهید محسن فخری زاده عطا کرد، مزد زحمات و اخلاص کم‌نظیر او بود و این مقام با هیچ‌یک از مقام‌های دنیوی قابل مقایسه نیست.
وی با بیان اینکه شهید فخری زاده بر انجام کار دست اولی تأکید داشت، افزود: این شهید بزرگوار می‌گفت اگر بر مبنای استانداردهایی که تعیین شده حرکت کنیم، نمی‌توان میان‌بر زد. وظیفه ما کار دست اولی و قدم‌زدن در سرزمین‌های ناشناخته است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه عنوان کرد: امروز مفتخریم که دو ساختمان اداری شرکت بهره‌برداری مترو را به نام شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده مزین کنیم تا با این نامگذاری از روح شهیدان بهره‌مند شویم.
 وی در پایان مراسم با بیان اینکه هدف از این نامگذاری حفظ شعائر است افزود: ما با این نامگذاری ها به دنبال این هستیم تا هویت و روح حاکم بر فعالیت های ما بر مکتب شهید سپهبد سلیمانی و شهید دانشمند مهدی فخری زاده منور شود. 

مهدی فخری زاده فرزند شهید محسن فخری زاده از شهدای هسته‌ای کشور، در ادامه این مراسم گفت: شهید فخری زاده از ابتدای تحصیل تا پایان آن در کشور حضور داشت و با وجود اینکه شرایط برای وی فراهم بود با این عقیده که باید در همین کشور به همه چیز دست پیدا کنیم به مسیر خود ادامه داد.
وی تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب شهادت پاداش مسیر جهاد و خدمتی بود که شهید فخری زاده در آن با جهاد و تلاش مستمر حرکت کرد و در نهایت در این راه به شهادت رسید.
فرزند شهید فخری زاده با بین اینکه جهاد دری است از درهای بهشت که خداوند آن را به روی خواص خود گشوده است و شهید محسن فخری زاده نیز یکی از این جهادگران است، افزود: شهید فخری زاده با جهاد علمی و تلاش در علوم مختلف در طول ۴۰ سال کار تغییرات شگرفی به وجود آورد و نشان داد با تکیه بر توان داخلی می‌توان به قله‌های علم رسید.
وی تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی شهید فخری زاده را بهتر از همه می‌شناختند و همه آنها را با فعالیت‌های اثرگذار علمی خود به زانو درآورده بود و دشمنان پدرم از او به عنوان پدر علم هسته‌ای یاد می‌کردند.
فرزند شهید فخری زاده خاطرنشان کرد: پدرم بیش از ۴۰ سال جهاد علمی در علوم مختلف و در زمینه پرورش نخبگان تلاش کرد و در نهایت دشمنان او را به شهادت رساندند، اما در نبود پدر ما هم از پا نمی‌نشینیم و مسیر جهادگرانه پدرم را ادامه خواهیم داد.

گفتنی است ساختمان مرکزی شماره یک شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه توسط مهدی چمران به نام "ساختمان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی" و ساختمان اداری شماره دو این شرکت توسط مهدی فخری‌زاده به نام " ساختمان دانشمند شهید فخری‌زاده" مزین شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی مترو شهرداري تهران مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه شهید محسن فخری زاده حاج قاسم سلیمانی شهید فخری زاده مهدی فخری زاده شهید سلیمانی سردار سپهبد فرزند شهید معزز شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلیمانی می‌خواست گل صعود بزند

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا سلیمانی، مهاجم سابق سایپا که این بار در مقابل تیم پیشین خود قرار گرفته بود، در ترکیب اصلی تیم مهدی تارتار بازی کرد و تلاش زیادی هم برای گلزنی انجام داد.

سلیمانی که این فصل7  گل به ثمر رسانده و با شش گل برترین گلزن نیم فصل دوم لیگ برتر نیز محسوب می‌شود، در دقیقه 84 روی ارسال رضا جعفری با ضربه سر دروازه حریف را تهدید کرد اما موقعیت او تبدیل به گل نشد.

نکته جالب اینکه در این بازی ملوان صاحب یک ضربه پنالتی هم شد اما برخلاف بازیهای قبلی سلیمانی پشت توپ قرار نگرفت اما باوجود عدم گلزنی در این بازی، مهاجم محبوب مهدی تارتار، نمایش خوب و موثری را ارائه کرد.

او حالا خود را آماده شش بازی پایانی لیگ برتر می‌کند که شاید سبب شود تا او برای اولین بار با گل زده دو رقمی فصل را به پایان برساند.

دیگر خبرها

  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • نامگذاری اداره تأسیسات آب شرب مشهد به نام سرلشکر شهید فلاحی
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • سلیمانی می‌خواست گل صعود بزند
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • ۱.۵ میلیون متر مربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • یک‌ونیم میلیون مترمربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود