Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به ضرورت توجه همه جانبه به تحقق شهرهای هوشمند، گفت: غفلت امروز مدیریت شهری از ابعاد مختلف هوشمندسازی، شهرهای آینده را با مشکل مواجه می کند.

به گزارش ایسنا، مهدی جمالی نژاد در دومین جلسه شورای راهبردی سومین نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند که با حضور نمایندگان دستگاههای مرتبط و شهرداری ها برگزار شد، گفت: در سالهای اخیر نبض حرکتهای مدیریت شهری در حوزه هوشمند سازی، گاه تند و گاه کند زده و حرکتها مقطعی و قائم به حضور مدیران بوده و از انسجام و یکپارچگی لازم برخوردار نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اقداماتی که از زمان شیوع کرونا در شهرها در حوزه انجام فعالیتهای مختلف اجتماعی، اداری و اقتصادی بصورت آنلاین انجام و با استقبال شهروندان مواجه شد، ضرورت حرکتهای با برنامه در این موضوع را به عموم مسوولان و مدیران بویژه دست اندرکاران مدیریت شهری در شوراها و شهرداریها یادآور نموده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز هم برخی مدیران شهری اعتقاد کاملی به تحقق شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک ندارند افزود: هوشمند شدن فعالیتهای مدیریت شهری تاثیر زیادی در توسعه حمل و نقل شهری، مبارزه با فساد، حذف تشریفات زائد و موارد دیگر دارد. خوشبختانه عزم وزیر کشور در برنامه ریزی های دقیق و اصولی برای هوشمند شدن شهرها و روستاها و الکترونیکی شدت امور جدی است که حمایت خوبی محسوب می شود.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور ادامه داد: بدون تردید حضور موثر و با برنامه شهرداریها، دستگاه های اجرایی و شرکتهای دانش بنیان و استارت آپ ها در سومین نمایشگاه شهر هوشمند، تاثیر زیادی در ترویج مباحث این حوزه و آشنایی مدیریت شهری و شهروندان با وظایف و تکالیف خود در این عرصه خواهد داشت.

همچنین در این نشست شجاعان رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور با بیان اینکه موضوع شهر هوشمند از دغدغه های مهم مسئولان است، گفت: در حوزه های مرتبط در شهرهای مختلف اقدامات خیلی خوبی در این خصوص انجام شده است و شرکت های بسیار زیادی در حوزه شهر هوشمند وارد عرصه شده اند و ضرورت دارد که شرکت های دانش بنیان فرصت کار، فعالیت و ارائه خدمت داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر این فضا را بتوانیم فراهم کنیم شرایط خیلی خوبی خواهیم داشت و در آینده ای نزدیک زمینه صادرات فناوری به کشورهای اطراف فراهم خواهد شد. امیدواریم برای سومین نمایشگاه شهر هوشمند این امکان پدید آید که شهرداری های مختلف، توانمندی ها و اقداماتی که اجرایی شده را به منصه ظهور بگذارند و این فضا فرصت بسیار خوبی است برای این که شهرداران و مجموعه حوزه شهرداری با قابلیت ها، اقدامات و دستاوردهایی که در حوزه کاری آنها وجود دارد آشنا شوند و انتظار این است که این تبادل تجربیات یکی از رویدادهای این نمایشگاه باشد.

شجاعان تاکید کرد: با توجه به حجم قابل توجه قابلیت هایی که در کشور وجود دارد باید از موازی کاری در نمایشگاه پرهیز کنیم. فرصت مناسبی خواهد بود در نمایشگاه ها که شرکت های دانش بنیان خودشان را معرفی کنند و بتوانیم از این ظرفیت‌ها برای هوشمند سازی شهرها استفاده کنیم. با توجه به اینکه روند شهرنشینی در دنیا رو به گسترش و در ایران این روند بیشتر از جاهای دیگر دنیا هم است، این موضوع ما را وادار می کند که به سمت هوشمند سازی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه شهر و شهروند هوشمند موضوعات بسیار مهمی هستند، افزود: امیدواریم این نمایشگاه فرصت را ایجاد کند که عموم مردم و هم شرکت های دانش بنیان بتوانند از آن بهره ببرند و با دستاوردهای شهر هوشمند آشنا شوند. در حوزه شهر هوشمند مجموعه‌ای متعددی در کشور فعال هستند از جمله اپراتورهای موبایل که در این حوزه فعال هستند، در نمایشگاه حضور خواهند داشت و ظرفیت خود را ارائه می‌کنند با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و اقدامات انجام شده و امیدواریم شاهد این موضوع باشیم که نمایشگاه شهر هوشمند از دوره قبل هم بهتر باشد و این روند ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که این نمایشگاه به مرور تبدیل به یک نمایشگاه بین المللی قوی  شود و بتوانیم در کشورهای همسایه حضور جدی داشته باشیم و آنها هم بتوانند در نمایشگاه های ما حضور داشته باشند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سومین نمایشگاه شهر هوشمند سوم بهمن ماه سال جاری در مصلای امام خمینی (ره) به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت كشور سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نمایشگاه شهر هوشمند سومین نمایشگاه دانش بنیان مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۵۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آبفای استان اظهار کرد: در پی بارندگی شدید ۶۲ میلیمتری در شهرستان زیرکوه خسارت‌های سنگینی به زیر ساخت‌ها و تاسیسات و خطوط انتقال آب شرب شهرستان در حوزه شهری و روستایی وارد شد.

 مهدی دوستی،‌ امروز ۶ اردیبهشت با بیان اینکه روستاهای متاثر در این بین با مشکل کم‌آبی روبه رو هستند، گفت: مجتمع آهنگران شامل۱۱ روستاست،مهمانشهر تا روستای اردکول ۴۱۰۰ نفر جمعیت دارد.

وی افزود: مجتمع معصوم آباد و پایگاه‌های مرزی شامل دو روستا،۱۴ پاسگاه و برجک با حدود ۲۷۰۰ نفر جمعیت و مجتمع گمنج شامل ۲ روستا و ۳۵۰ نفر جمعیت و روستای جیم آباد با ۸۰ نفر جمعیت هستند که فعلا با مشکل بی‌آبی مواجه هستند.

دوستی بیان کرد: به علت مشکلات برقی ناشی از آسیب به تیرهای شبکه برق و همچنین مسدود بودن راه های ارتباطی احتمالا به روستاهای دچار قطعی افزوده خواهد شد، لذا مشترکین گرامی ضمن همراهی هرگونه اطلاع رسانی از طریق سامانه ۱۲۲ پیگیر باشند.

مدیر عامل شرکت آبفای استان گفت: ضمنا اکیپ بحران شرکت آب و فاضلاب و تانکرهای آبرسانی سیار در شهرستان زیرکوه مستقر و با اکیپ های شهرستان به امداد رسانی مشغول هستند و به محض باز شدن جاده های مواصلاتی که عملیات امدادی را با مشکل مواجه کرده و رفع مشکلات برقی ناشی از آسیب سیلاب به تیرهای برق که توسط همکاران شرکت توزیع برق در حال انجام است اقدامات لازم برای وصل آب روستاها انجام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • محور‌های بزرگراهی برای متخلفان نا امن می‌شود
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند
  • چهار محور در استان مسدود است