Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی، با اشاره به حماسه نهم دی ماه و همچنین سالروز شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: ما در زمانه‌ای هستیم که از آن به عنوان دوران بحران و مردد شدن‌ هویت‌ها و فراگیری ‌توطئه‌های ‌دشمن‌ در قالب جنگ نرم یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنچه که موجب نجات جامعه در چنین بحرانی می‌شود، پیروی از ولایت است، ‌الگوی بزرگ و عظیمی که در ۴۳ سال گذشته شاهد بودیم این بوده که هر کجا امت در کنار امام بوده، صلابت، عزت ‌و هویت را نصیب کشور کرده و هر کجا کوچک‌ترین فاصله‌ای گرفته، دشمن توانسته شریان ایجاد تفرقه و اختلاف‌افکنی را دست بگیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه، ۹ دی یک‌ دستاورد بزرگ در شرایطی بود که دشمن تمام تلاش و کوشش خود را برای ضربه زدن به انقلاب، جمهوری اسلامی و ملت ایران و همه سرمایه‌های اجتماعی به کار گرفته بود، افزود: اما این حماسه همه توطئه‌ها را برملا کرد و احیای جدیدی در فضای انقلاب به وجود آورد؛ بنابراین لازم است که از این میراث بزرگ پاسداری کنیم و با هم‌افزایی و امیدواری و مسیر پیش رو را با خلاقیت و تدبیر ادامه دهیم.

وی با تبیین توصیه‌های شهید حاج قاسم سلیمانی در خصوص توجه به ولایت فقیه، افزود: حاج قاسم خود را محو خدا کرده بود، وجودی خالص و پاک‌ داشت و هیچ‌گونه تظاهر و ریا و دوگانگی در رفتار او نبود، انسان وارسته‌ای که مصداق رها کردن خود و پیوستن به خدا بود.

وی ادامه داد: این خلوص و صفا در مسیر راه الهی تجلیات مختلفی دارد و هنگامی توحید در انسان قوی شد، ولایت، عدالت، ‌تدبیر، حکمت و دوراندیشی هم در او قوت می‌گیرد که این‌ها همه تجلی توحید حاج قاسم بود، آن‌قدر قدرتمند بود که لحظه‌ای در ‌او احساس خستگی‌ به‌ وجود نیامد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: مقام معظم‌ رهبری فرمودند اگر شخصیتی مانند حاج قاسم سال‌ها عمر می‌کرد، باز هم او را ‌رها نمی‌کردم.

وی گفت: جوانی در انسان با شخصیت موج‌ می‌زند و این، نوعی انگیزه بزرگ الهی است که برخواسته از خلوص ارتباط با خداست. از همین‌ منظر بود که موج ‌موج، ‌مردمی که او را دوست داشتند برای بدرقه او آمدند، به همین دلیل تشییع ایشان بسیار شبیه به تشییع امام (ره) بود. در زمان رحلت امام خمینی (ره) نیز جمعیتی بزرگ‌تر از زمان استقبال از ایشان، حضرت امام‌ را بدرقه کرد.

عاملی با بیان اینکه، سردار سلیمانی غبطه و ‌حسرت بزرگی در جامعه ایرانی ایجاد کرد و آن نبود ایشان است، گفت: در جبهه مقاومت سرداری بزرگ‌تر از حاج قاسم سلیمانی سراغ نداریم.

وی ادامه داد: اگر سردار شهید سلیمانی را در کنار یاران پیامبر (ص)، اصحاب امیرالمومنین (ع) و امام حسین (ع) قرار دهیم، می‌بینیم که ایشان تمثیلی از انسان‌های پاک و مقاوم در سطح اصحات پیامبر (ص) و یاران صدیق امیر المومنین و حضرت سیدالشهداء است و انسان این‌چنین نخواهد بود مگر به دلیل تهذیب نفسی که دارد. اگر در این مسیر مهذب نباشیم، تبدیل به موجود خطرناکی خواهیم شد که مشکلات زیادی را برای خود و جامعه به وجود می‌آوریم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: کسانی که‌ مسئولیت دارند، باید از این سردار بزرگ تبعیت کنند، و در زمانه‌ ما بهترین بروز آن تبعیت از مقام ولایت است. مصداق بارز این تهذیب، اخلاق و توحید و ولایت مدار بودن سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی است.

به گفته عاملی؛ ما ‌در دوران مواجهه با بحران الگو به سر می‌بریم و با نسل جوانی روبرو هستیم که دچار تردیدهای‌ زیادی می‌شوند، از همین‌رو، از این زمانه به عنوان دوران تردید یاد می‌شود.

وی بیان کرد: اگر انسان‌هایی همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، که به خود استراحت ندادند و اظهار خستگی نکردند و اهل دانش و مقاومتی بودند، در مسیر جوانان قرار گیرند، جوانان الگوهای خوبی خواهند داشت. امیدواریم‌ بتوانیم مسیر ایشان را ادامه دهیم و ما نیز جزئی کوچکی از مکتب سردار سلیمانی باشیم.

برچسب‌ها دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی سید سعیدرضا عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی پروندهٔ خبری دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی؛ مرد میدان مقاومت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی سید سعیدرضا عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی سید سعیدرضا عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی حاج قاسم سلیمانی سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۵۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد

یک پژوهش جدید از کشف مکانیسم جدیدی خبر داده است که می‌تواند یک معمای دیرینه را درباره فرسایش مداری ستاره‌هایی مانند خورشید حل کند.

این پژوهش نشان می‌دهد که میدان‌های مغناطیسی ستاره‌ای، نقش مهمی را در از بین بردن جزر و مد گرانشی عامل فروپاشی مداری سیارات فراخورشیدی موسوم به «مشتری داغ» (ot Jupiter) دارند.

مشتری‌های داغ، سیارات گازی و پرجرم مشابه مشتری هستند که به طور غیرعادی نزدیک به ستاره‌های مادر خود می‌چرخند و تنها چند روز طول می‌کشد تا یک مدار را کامل کنند. این نزدیکی، هم سیاره و هم ستاره را در معرض جزر و مد‌های گرانشی قوی قرار می‌دهد که انرژی مداری را منتقل می‌کنند و باعث می‌شوند سیارات طی میلیارد‌ها سال به آرامی به سمت داخل حرکت کنند تا در نهایت به پایان برسند.

نظریه‌های جزر و مدی کنونی نمی‌توانند مشاهدات فروپاشی مداری منظومه «WASP-۱۲b» را به طور کامل توضیح دهند. مدار فرسایش‌یافته این مشتری داغ، آن را چند میلیون سال دیگر به سوی ستاره میزبانش موسوم به «WASP-۱۲» می‌فرستد.

گروه پژوهشی شامل دانشمندانی از «دانشگاه دورام» (Durham University)، «دانشگاه لیدز» (University of Leeds) و «دانشگاه نورث‌وسترن» (Northwestern University) به این نتیجه رسیدند که میدان‌های مغناطیسی قوی در ستاره‌های خاص خورشیدمانند می‌توانند جزر و مد گرانشی مشتری‌های داغ را به طور بسیار موثری از بین ببرند.

جزر و مد گرانشی، امواجی را درون ستاره‌ها ایجاد می‌کند. هنگامی که این امواج با میدان‌های مغناطیسی روبه‌رو می‌شوند، به انواع گوناگونی از امواج مغناطیسی تبدیل می‌گردند که به سمت بیرون حرکت می‌کنند و در نهایت ناپدید می‌شوند.

دکتر «کریگ دوگوید» (Craig Duguid) پژوهشگر دانشگاه دورام و پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: این مکانیسم جدید، پیامد‌های گسترده‌ای را برای بقای سیاره‌های کوتاه‌مدت به ویژه مشتری‌های داغ دارد. این مکانیسم، یک روزنه جدید را از پژوهش پیرامون جزر و مد باز می‌کند و به راهنمایی ستاره‌شناسان رصدی در یافتن اهداف امیدوارکننده و مشاهده فرسایش مداری می‌پردازد.

یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهند که برخی از ستاره‌های نزدیک ممکن است اهداف خوبی برای جستجوی مشتری‌های داغ در مدار‌های در حال فرسایش باشند. اگر ستاره‌های نزدیک پیدا شوند، می‌توانند شواهد بیشتری را درباره چگونگی تأثیرگذاری میدان‌های مغناطیسی بر جزر و مد این جهان‌های بیگانه ارائه کنند. همچنین، این پژوهش می‌تواند نشان دهد که انرژی جزر و مدی پراکنده‌شده در ستاره به کجا می‌رود.

این پژوهش در «The Astrophysical Journal Letters» به چاپ رسید.

منبع: میراث نیوز

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • حمایت عشایر غیور خوزستانی از عملیات بزرگ وعده صادق +فیلم
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی