Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@17:39:20 GMT

ایران ۷۰۱ بار لرزید

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۵۷۵۴

بر اساس آمار شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، در آذر ماه ۱۴۰۰ نواحی مختلف ایران شاهد بیش از ۷۰۰ زمین‌لرزه بوده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در آذرماه ۱۴۰۰ تعداد ۷۰۱ زمین‌لرزه را ثبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زمین‌لرزه‌ها در نواحی مختلف ایران و نواحی مرزی رخ‌داده و توسط شبکه‌های لرزه‌نگاری ثبت و تعیین محل شده‌اند. در آذرماه ۱۴۰۰ تعداد ۱۶ زمین‌لرزه با بزرگی بیش از ۴.۰ در داخل کشور توسط مرکز لرزه‌نگاری کشوری به ثبت رسیده است که بزرگ‌ترین آنها در تاریخ بیست و سوم آذر ماه ۱۴۰۰ با بزرگی ۵.۱ حوالی مسجد حضرت ابوالفضل استان سیستان و بلوچستان رخ داده‌ است.

از لحاظ آماری ۶۱۴ زمین‌لرزه با بزرگی کوچک‌تر از ۳، تعداد ۷۱ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۳ و ۴، تعداد ۱۵ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۴ و ۵ و تعداد یک زمین‌لرزه با بزرگی بین ۵ و ۶ بوده‌ است. از این تعداد، استان خراسان رضوی با ۹۴ زمین‌لرزه ثبت شده بالاترین تعداد زمین‌لرزه را در کشور داشته است و پس از آن استان‌های هرمزگان با ۷۸ و خراسان جنوبی با ۷۶ زمین‌لرزه قرار دارند.

مرکز لرزه‌نگاری کشوری در آذرماه امسال تعداد ۲۰ زمین‌لرزه در استان تهران ثبت کرد که بزرگ‌ترین آنها حوالی کیلان با بزرگی ۳.۳ بوده است.

 

برچسب ها: زلزله ، زمین لرزه ، زلزله سیستان و بلوچستان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: زلزله زمین لرزه زلزله سیستان و بلوچستان مرکز لرزه نگاری کشوری زمین لرزه با بزرگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۵۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند

به گزارش خبرنگار مهر، زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین حوالی ازگله در استان کرمانشاه در همسایگی کشور عراق را لرزاند.

این زمین لرزه ساعت ۴:۰۵ شنبه ۸ اردیبهشت ماه در حوالی ازگله و مرز بین استان کرمانشاه و کشور عراق گزارش شده است.

این زلزله به طول جغرافیایی ۴۵.۴۴و عرض جغرافیایی ۳۵.۳۲ در ۵۶ کیلومتری ازگله و ۶۹ کیلومتری نوسود و ۷۴ کیلومتری نودشه رخ داده است.

خسارتی در رابطه با این زمین لرزه تا به این لحظه گزارش نشده است.

کد خبر 6089422

دیگر خبرها

  • وقوع زمین‌لرزه ۶.۹ ریشتر در جنوب ژاپن+ فیلم
  • بزرگی مقابل پرسپولیس: همه کاره در شب تاریخی(عکس)
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • چالوس دوبار لرزید
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • بازی پرسپولیس - سپاهان جنگ واقعی است/ نکونام کار بزرگی کرده است
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • زمین لرزه در شهمیرزاد