Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-09@02:14:27 GMT

۱۳۷ پرونده احتکار کالا در استان اردبیل رسیدگی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۵۹۲۲

۱۳۷ پرونده احتکار کالا در استان اردبیل رسیدگی شد

گروه استان‌ها - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: در ۹ ماهه امسال تعداد ۱۱ هزار و ۱۵۶ فقره پرونده وارد اداره کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل شده و به ۱۱ هزار و ۱۲۸ فقره پرونده رسیدگی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل،‌به نقل از تعزیرات استان اردبیل، علی رحیمی‌آذر اظهار داشت: در این پرونده‌ها متخلفان را به پرداخت مبلغ حدود هزار و 167 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم و مبلغ حدود 205 میلیارد ریال وصول شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از این تعداد پرونده تعداد 8 هزار و 105 فقره مربوط به حوزه کالا و خدمات، هزار و 303 فقره دررابطه‌با قاچاق کالا و ارز و هزار و 745 فقره مربوط به بخش بهداشت و درمان می‌باشد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل ادامه داد: از اهم پرونده‌های مورد رسیدگی 137 فقره مربوط به احتکار به ارزش 30 میلیارد ریال و هزار و 812 فقره گران‌فروشی به ارزش ریالی 18 میلیارد ریال و تعداد هزار و 303 فقره آن مربوط به تخلف عرضه خارج از شبکه به ارزش 45 میلیارد ریال و تقلب هزار و 99 فقره باارزش 7 میلیارد ریال و 180 فقره خریدوفروش کالا برخلاف ضوابط به ارزش 2 میلیارد ریال مورد رسیدگی و منتهی به صدور حکم شده است.

رحیمی آذر ادامه داد: تعداد 71 فقره پرونده مهم و ملی باارزش بالای 5 میلیارد ریال در این اداره کل تشکیل که 74 فقره منجر به صدور حکم محکومیت جزای نقدی شده است.

این مسئول ادامه داد: در مدت 9 ماهه امسال 5 هزار و 238 مورد بازرسی انجام شده و طی این بازرسی‌ها تعداد هزار و 699  واحد دارای تخلف بوده‌اند که در مجموع بیش از 13 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

ورود تعزیرات حکومتی به گرانی خودرو/ مجلس ‌سازوکاری برای قیمت‌گذاری خودرو تعیین کندتحدید سازمان تعزیرات با قوانین "نظام صنفی" و "حمایت از مصرف‌کننده"/ 50درصد شهرستان‌ها تعزیرات ندارند/ تنظیم بازار باید ذیل سازمان تعزیرات انجام شوداستاندار کهگیلویه و بویراحمد: جریمه‌ها در قانون تعزیرات بازدارندگی لازم را ندارد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل عنوان کرد: تعزیرات حکومتی به‌صورت مداوم در سطح استان هرگونه تخلف احتمالی را رصد کرده و با هرگونه تخلف در حوزه‌های مختلف اقتصادی خصوصاً کالاهای اساسی و مایحتاج مردمی به‌شدت برخورد قانونی می‌کند .

وی افزود: سامانه تلفن گویای 135 و سایت اینترنتی به آدرس tazirat135 به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایات و گزارشات مردمی است.

انتهای پیام/140/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی استان اردبیل میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۵۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه قاچاقچی سوخت در خدابنده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ شکوهی گفت: مأموران نیروی انتظامی خدابنده هنگام بازرسی خودرو‌های عبوری، محموله قاچاق سوخت  را از یک دستگاه کامیون کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی افزود: پرونده قاچاق پنج هزار و ۷۰۰ لیتر نفتگاز به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در شعبه اول تعزیرات حکومتی شهرستان خدابنده رسیدگی شد.

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان خدابنده ادامه داد: شعبه پس از بررسی مدارک موجود در پرونده، تخلف را محرز دانست و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده، متهم را به پرداخت سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش سوخت محکوم کرد.

به گفته شکوهی شعبه همچنین به دلیل بیشتر بودن ارزش خودرو، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال معادل ارزش سوخت به جریمه اضافه و متهم را در مجموع به پرداخت پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

دیگر خبرها

  • کشف تخلف میلیاردی در بازرسی از یک طلا فروشی
  • وصول جریمه ۱۳ میلیاردی قاچاقچی طلا در سیرجان
  • قاچاقچی دارو نقره داغ شد
  • قاچاقچی طلا در سیرجان ۱۳ میلیارد ریال جریمه شد
  • محکومیت ۱۰ میلیاردی متهم پرونده داروی قاچاق
  • گازوئیل قاچاق زیر بار آهک
  • اولویت تعزیرات، حضور موثر در بازار است
  • جریمه قاچاقچی سوخت در خدابنده
  • محکومیت ۱.۵ میلیاردی قاچاقچی سوخت در دماوند
  • محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد