Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،  حجت‌الاسلام "محمد جعفری" روز شنبه در نشست تخصصی میراث فکری و اجتماعی علامه محمدتقی مصباح‌یزدی در دانشگاه لرستان افزود: آیت‌الله مصباح‌یزدی پایه‌گذار علوم انسانی اسلامی بود.

وی اضافه کرد: هم سردار شهید سلیمانی و هم آیت‌الله مصباح‌یزدی هر دو از مجاهدان بزرگ در عرصه‌های نبردهای سخت و نرم (اندیشه) بودند تا تعالیم اسلام ناب در جهان اسلام، ترویج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بیان کرد: علامه محمدتقی مصباح‌یزدی یک فقیه بصیر بود و در راه روشنگری تعالیم ناب اسلام، مجاهدت‌های علمی برجسته‌ای کرد.
حجت الاسلام جعفری گفت: آیت‌الله مصباح‌یزدی هیچ‌گونه ترسی از تهمت‌ها و اتهامات و هتاکی‌ها نداشت و با شجاعت و بصیرت، در مسیر حق‌گویی و حق‌طلبی با محوریت ولایتمداری، حرکت کرد.

وی تأکید کرد: میراث شاخص آیت‌الله مصباح‌یزدی (ره)، مجاهدت مداوم و خستگی‌ناپذیر برای دفاع از دین است.

سرپرست دانشگاه لرستان نیز در این نشست گفت: تلاش و مجاهدت‌های علمی علامه محمدتقی مصباح‌یزدی  در راه رسیدن به حیات طیبه بود.

علی نظری افزود: علامه مصباح‌یزدی یک مجتهد و حکیم در راه ترویج تعالیم دینی در جامعه بود و آموزه‌های ایشان برای همه ما راهگشاست.

 وی ادامه داد:  علامه مصباح‌یزدی و شهید حاج قاسم سلیمانی، هر دو با روش‌های مختلف در مسیر بصیرت و ولایت‌مداری، جهاد کردند و به همین علت برای ما مکتب‌ساز هستند..
علامه محمدتقی مصباح‌یزدی فقیه مجاهد در سال ۱۳۱۳ متولد و ۱۲ دی‌ماه ۱۳۹۹ بعد از یک عمر مجاهدت علمی، به دیدار حق شتافت.

برچسب‌ها محمدتقی مصباح یزدی دانشگاه لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدتقی مصباح یزدی دانشگاه لرستان محمدتقی مصباح یزدی دانشگاه لرستان علامه محمدتقی مصباح یزدی آیت الله مصباح یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۶۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله محمدرضا ناصری در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزش باستانی استان یزد با بیان اینکه از کودکی با ورزش باستانی آشنا بودم، اظهار کرد: در آن زمان زورخانه‌ها جایگاه ویژه ای داشت و علما، بازاریان متدین و افراد معتقد در این فضا حضور می‌یافتند و فضا به قدری معنوی و روحانی بود که مردم خود را مکلف به احترام به این مکان می‌دانستند.

وی با اشاره به اینکه سر در ورودی زورخانه‌ها و سر در اتاق طلبه‌ها کوتاه گرفته می‌شد تا کسی که می‌خواهد وارد شود، متواضعانه وارد شود، عنوان کرد: این معماری نشانگر این است که انسان در مرکز علم و ورزش باید اخلاق‌مدار و دارای تواضع و خشوع باشد.

آیت الله ناصری ادامه داد: تواضع در برابر خداوند متعال، جوانمردی و … از جمله خصلت‌هایی بود که در ورزش زورخانه ای وجود داشت و جای خرسندی است که این روحیات هنوز هم در زورخانه‌ها مورد توجه است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: دل سپردن به ائمه اطهار (ع)، معنویتی است که در زورخانه‌ها به شکل پررنگی وجود دارد و این روحیه قابل تقدیر، هر روز در ورزش زورخانه ای در حال تقویت است.

وی ادامه داد: گذشت و جوانمردی که در اثر ورزش باستانی در انسان به وجود می‌آید، ایستادگی در مقابل فساد را افزایش می‌دهد و افرادی غیرتمند در این ورزش تربیت می‌شوند.

آیت الله ناصری عنوان کرد: فرهنگ دینی، غیرت، جوانمردی و ایثار ورزشکاران باستانی مثال زدنی و قابل تقدیر است و داستانها و حکایات بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این افراد در مبارزات انقلاب نیز از پیشتازان مبارزات بودند، تصریح کرد: ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی‌رود و خدمتگزاری به مردم نیز شاخصه اصلی آنهاست
آیت الله ناصری تاکید کرد: اگر این روحیات به محله‌های ما بیاید و مجدداً در برخی محلات احیا شود، شاهد اتفاقات خوبی در محلات و در میان مردم خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خطاب به ورزشکاران عنوان کرد: روحیات و درس‌های خود را به نسل جوان انتقال دهید و در نظر داشته باشید که هر کدام از شما می‌تواند معلمی برای یک نوجوان باشد و روحیه غیرت، دین مداری و … را در نوجوانان تقویت کنید.

در این مراسم از پیشکسوتان و ورزشکاران موفق در زمینه ورزش باستانی تجلیل شد.

کد خبر 6092047

دیگر خبرها

  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • اعزام کاروان زائران یزدی به بیت الله الحرام