Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- جنگنده‌های متجاوز سعودی-آمریکایی حدود بیست و پنج بار چند استان یمن را بمباران کردند که بیشتر این حملات بر استان مأرب متمرکز بود.
 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از تلویزیون المسیره، جنگنده‌های متجاوز سعودی-آمریکایی حدود بیست و پنج بار چند استان یمن را بمباران کردند که بیشتر این حملات بر استان مأرب متمرکز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منطقه البلق در شهرستان الوادی در استان مأرب 17 بار، شهرستان‌های صرواح و الجوبه دو بار، شهرستان عسیلان در استان شبوه چهار بار و شهرستان السوادیه در استان البیضاء نیز یک بار بمباران شدند.
متجاوزان به یمن و مزدوران آنان 107 بار توافقنامه آتش بس را در استان الحدیده نقض کردند که احداث استحکامات نظامی، پرواز جنگنده‌ها و هواپیما‌های جاسوسی بر فراز شهرستان الجبلیه، 41 بار حملات توپخانه‌ای و موشکی و 87 بار تیراندازی با سلاح‌های مختلف از موارد گزارش شده نقض آتش در این استان است.

یک شهید و سه مجروح در حمله ائتلاف سعودی به یک منطقه مرزی در صعده
در حمله هوایی صبح امروز شنبه متجاوزان سعودی به شهر مزی منبه در استان صعده، یک شهروند یمنی به شهادت رسیده و سه نفر دیگر مجروح شدند.
یک منبع امنیتی یمنی اعلام کرد که جنازه این شهروند و سه مجروح به بیمارستان الجمهوری در صعده انتقال یافته اند.
این منبع آگاه ادامه تجاوزات ائتلاف سعودی آمریکایی به مناطق غیر نظامی و شهرهای مرزی استان صعده را در سایه سکوت محافل بین المللی محکوم کرده و شرم آور خواندند.

1400 شهید و مجروح در یک سال، حاصل حملات سعودی فقط در مرز یک استان یمن
اداره تحقیقات جنایی صعده اعلام کرد، در پی حملات سعودی‌ها به مناطق مرزی این استان در سال 2021، 283 نفر شهید و 1200 نفر مجروح شدند.
بر اساس آمار رسمی اداره تحقیقات جنایی استان «صعده» در شمال یمن، در پی تیراندازی سعودی‌ها به مناطق مرزی این استان، فقط در یک سال گذشته میلادی 1400 یمنی شهید یا زخمی شده‌اند.
اداره تحقیقات جنایی استان «صعده» (شمال یمن) آمار رسمی تعداد شهدا و مجروحان در سال 2021 در مناطق مرزی این استان را که هدف حملات ارتش سعودی قرار گرفته‌اند، منتشر کرد.
بر اساس گزارش «الثوره» یمن، اداره تحقیقات جنایی استان صعده اعلام کرد، در این سال 283 نفر در مناطق مرزی صعده شهید و 1200 نفر مجروح شده‌اند.
در ادامه این گزارش آمده، 85 درصد شهدا و مجروحان از شهروندان یمنی و 15 درصد آنها از تابعیت‌های اتیوپیایی، سودانی، سومالی و پاکستانی بوده‌اند.
بر اساس گزارش مذکور، 27 زن نیز در پی از این تیراندازی‌ها شهید و زخمی شده‌اند که مجروحیت برخی از آنها شدید است.
اداره تحقیقات جنایی صعده در ادامه اعلام کرد، جنایات مذکور در سال 2021 دوبرابر سال قبل شده است و تعداد شهدا و مجروحان در سال 2020، 695 نفر بوده است.

جنگنده سعودی به اشتباه مواضع خودی را بمباران کرد
منابع نظامی یمن اعلام کردند که جنگنده ائتلاف سعودی به اشتباه مرکز تجمع مزدورانِ تحت حمایت خود را در استان شبوه در شرق یمن هدف قرار دادند که در نتیجه آن، دست‌کم 12 تن از این عناصر کشته شدند.
به گزارش العالم، منابع مذکور تصریح کردند که این حمله هوایی که مرکز تجمع مزدوران را در منطقه "اللثمه" در بخش "مرخه العلیا" در شبوه هدف قرار داد، همچنین باعث زخمی شدن 17 مزدور شد.
طی ساعات گذشته درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی و نیروهای صنعا( ارتش یمن و کمیته‌های مردمی) در جبهه‌های "بیحان" تشدید شده است.
طبق این گزارش، نیروهای مسلح یمن روز گذشته کنترل 5 اردوگاهِ تحت اشغال نیروهای دولت مستعفی "عبد ربه منصور هادی" و ائتلاف سعودی را در منطقه مرزی "الیتمه" واقع در استان الجوف در دست گرفتند.

هرج و مرج و درگیری در شبوه
استان شبوه در یمن شاهد هرج و مرج و تشدید تنش میان مزدوران ائتلاف و همچنین انفجارهای متعددی است که مواضع طرفین نزاع را هدف قرار می‌دهد و طی آن، شماری از نیروهای هر دو طرف کشته و یا زخمی شدند.
شبوه در جنوب شرقی یمن در مرحله‌ای جدید از هرج و مرج و تنش و توطئه‌های ائتلاف متجاوز به‌سر می‌برد و انفجارها و حملات متعدد به مواضع شبه‌نظامیانِ تحت حمایت امارات همزمان با ورودشان به شبوه موید این امر است- این عناصر در مواضعی در این استان مستقر شدند که پیشتر شبه‌نظامیان حزب "الاصلاح" در آنجا موضع گرفته بودند- که در نتیجه آن، ده‌ها مزدور از جمله عناصر گروه موسوم به "الویه العمالقه" در اردوگاه "خمومه" کشته و یا زخمی شدند.
حملات هوایی به مواضع شبه‌نظامیان طرفدار دولت مستعفی "عبد ربه منصور هادی" و حزب الاصلاح در "مرخه" نیز به کشته شدن 15 تن و زخمی شدن ده‌ها تن منجر شده است.
"محمود المغربی" فعال و کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با تلویزیون العالم اظهار داشت: "هرج و مرج و آشفتگی در شبوه در واقع در امتداد درگیری‌ها میان گروهک‌های مزدورِ تحت حمایت امارات و گروه‌های مزدور تحت حمایت قطر- شاخه حزب الاصلاح- است که در عدن، تعز، أبین و سقطی رخ داد و این درگیری‌ها به هر منطقه‌ای که مزدوران به آنجا بروند، کشیده خواهد شد."
"عبداللطیف السید" از فرماندهان امنیتی نیز به تلویزیون العالم گفت: "آنها گروه‌های مسلح را از ساحل و از داعشی‌های مستقر در مناطق جنوبی به شبوه منتقل کردند و آنها دست به عملیات خرابکارانه از جمله انفجار و قتل زدند.. این وضعیت خوشایند شهروندان و ملت یمن نخواهد بود و لذا کمیته‌های مردمی انشاالله در آینده نزدیک این مناطق را آزاد خواهند کرد."
ناظران معتقدند درگیری‌ها میان گروهک‌های مزدور در شبوه مشابه درگیری‌هایی است که در عدن و أبین به وقوع پیوست و در چارچوب طرح و برنامه ائتلاف متجاوز برای غارت ثروت‌ها و تسلط بر مواضع استراتژیک و حیاتی در این استان صورت می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن اداره تحقیقات جنایی ائتلاف سعودی مناطق مرزی هرج و مرج تحت حمایت درگیری ها جنگنده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۶۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک سلمان را به بیمارستان بردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، منابع سعودی از انتقال سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربسان به بیمارستان ملک فیصل جده خبر دادند.

دیوان پادشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که ملک سلمان برای انجام آزمایش های معمولی به این بیمارستان منتقل شده است.

طبق بیانیه دیوان پادشاهی عربستان، ملک سلمان برای انجام معاینات معمولی که چند ساعت طول می‌کشد پذیرش شده است.

ملک سلمان سال ۲۰۱۵ پادشاه عربستان شد. پادشاه ۸۸ ساله عربستان در ماه مه ۲۰۲۲ نیز به منظور انجام معاینات پزشکی به بیمارستان منتقل شده بود. پادشاه عربستان سعودی سال‌هاست که به شدت بیمار است. پس از او قدرتمندترین مرد کشور همچنان محمد بن‌سلمان پسر پادشاه عربستان محسوب می‌شود.

خانواده سلطنتی عربستان به‌ندرت در مورد وضعیت سلامتی پادشاه این کشور اظهار نظر می‌کنند. ملک سلمان در سال ۲۰۲۰ نیز برای برداشتن کیسه صفرا تحت عمل جراحی قرار گرفت.

کد خبر 6087877

دیگر خبرها

  • حمله‌های جنگنده‌های صهیونیست، غزه را به لرزه درآورد
  • ویدئو| راهپیمایی باشکوه مردم صعده یمن در حمایت از غزه
  • راهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • طوفان بشری مردم صعده یمن در حمایت از غزه
  • حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه
  • راهپیمایی گسترده مردم یمن در صعده در حمایت از غزه
  • گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو 35‌ های در راه ایران
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند