Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@08:58:25 GMT

تعزیرات حکومتی با احتکارکنندگان برخورد کند

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۶۸۸۸

تعزیرات حکومتی با احتکارکنندگان برخورد کند

گروه استان‌ها_ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: با توجه به منابع موجود در کشور و استان مشکل خاصی نداریم اما برخی افراد در جهت منافع شخصی خود به احتکار اقلام می‌پردازند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اهواز ، رضا فتوحی امروز در نشست تنظیم بازار اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار یکی از فاکتورهای اساسی برای آرامش مردم است، دستگاه‌های اجرایی بایستی پاسخگو باشند و همه افراد براساس قانون باید به وظیفه خود عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به منابع مصرفی موجود در کشور بیان داشت: با توجه به منابع موجود در کشور و استان مشکل خاصی نداریم اما برخی افراد در جهت منافع شخصی خود به احتکار اقلام می‌پردازند.

ورود تعزیرات حکومتی به گرانی خودرو/ مجلس ‌سازوکاری برای قیمت‌گذاری خودرو تعیین کندتحدید سازمان تعزیرات با قوانین "نظام صنفی" و "حمایت از مصرف‌کننده"/ 50درصد شهرستان‌ها تعزیرات ندارند/ تنظیم بازار باید ذیل سازمان تعزیرات انجام شود

فتوحی افزود: سیستم نظارتی (تعزیرات حکومتی) باید برخورد ویژه و قاطعی را با این احتکارکنندگان داشته باشد و از ‌آن‌ها نگذرد، در حال حاضر هیچ مشکلی در تأمین محصولات نداریم به گونه ای که برخی قیمت‌ها شاید پایین‌تر از نرخ مصوب هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون برنامه ریزی‌های لازم در خصوص تأمین میوه شب عید صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان عنوان داشت: فرمانداران به عنوان نمایندگان دولت در شهرستان‌ها مسؤول تنظیم بازار هستند و باید پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام دهند.

فتوحی ابراز داشت: جهاد کشاورزی با توجه به اینکه همه مسائل مربوط به بازار را از وزارت صمت دریافت می‌کند بایستی ضمن آموزش به نیروهای تحت الامر خود به صورت ویژه مسئله تنظیم بازار را دنبال کند، یکی از مشکلات ذخیره‌سازی محصولات برای سه ماه آینده است.

وی گفت: دستگاه‌های دیگر از قبیل بسیج وسازمان صمت باید همکاری لازم را با جهادکشاورزی داشته باشند و تعزیرات نیز نظارت و رصدهای لازم را انجام دهد ضمن اینکه تأمین نقدینگی از طریق بانک کشاورزی برای جلوگیری از آسیب به تولیدکنندگان انجام شود.

انتهای پیام/331/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۶۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد از جریمه پنج میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج خبر داد و گفت: طبق قانون با متخلفان برخورد می‌کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سیدحمزه لقمانی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پرونده قاچاق هشت هزار لیتر گازوئیل به ارزش 2 میلیارد ریال در شعبه سوم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق و کالا و ارز تعزیرات حکومتی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رسیدگی شد.

وی با اشاره به اینکه مأموران سازمان اطلاعات فراجا محموله سوخت قاچاق را از یک دستگاه خودروی تک کشنده کشف و گزارش این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند، عنوان کرد: شعبه به دلیل ارائه ندادن مدارک قانونی اتهام انتسابی را محرز، علاوه بر ضبط سوخت قاچاق، متهم را به پرداخت 5 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

وصول جریمه سنگین قصاب گرانفروش

وی همچنین از وصول جریمه بیش از یک میلیارد ریالی و اجرای حکم یک واحد قصابی به دلیل دریافت وجه اضافه از مشتریان خبر داد و افزود: پرونده یک واحد صنف قصابی به دلیل گرانفروشی در شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی یاسوج بررسی شد که شعبه با بررسی و شواهد و مستندات پرونده و با احراز تخلف علاوه بر نصب پارچه بر سر درب واحد، متهم را به پرداخت یک میلیارد و 650 میلیون ریال محکم کرد.

لقمانی خاطرنشان کرد: با قطعیت رای صادره پرونده تخلف به اجرای احکام تعزیرات یاسوج ارجاع و با وصول جریمه مختومه شدو واقعیت امر بازرسان سازمان جهاد کشاورزی در بازرسی از واحدهای صنفی گوشت و پروتئین این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی یاسوج ارسال کردند.

وی با تأکید بر اینکه پایش بازار و پیشگیری از تخلفات اقتصادی در اولویت بوده و بدون هیچ گونه اغماضی در این زمینه ورود می‌کنیم، تصریح کرد: گشت مشترک تعزیرات با حضور میدانی روسای شعب و همراهی و بازرسان دستگاه‌های نظارتی بازار شامل سازمان صمت، اتاق اصناف، بسیج اصناف، صدا و سیما، نیروی انتظامی و اتحادیه‌ها با هدف پیشگیری از تخلفات احتمالی و برای رفاه حال مردم به صورت مستمر انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محکومیت ۲۳۶ میلیاردی مدیرعامل یک کارخانه آرد
  • جریمه میلیاردی برای پزشک متخلف در اردبیل صادر شد
  • جریمه ۶ میلیاردی سزای گرانفروشی سبزی در اردبیل
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم شد
  • قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد
  • جریمه برای گرانفروشی خودرو