Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@02:49:44 GMT

حمله ترکیه به شمال عراق

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۶۹۳۷

حمله ترکیه به شمال عراق

آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش پایگاه خبری «شفق نیوز» به نقل از شاهدان عینی در اربیل نوشت که جنگنده‌های ترکیه ظهر امروز (شنبه) مناطقی از ناحیه «سیدکان» در شمال اربیل را هدف قرار دادند.

به گفته آنها، «مغارة»، «دةراوة» و «پیشوار» در منطقه «برادوست» در ناحیه «سیدکان» در شمال استان اربیل از جمله اهداف جنگنده‌های ترکیه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهدان عینی اضافه کردند که جنگنده‌های ترکیه بیشتر، مکان‌هایی را هدف قرار دادند که گمان می‌رود مقر‌های حزب کارگران کردستان در آنجا قرار دارند.

شفق نیوز ادامه داد: شاهدان عینی تایید کردند که شهروندان منطقه «برادوست» در استان اربیل که توسط ارتش ترکیه بازداشت شده اند همچنان در بازداشت این نیرو‌ها قرار دارند.

پیشتر نیز رسانه‌های عراقی سه شنبه شب هفته گذشته به نقل از معاون شهردار «ماوت» در استان سلیمانیه گزارش دادند که جنگنده‌های ترکیه در ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه روز سه شنبه به وقت محلی، چندین منطقه در استان سلیمانیه از جمله اطراف روستای «کلاله» از توابع شهرستان «شارباجیر»، منطقه «دوکانیان» و «کومسید» را در دامنه کوه‌های آسوس بمباران کردند که باعث وحشت مردم شد.

دور تازه حملات آنکارا به شمال عراق از زمین و هوا علیه پ ک ک از خرداد سال گذشته (۹۹) آغاز شده است و در این مدت صد‌ها نفر از دو طرف کشته شده اند.

دولت عراق در این مدت بار‌ها به علت نقض حاکمیت سرزمینی این کشور به ترکیه اعتراض کرده است، اما با این وجود عملیات نظامی آنکارا همچنان در شمال عراق ادامه دارد.

ترکیه پ ک ک را سازمان تروریستی می‌داند و از دهه ۱۹۸۰ میلادی دو طرف علیه هم وارد نبرد مسلحانه شده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترکیه عراق اربیل جنگنده های ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۶۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی و توپخانه‌ رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه‌های خبری لبنان بامداد پنجشنبه از بمباران مجدد مناطقی از جنوب لبنان از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و واحدهای توپخانه این رژیم خبر دادند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی شهرک کفرکلا را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد.

همچنین المیادین از جنوب لبنان گزارش داد که جنگنده‌های اشغالگران نیز حومه شهرک شبعا را با دو موشک هدف قرار دادند.

گفتنی است که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته تاکنون، شمار زیادی از شهرک نشینان صهیونیست در شمال سرزمین‌های اشغالی از ترس حملات موشکی حزب الله لبنان مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند و بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه، از بیماری‌های روحی و روانی رنج می‌برند.

کد خبر 6094787

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و توپخانه‌ رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • ۱۵ شهید در حمله های رژیم صهیونیستی/لحظه بمباران منزلی در غزه+فیلم
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه