Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۸۸/۲درصد از مردم ایلام در اول ، ۷۶/۴درصد،دز دوم و ۱۰.۵ درصد مردم واکسیناسیون نوبت سوم را دریافت کرده‌اند.

دکتر محمد کریمیان در  یکصد و چهارمین جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در استانداری ایلام اظهار کرد:خوشبختانه در حال حاضر در سطح کشور و استان شرایط پایداری حاکم است و شواهد مبنی بر افزایش آمار مبتلایان به کرونا وجود ندارد و بیماری تحت کنترل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی گفت: سویه جدید امیکرون در کشورهای اروپایی و آمریکایی شیوع پیدا کرده و به شدت در حال گسترش است و آنچه که مشهود است، سرعت سرایت پذیری و انتقال بالای بیماری می باشد و در خصوص میزان کشندگی آن هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه اگرچه ممکن است سویه جدید امیکرون همانند دلتا میزان کشندگی بالایی نداشته باشد، اما بار بیماری در جامعه اگر به واسطه این سویه جدید زیاد شود، در رابطه با خدمات بهداشتی درمانی که به بیماران باید ارائه شود، لازم است از آمادگی کافی و مناسبی برخوردار باشیم، گفت:  خوشبختانه میزان مبتلایان و بستری‌ها و فوتی‌ها در کشورمان کمتر شده و این ماحصل تلاش‌ها و زحمات زیادی است که کشیده شده و صورت گرفته است.

کریمیان با تاکید بر اینکه از راه‌هایی که تاثیر بسیاری در کاهش آمار مبتلایان، بستری ها و متوفیان بیماری کرونا داشته، استقبال مردم از واکسیناسیون است، گفت:  در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۶۷۰۷۷نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۱۱۷۴نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند. همچنین در حال حاضر تعداد ۳۹بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۶۶۸۷۱مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته اند.

 
وی تصریح کرد: به لحاظ روند کلی کووید ۱۹ در استان آذرماه تعداد ۱۰۶۸۷مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه گیری شده که از این رقم تعداد ۱۰۵۶مورد مثبت اعلام شده و تعداد ۴۸۱نفر نیز در بیمارستانها بستری شده و متأسفانه تعداد ۱۹نفر از هم استانی‌هایمان به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند. همچنین از ابتدای دیماه تاکنون نیز تعداد ۳۳۰۱مورد نمونه گیری انجام شده و تعداد ۱۴۸مورد مثبت کرونا و تعداد ۱۰۴نفر در بیمارستانهای استان بستری شده و یک مورد فوتی در مدت ذکر شده داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: در مقایسه مورخه ۲۷آذر لغایت ۲ دیماه نسبت به مورخه ۳ لغایت ۹دیماه؛ تعداد نمونه گیری ۵۰/درصد افزایش، تعداد مبتلایان ۳۷/۶درصد کاهش، تعداد بستری‌ها ۷/۶درصد کاهش، تعداد بستری‌ موقت ۴۵درصد کاهش و تعداد فوتی‌ها نیز تغییری نداشته است.
 
کریمیان در رابطه با وضعیت دریافت، توزیع و واکسیناسیون کوید۱۹ در سطح استان، با بیان اینکه تعداد کل واکسیناسیون انجام شده تعداد ۸۲۸۸۹۲دوز است، گفت:  واکسیناسیون نوبت اول انجام شده تعداد ۴۱۷۴۹۱دوز و ۸۸/۲درصد و واکسیناسیون نوبت دوم انجام شده ۳۶۱۶۷۶دوز و ۷۶/۴درصد، واکسیناسیون نوبت سوم انجام شده ۴۹۷۲۵دوز و ۱۰/۵۰درصد، میزان پوشش واکسیناسیون جمعیت ۱۲-۱۸سال نوبت اول در استان ۴۸۳۴۴دوز و ۹۳/۵درصد و میزان پوشش همین جمعیت در تزریق دوز دوم تعداد ۳۹۶۸۷دوز و ۷۶/۸درصد و موجودی واکسن در گردش در استان نیز ۶۴۹۸۵دوز بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام واکسیناسیون کرونا همه باهم علیه کرونا واکسیناسیون نوبت انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۷۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی