Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیوسک بین الملل تابناک: تجمع گسترده در بغداد برای بزرگداشت سالگرد شهادت حاج‌قاسم و المهندس، مبادله فهرست تاسیسات هسته ای میان پاکستان و هند، هشدار ژنرال آمریکایی درباره وقوع کودتا در ایالات متحده، متهم شدن کره شمالی به سرقت ۱.۷ میلیارد دلار رمز ارز و بازدید وزیر دفاع ترکیه از خط مرزی سوریه از جمله مهمترین خبرها، رویدادها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تجمع گسترده در بغداد برای بزرگداشت سالگرد شهادت حاج‌قاسم و المهندس 

از صبح امروز (شنبه، اول ژانویه ۲۰۲۲)، هزاران عراقی خود را به میدان «الحریه» در منطقه «الکراده» واقع در مرکز بغداد رسانده‌اند تا در راهپیمایی میلیونی برای بزرگداشت دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش در نزدیکی فرودگاه بغداد شرکت کنند.

بنا بر این گزارش، جمعیت عظیمی از مردم عراق از بامداد امروز از بغداد و استانهای مختلف عراق خود را به این میدان رساندند تا در مراسم بزرگداشت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و همرزمانشان شرکت کنند. فرماندهانی که در بامداد سوم ژانویه ۲۰۲۰ به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت آمریکا در جاده فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

به گزارش رسانه‌های عراقی، از صبح امروز، مانند سال گذشته کلیه ورودی‌های شهر بغداد به دلیل رسیدن شمار زیادی از خودروهای حامل افرادی که می‌خواستند از استان‌های دیگر وارد پایتخت شوند و در این مراسم شرکت کنند، شاهد ترافیک و ازدحام شدید بود. امری که تنها در روزهای برگزاری مراسم بزرگ مذهبی در ورودی‌های بغداد مشاهده می‌شود.

مبادله فهرست تاسیسات هسته ای میان پاکستان و هند

پاکستان و هند با وجود تداوم کاهش سطح تعاملات دیپلماتیک در روابط دوجانبه، برای سی‌و چهارمین سال متوالی فهرست و اطلاعات تاسیسات هسته‌ای خود را با یکدیگر مبادله کردند.

به گزارش منابع رسمی پاکستان، اسلام‌آباد و دهلی‌نو در راستای پیمان منع حمله به تاسیسات و نیروگاه های اتمی یکدیگر، فهرستی از تاسیسات اتمی خود را امروز شنبه و در نخستین روز از سال ۲۰۲۲ مبادله کردند.

وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اسلام آباد و دهلی نو بر اساس بند۲ توافقنامه منع حملات علیه تاسیسات هسته ای بین دو کشور در دهم دیماه ۱۳۶۷ شمسی (۳۱ دسامبر ۱۹۸۸)، فهرستی از محل استقرار تاسیسات هسته ای خود را اول ژانویه هر سال با یکدیگر مبادله می کنند.

براساس این توافقنامه، این فهرست امروز به طور رسمی به نمایندگان سفارتخانه های پاکستان و هند در محل وزارت امور خارجه دو کشور تحویل شد.

تبادل فهرست تاسیسات هسته ای بین پاکستان و هند حتی زمانی که روابط فعلی دو کشور پس از نبرد هوایی سال ۲۰۱۹، تشدید درگیری های مرزی و لغو امتیاز ویژه منطقه کشمیر به سردی گراییده نیز، ادامه یافته است.

به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان؛ این کشور و هند بر اساس قرارداد جداگانه و دوجانبه؛ فهرستی از زندانیان دو کشور را نیز مبادله کردند.

بر اساس موافقتنامه دسترسی به تسهیلات کنسولی بین دو کشور در اول خرداد ۱۳۸۷(۲۱ می ۲۰۰۸)، اسلام آباد-دهلی‌نو فهرست زندانیان دو کشور را دوبار در سال رد و بدل می کنند.

در بیانیه امروز آمده است: فهرست ۶۲۸ زندانی هندی شامل ۵۱ غیرنظامی و ۵۷۷ صیاد به نماینده سفارت این کشور در اسلام آباد و فهرست ۳۵۴ زندانی پاکستان در هند نیز به سفارت اسلام‌آباد در دهلی تحویل داده شد.

هشدار ژنرال آمریکایی درباره وقوع کودتا در ایالات متحده

یک ژنرال بازنشسته آمریکایی هشدار داده است که اگر نتایج انتخابات ۲۰۲۴ شفاف و واضح نباشد، ارتش آمریکا ممکن است پس از این دوره از انتخابات، یک کودتا را رهبری کند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، پل‌دی ایتون، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا به ان‌پی‌آر (National Public Radio) گفت: سوال اصلی اینجاست که آیا همه می‌دانند رئیس جمهور منتخب کیست؟ اگر چنین چیزی واضح و شفاف نباشد، می‌تواند رتبه، درجه و یا هر سحطی را در آمریکا تحت تاثیر قرار دهد.

در تاریخ ۱۷ دسامبر، پل‌دی ایتون، آنتونی ام تاگوبا و استیون ام. اندرسون، که هر سه از ژنرالهای ارشد بازنشسته نیروی زمینی ارتش آمریکا هستند در مقاله مشترکی با عنوان "ارتش باید خودش را از هم اکنون برای شورش در انتخابات ۲۰۲۴ آماده کند"، نوشتند: نشانه‌هایی از آشفتگی احتمالی در نیروهای مسلح ما وجود دارد. در ششم ژانویه گذشته، تعداد نگران کننده‌ای از کهنه سربازان و اعضای فعال ارتش در حمله به ساختمان کنگره شرکت کردند. بیش از یک نفر از هر ۱۰ نفر از افراد طرح اتهام شده از بابت این حمله، سابقه خدمت نظامی داشته‌اند. گروهی متشکل از ۱۲۴ نفر از مقامات نظامی بازنشسته، تحت نام "افسران پرچم برای آمریکا" نامه‌ای منتشر کرده و در آن حملات دروغین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، به مشروعیت انتخابات ما را بازتاب دادند.

ایتون گفت: در صورت وقوع یک شورش دیگر مشابه با شورش ژانویه گذشته، احتمال شکست کامل زنجیره فرماندهی بر مبنای گرایشات - از صدر زنجیره تا سطح جوخه‌ها – به میزان قابل توجهی وجود دارد. همه اعضای ارتش سوگند یاد می‌کنند که از قانون اساسی آمریکا محافظت کنند. اما در یک انتخابات رقابتی، برخی ممکن است از دستورات فرمانده کل قوا پیروی کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است از دستورات یک کاندیدای دیگر که بازنده است، پیروی کنند. تحت چنین سناریویی، عجیب نیست که بگوییم یک فروپاشی در ارتش می‌تواند حتی به جنگ داخلی منجر شود.

ژنرال ایتون اظهار کرد: اگر چنین اتقافی در سال ۲۰۲۴ رخ دهد که ممکن است در نهایت به یک "کودتا" منجر شود، ما علاقه‌مندیم تا شاهد اقداماتی از جانب ارتش باشیم و اطمینان حاصل کنیم که ارتش آمادگی بهتری را برای یک انتخابات رقابتی دارد.

متهم شدن کره شمالی به سرقت ۱.۷ میلیارد دلار رمز ارز

کره شمالی به سرقت ۱.۷ میلیارد دلار ارز دیجیتال در سال‌های گذشته متهم شده است.

روزنامه‌های کره جنوبی مدعی شدند که کره شمالی ۱.۷ میلیارد دلار ارز دیجیتال از صرافی‌ها سرقت کرده است. این گزارش‌ها همچنین اشاره کردند که این کشور تحریم‌شده، دارایی‌های سرقت شده را در لحظه نفروخته و آن‌ها را برای دستیابی به سود بیشتر، نگه داشته است.

اتهامات وارده علیه کره شمالی مبنی بر استفاده‌اش از هکرها برای سرقت منابع مالی از صرافی‌ها، مدت‌هاست که در جریان است. آمریکا نیز در اکتبر سال گذشته اشاره کرد که پیونگ‌یانگ چندین سال است که به این کار مشغول است.

دولت آمریکا مدعی است که هکرهای کره شمالی با دیگر مجرمان حوزه پولشویی همکاری کرده‌اند تا دارایی‌های مجازی را از سه تبادل دارایی‌های مجازی به سرقت برده و ردگیری این پول را ناممکن کنند.

ظاهرا هکرها بدافزارهایی‌ را از طریق ایمیل برای کارمندان داخلی ارسال کرده و از آن طریق، از صرافی‌ها دزدی می‌کنند. این کشور همچنین صرافی‌های دیگر کشورها از جمله کره جنوبی، آمریکا، اندونزی و اسلونی را نیز هدف قرار می‌دهد. این گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهند که از این پول، برای تامین بودجه توسعه برنامه هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کره شمالی استفاده می‌شود.

بازدید وزیر دفاع ترکیه از خط مرزی سوریه 

وزیر دفاع ترکیه به همراه تعدادی از فرماندهان ارتش کشور از یگان‌های نظامی این کشور در خط مرزی سوریه بازدید کرد.

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه به همراه ژنرال یاشار گولر رئیس ستاد کل ارتش، ژنرال موسی آوسور فرمانده نیروی زمینی، دریادار عدنان اوزبال فرمانده نیروی دریایی و ژنرال حسن کوچوک‌آکیوز فرمانده نیروی هوایی ارتش کشور از خط مرزی سوریه بازدید کرد.

به گزارش آناتولی، آکار و هیئت همراه وی ضمن بازدید از یگان‌های نظامی مستقر در مرز سوریه، در پرواز نظارتی هوابرد جنوب که در دریاهای اژه، مدیترانه شرقی و جنوب شرقی کشور انجام شد، حضور یافتند.

آناتولی افزود: آکار در جریان بازدید از مرکز عملیات مشترک نیروهای زمینی، با فرماندهان یگان‌های نوار مرزی در داخل خاک سوریه جلسه‌ای به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کرد و هیئت همراه در جریان تحولات میدانی جاری در منطقه در واپسین روزهای سال ۲۰۲۱ قرار گرفت.

وزیر دفاع ترکیه در این جلسه مأموریت‌های بزرگ و موفق یگان‌های نظامی ارتش این کشور را که در طول سال ۲۰۲۱ برای حفاظت از منافع ترکیه انجام دادند، تبریک گفت و خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ترکیه در حال گذراندن پرشورترین دوران خود در تاریخ جمهوریت این کشور هستند و کارهای مهم و بزرگ دیگری نیز وجود دارد که باید در مرحله بعدی تکمیل شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه اومیکرون قاسم سلیمانی مذاکرات وین ابومهدی مهندس خاورمیانه اروپا امریکا ایران عراق چین ایام فاطمیه اومیکرون قاسم سلیمانی مذاکرات وین ابومهدی مهندس کره شمالی به سرقت ۱ ۷ میلیارد دلار فهرست تاسیسات هسته ای وزیر دفاع ترکیه برای بزرگداشت خط مرزی سوریه پاکستان و هند سالگرد شهادت اسلام آباد صرافی ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۷۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، اعتراضات ضداسرائیلی دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین و مردم غزه در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا همچنان ادامه دارد.

اعتراضات دانشگاهیان آمریکایی در حمایت از غزه در حالی ادامه دارد که بازداشت‌ها نیز ادامه دارد، از جمله گزارش شده در دانشگاه کارولینای شمالی، ۳۶ معترضی که در محوطه دانشگاه تحصن کرده بودند، دستگیر شدند.

واشنگتن پست هم گزارش داده است که دانشگاه براون در حال بررسی خروج سرمایه گذاری از اسرائیل در سال جاری است.

وبگاه آکسیوس هم در گزارشی اعلام کرد که مجلس نمایندگان از روسای دانشگاه‌های ییل، میشیگان و کالیفرنیا می‌خواهد در مورد تظاهرات طرفداران فلسطین شهادت بدهند.

اعتراضات در دانشگاه کالیفرنیا هم همچنان ادامه دارد و مسئولان این دانشگاه برای معترضان دانشجو خط و نشان کشیده و هشدار داده‌اند: اگر دانشجویان در کلاس‌هایشان اختلال ایجاد کنند، اقدامات انضباطی شدیدی از جمله اخراج یا تعلیق درباره آن‌ها انجام خواهیم داد.

دانشگاه کالیفرنیا همچنین افزوده است که پرسنل خود برای اجرای قانون در محوطه دانشگاه را بیشتر کرده است.

دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا هم اعلام کردند: ما خواهان عدم ورود نیروهای پلیس به محوطه دانشگاه هستیم، چون مذاکرات با مدیریت دانشگاه شکست خورد و مدیریت دانشگاه با حسن نیت با ما مذاکره نکرد.

به گفته دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا، این دانشگاه نقش خود را در ارائه خدمات آموزشی تضعیف کرده است.

همچنین یک زن معترض در دانشگاه کلمبیا اعلام کرد: این همبستگی با فلسطین به مدت ۱۲ روز یک تظاهرات مسالمت آمیز بوده و شرکت کنندگان در معرض خطر اخراج و دستگیری قرار دارند.

خیزش دانشگاه‌های سراسر آمریکا در حمایت از مقاومت فلسطین و مخالفت با لشکرکشی رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح سبب شده است تا بار دیگر این سوال در محافل علمی و رسانه‌ها مطرح شود که چرا نسل جوان یا به عبارت دقیق‌تر «نسل z» برخلاف پدران خود حامی فلسطین بوده و هیچگونه همدلی با اشغالگران قدس ندارد؟ افراد یا نهادهای نزدیک به لابی‌های اسرائیل یا همسو با سیاست‌های کاخ سفید سعی دارند تا این تجمعات دانشجویی- خیابانی را ناشی از فریب و انحراف نسل جدید دانسته و خواهان برخورد نیروهای امنیتی با حامیان مقاومت شوند.

جامعه‌شناسان آمریکایی شکاف کنونی میان نسل جدید و قدیم آمریکایی‌ها در حمایت از اسرائیل را ناشی از پیامدهای جنگ عراق- افغانستان، افزایش نفوذ جنبش سیاه پوستان، سیاست‌های افراطی رژیم صهیونیستی، تغییرات جمعیتی و انتشار تصاویر غیرنظامیان فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی می‌دانند. در ادامه این یادداشت سعی خواهیم کرد تا با توجه به آخرین تحولات جاری در دانشگاه‌های آمریکا به بررسی گرایش‌های ضداسرائیلی نسل جوان در آمریکا بپردازیم.

امروز یکی از مهم‌ترین جلوه‌های همبستگی نسل جدید آمریکایی‌ها با مردم فلسطین، سلسله تظاهرات و اعتصابات دانشجویی در قلب ایالات متحده است. دانشجویان دانشگاه‌های کلمبیا، براون، امرسون، هاروارد، جرج واشنگتن، نیویورک، فلوریدا، اموری، اوهایو، رایس، ماساچوست، میشگیان، ییل، تگزاس و … همصدا با سایر جامعه آمریکا خواستار توقف نسل کشی در غزه و خودداری رژیم صهیونیستی از لشکرکشی به رفح هستند. در میان افراد شرکت کننده در این تجمعات علاوه بر مسلمانان، عرب- آمریکایی‌ها، سیاه پوستان؛ نسل جوان و سفیدپوست آمریکا نیز دیده می‌شود که بر خلاف پدران خود حقیقت را بدون واسطه دنبال کرده و مخالف آپارتاید حاکم در فلسطین اشغالی هستند.

کد خبر 6093679

دیگر خبرها

  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • ۴۱ درصد آمریکایی‌ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد
  • تجمع دانشجویان پاکستانی در همبستگی با حامیان فلسطین در آمریکا+عکس
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی