Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@22:27:06 GMT

بهترین تصویر ۲۰۲۱ هابل از نگاه کاربران

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۷۸۶۱

بهترین تصویر ۲۰۲۱ هابل از نگاه کاربران

ناسا اخیرا در حساب کاربری تلسکوپ فضایی هابل در اینستاگرام تصویری زیبا از یک سحابی منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، ناسا با انتشار این تصویر نوشت: این هفته در بخش استوری اینستاگرام صفحه هابل از شما خواسته بودیم به تصویر مورد علاقه شما از هابل که در سال ۲۰۲۱ منتشر شده است، رای دهید. حال باید بگوییم برنده این رقابت تصویر ارتقای یافته‌ای از سحابی پرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلسکوپ فضایی "هابل" با کمک "دوربین میدان باز ۳ " (Wide Field Camera ۳) خود موفق به ثبت تصویر بی‌نظیری از این سحابی شده است. تلسکوپ فضایی هابل با استفاده از "دوربین میدان باز ۳" خود تصویری شگفت انگیز از سحابی پرده (Veil Nebula) که در فاصله حدود ۲۱۰۰ سال نوری از زمین و در صورت فلکی ماکیان قرار دارد، ثبت کرده است. تنها بخش کوچکی از این سحابی باشکوه در این تصویر ثبت شده است.

اگرچه گفتنی است در برخی موارد این سحابی، حلقه ماکیان نیز نامیده می‌شود. سحابی پرده یک بازمانده ابرنواختر است که بقایای در حال گسترش آن در اثر انفجار ستاره‌ای ایجاد شده و نور آن‌ها نیز پنج هزار تا ۱۰ هزار سال پیش به سیاره زمین رسیده‌اند. حلقه ماکیان (Cygnus Loop‎) یک بازمانده ابرنواختر بزرگ در صورت فلکی ماکیان است. برخی از قوس‌های این حلقه با نام سحابی پرده شناخته می‌شوند. در این تصویر از تکنیک‌های پردازشی جدید استفاده شده است و با این کار جزئیات رشته‌های ظریف و گاز یونیده سحابی به زیبایی قابل مشاهده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: هابل هوافضا سحابی سحابی پرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۷۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر تلسکوپ فضایی وب از یک سحابی در فاصله ۱۳۰۰ سال نوری

تلسکوپ فضایی وب ناسا واضح‌ترین تصاویر را از بخشی از یک سحابی به شکل اسب نشان داده است. سحابی سر اسب، در صورت فلکی شکارچی، ۱۳۰۰ سال نوری از ما فاصله دارد. یک سال نوری نزدیک به ۶ تریلیون مایل (۹.۷ تریلیون کیلومتر) است. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، تلسکوپ فضایی وب ناسا واضح‌ترین تصاویر را از بخشی از یک سحابی به شکل اسب نشان داده است که "یال‌ها" را با جزئیات ریزتر نشان می‌دهد. سحابی سر اسب، در صورت فلکی شکارچی، 1300 سال نوری از ما فاصله دارد. یک سال نوری نزدیک به 6 تریلیون مایل (9.7 تریلیون کیلومتر) است.

 

این تصویر از سحابی سر اسب از تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا بر روی بخشی از "یال" اسب متمرکز شده که عرض آن حدود 0.8 سال نوری است. /ناسا

این سحابی بیش از یک قرن پیش کشف شد، نام مستعار آن از ظاهر خیره‌کننده آن گرفته شده است . دراین تصویر ستونی از گاز و غبار دیده می‌شود که شبیه اسب است.

جدیدترین تصاویر فروسرخ تلسکوپ وب منتشر شده در روز دوشنبه، بالای سر اسب را با جزئیات بیشتری به تصویر کشید و ابرهای مولکول های هیدروژن سرد و مواد شیمیایی دوده مانند را روشن کرد. این عکس‌های پر زرق و برق می‌توانند به اصلاح درک اخترشناسان از سحابی کمک کنند.

این تصویر از سحابی سر اسب از تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا بر روی بخشی از "یال" اسب متمرکز شده است. /ناسا

"سر اسب" هدف مورد علاقه رصدخانه های فضایی از جمله تلسکوپ فضایی هابل است. سال گذشته تلسکوپ فضایی اروپایی اقلیدس نیز عکس‌های تازه‌ای از این سحابی گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخشش سر یک اسب در تصویر جدید «جیمز وب»
  • تصاویر شگفت‌انگیز جیمزوب از سحابی سر اسب 
  • نمای حیرت‌انگیز اسب سیاه آسمان از نگاه تلسکوپ فضایی جیمز وب / عکس و فیلم
  • عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/ حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • تصاویر تلسکوپ فضایی وب از یک سحابی در فاصله ۱۳۰۰ سال نوری
  • ژرار دوپاردیو سرانجام بازداشت شد/ بازجویی برای اتهامات جنسی
  • در انتظار حرف آخر هواداران به ژاوی
  • حلقه‌های اطراف سحابی حلقه
  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند