Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم گفت: ‌اعتبارات تملک دارایی‌‌ خوزستان به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. - اخبار استانها -

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که از سال گذشته به دنبال آن بودیم، مسئله همراهی با سایر نمایندگان کشور در موضوعات کلان ملی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این همدلی بین نمایندگان افزود: همراهی نمایندگان تاثیر به سزایی در جذب اعتبارات دولتی و عمرانی داشته است. به طوری که سال گذشته بودجه استان خوزستان 2 هزار و 900 میلیارد تومان بوده است اما امسال فقط در منابع تملک دارایی‌ها به 5 هزار و 585 میلیارد تومان رسیده است.

یوسفی بیان داشت: اگر بخواهیم این میزان اعتبار را با ماده 56 که همان ظرفیت داخلی و بانکی است؛ جمع کنیم فقط دو هزار و 226 هزار میلیارد تومان ظرفیت بانک ها را آورده ایم که البته جذب این بودجه به همت استاندار و مدیران کل بستگی دارد.

گزارش مرکز پژوهش های مجلس؛سهم برق از بودجه 1401نگاه ویژه ای در تدوین لایحه بودجه 1401 به آمایش سرزمین شده استنماینده بویین‌زهرا و آوج در مجلس: وزارت نیرو بودجه ساخت شبکه آبرسانی سد بالاخانلو را تأمین کندنماینده مجلس: بودجه ریزی نادرست تبدیل به ام المصائب کشور شده است

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در ادامه  افزود: جذب اعتبارات دولتی و عمرانی همت استانداران ،مدیران کل و فرمانداران را می طلبد و نمایندگان در زمان تصویب بودجه ،بودجه های مورد نیاز را تصویب می کنند اما تخصیص و پیگیری با استاندار و مدیران کل است.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان داشت: متاسفانه در استان ما این موضوع به درستی پیگیری نمی شود. به عنوان مثال در سال گذشته برای قطار شهری اهواز 500 میلیارد تومان اوراق تصویب کردیم اما متاسفانه شهرداری و شورای سابق نتوانستند آن را جذب کنند و برگشت خورد .

‌نماینده مردم اهواز در مجلس یازدهم افزود: در سال 1399 با توجهات ویژه مقام معظم رهبری 100 میلیون یورو جهت پروژه های آب و فاضلاب اهواز در نظر گرفته شده بود که متاسفانه به دلیل تاخیر در پروژه فقط 50 میلیون یورو تخصیص داده شد.

وی گفت: از طرفی به دلیل اینکه نرخ ارز 17 هزار تومان در نظر گرفته شد مبلغ آن 750 میلیارد تومان بود در صورتی که نرخ ارز 30 هزار بوده است و یعنی نزدیک به 800 میلیارد تومان تنزیل خورد که این یک اشتباه بوده و تا قبل از آغاز این مجلس فقط 12 میلیون یورو از تخصیص داده شد که ما مجددا این بودجه رو به چرخه آورده ایم.

انتهای پیام/341/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۸۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دومین روز بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز به ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جداول می‌پردازند.

به گزارش مشرق، جلسه علنی نوبت صبح امروز سه‌شنبه مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف شروع شد.

نمایندگان مجلس روز گذشته و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق درباره بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳، جدول شماره ۵ مربوط به «درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی»، جدول شماره ۷ با عنوان «اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه‌های سیاستگذار در سال ۱۴۰۳» و جدول شماره ۹ با عنوان «برآورد اعتبارات ردیف های متفرقه سال ۱۴۰۳» را تصویب کردند.

جدول شماره ۸ مربوط به «برآورد تملک دارایی‌های مالی» نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

گزارش کمیسیون تلفیق درباره ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه نیز در دستور کار امروز مجلس قرار دارد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود
  • یکدست یا تضارب آرا/ ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟
  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده
  • تصویب اعتبار شرکت‌های دولتی در بودجه ۱۴۰۳
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • آغاز دومین روز بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس