Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام و المسلمین سید حمید ناصری در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کسانی که در ایام فاطمیه نذر روضه خانگی دارند و در ایام شیوع ویروس کرونا نمی‌توانند نذرشان را در خانه ادا کنند، گفت: بهترین راهکار برای کسانی که در ایام فاطمیه نذر کرده‌اند که در خانه مراسم عزاداری برگزار کنند این است مبلغی را که قبلاً صرف مراسم در منزل می‌کردند را به مکان‌های بزرگ‌تری مثل مسجد، فاطمیه و حسینیه که مراسم برگزار می‌کنند بدهند، زیرا در منزل ممکن است فضای وسیع و امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: راهکار دوم این است که در منزل خود مراسم را با تعداد بسیار کمتری نسبت‌ به سال قبل و با توجه به وسعت مکان، شرایط تهویه، رعایت فاصله و استفاده از ماسک برگزار کنند.

این کارشناس مذهبی در پایان گفت: برخی می‌توانند برای ادای نذر خود طبخ غذا را با رعایت تمام نکات بهداشتی داشته باشند. به این شکل که همان مراسمی که در سال‌های قبل برگزار می‌کردند، این‌بار با دادن غذا به همسایگان و نیازمندان نذر خود را ادا کنند، دادن نذر به نیت شهادت حضرت فاطمه تعظیم شعائر شیعه فاطمی است که وقتی غذایی به نیت این بانوی بزرگوار به کسی می‌دهیم در ذهن همگان نام ایشان جاری و ساری خواهد شد.

با توجه به رحلت پیامبر اسلام (ص) در بیست و هشتم صفر، بنا به روایت هفتاد و پنج روز، در مورخه سیزدهم تا پانزدهم جمادی الأوّل، شهادت حضرت زهرا (س) است و این ایام را فاطمیة اوّل می‌خوانند.

اما بنا به روایت نود و پنج روز، شهادت حضرت (س) در سوم تا پنجم جمادی الثانی است و این ایام را فاطمیة دوم می‌خوانند.

ایام فاطمیه جمعا ۶ روز می‌باشد، ۳ روز در ماه جمادی الاول و ۳ روز در ماه جمادی الثانی؛ بنابراین فاطمیه اول از ۱۳ تا ۱۵ جمادی الاول است و فاطمیه دوم از سوم تا پنجم جمادی الثانی می‌باشد.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نذری دادن ایام فاطمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی چهار هزار معلم برای طرح معلم ماندگار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال فراخوان طرح معلم ماندگار در سطح استان صورت پذیرفت و از مردم استان خواسته شد تا معلم‌های ماندگار در زندگی خود را معرفی کنند.
مولوی افزود: مردم محوری از خصوصیات این طرح است و در اختتامیه این طرح ۱۰ معلم برتر استانی از بین چهار هزار معلم معرفی شده به این فراخوان معرفی و تجلیل می‌شوند.
او ادامه داد: اگر چه مراسم‌های روز معلم هر سال رنگ و بوی مردمی دارد و با همت اولیاء و دانش آموزان برگزار می‌شود، اما امسال هم در ۱۵ منطقه استان مراسم روز معلم برگزار و در مرکز استان نیز مراسم استانی تقدیر از معلمان نمونه برگزار خواهد شد.
۱۷ هزار معلم در بیش از دو هزار واحد آموزشی استان مرکزی تدریس می‌کنند.

 

دیگر خبرها

  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • آئین دوهزار ساله بیل‌گردانی در نیم‌ور برگزار شد
  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود
  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • چهار هزار معلم برای طرح معلم ماندگار توسط مردم معرفی شدند
  • معرفی چهار هزار معلم برای طرح معلم ماندگار
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان