Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش شاهین روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین ارزش قرارداد طرح‌های تحقیقاتی برون دانشگاهی دانشگاه اصفهان در سال جاری به حدود ۲۵۰ میلیون تومان برای هر طرح رسید که نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر رشد دارد.

وی اظهار داشت: اعتبارات جذب‌شده از محل طرح‌های برون دانشگاهی و ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان نیز در سال جاری به حدود ۲۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به ۲ سال گذشته بیش از ۲ برابر شده است و پیشرفت خوبی بشمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهین با اشاره به اینکه دانشگاه اصفهان امسال و پارسال به‌عنوان دانشگاه برتر در ارتباط دانشگاه با صنعت در کشور معرفی شد، خاطرنشان کرد: این موفقیت‌ها در حالی به دست آمد که طرح‌های تحقیقاتی در ۲ سال گذشته تحت تأثیر شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا قرار گرفت.

این استاد دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه اصفهان اضافه کرد: امسال ۲ عضو هیات علمی منتخب در همکاری با جامعه و صنعت در سطح کشور داشتیم و سه طرح پژوهشی از این دانشگاه به‌عنوان طرح‌های برگزیده دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور انتخاب شدند.

شاهین با اشاره به اینکه دانشگاه اصفهان به‌عنوان مرکز آموزش عالی جامع، در همه رشته‌های فنی و مهندسی، علوم پایه و علم انسانی دارای متقاضی طرح‌های تحقیقاتی در سطح صنعت و جامعه است، تصریح کرد: رشدی که طرح‌های علوم انسانی در سال‌های اخیر نسبت به رشته‌های مهندسی و علوم پایه داشتند، بیشتر بوده است اما هنوز به تحول در این بخش نیاز داریم.

وی با تأکید بر اینکه مسائلی مانند محدودیت‌های مالی، تحریم‌ها و شیوع بیماری بر طرح‌های تحقیقاتی تأثیر می‌گذارد، گفت: در ۲ سال گذشته به دلیل تأثیر شیوع ویروس کرونا بر  مردم، دانشکده‌هایی که درزمینهٔ مسائل علوم تربیتی، روان‌شناختی و مدیریت کار می‌کنند با تقاضای بیشتری برای پژوهش درزمینهٔ هایی مانند تحلیل رفتار کارکنان مواجه بودند.

شاهین با تأکید بر اینکه همه بخش‌های دانشگاه اصفهان درگیر ارتباط با صنعت و جامعه است و متناسب با تقاضای بیرون عملکرد خوبی داشتیم، اظهار داشت: این دانشگاه به‌عنوان مرکزی نمونه درزمینهٔ کارآفرینی و جامعه‌محوری دارای ناحیه نوآوری و فناوری است که در اختیار فناوران قرارگرفته است تا نیازها و چالش‌های جامعه را برطرف کنند.

وی درباره نیازهای پژوهشی در دانشگاه‌ها، توضیح داد: ما همان‌طور که آمایش سرزمین داریم باید آمایش پژوهش نیز داشته باشیم به این معنی که هر فرد متناسب با توان و استعداد  خود در پژوهش و فناوری وارد فضای کالبدی آن شود.

این استاد دانشگاه بابیان اینکه فضای کالبدی پژوهش در دانشگاه‌ها ناکافی است، ادامه داد: درواقع همان‌طور که به آموزش در دانشگاه‌ها فضا داده می‌شود باید برای پژوهش به‌ویژه در دانشگاه‌های تراز اول نیز این کار صورت گیرد.

وی یکی دیگر از دغدغه‌های موجود در بخش پژوهش را کمبود نیروی انسانی ماهر و متخصص دانست و اظهار امیدواری کرد که با توجه مسوولان این موضوع برطرف شود.

مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان همچنین بابیان اینکه طرح تحول و همکاری دانشگاه‌ها با صنعت در سال ۹۸ به دانشگاه‌ها ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: ازجمله برنامه‌های این دانشگاه برای تحقق سند مذکور می‌توان به رصد اشتغال دانش‌آموختگان، کارآموزی و کارورزی دانشجویان، راه‌اندازی دفاتر مشترک تحقیق و توسعه، تقاضامحور کردن پایان‌نامه‌ها، فرصت مطالعاتی استادان در صنعت و جامعه و تفاهم‌نامه‌های مشترک همکاری با دستگاه‌های دیگر اشاره کرد.

شاهین با اشاره به تشکیل کارگروه‌هایی در دانشگاه اصفهان برای بررسی و رفع چالش‌های موجود در استان و مأموریت گرا شدن آن‌ها، افزود: این دانشگاه در ۲ سال گذشته در تحقق هدف افزایش ۱۰ درصدی طرح‌های برون دانشگاهی و ارتباط با صنعت و جامعه نیز موفق بوده است.

بر اساس اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سه طرح پژوهشی برون دانشگاهی دانشگاه اصفهان در سال جاری به‌عنوان طرح‌های برگزیده انتخاب و معرفی شدند که شامل " پی‌جویی و شناسایی ذخایر لیتیم ایران"، " ساخت قطب نمای دیجیتال" و "بررسی تاثیر مداخله توانمندسازی سرپرستان برافزایش مهارت‌های سرپرستی و عملکرد آنان" است.

همچنین علی زنگی‌آبادی و هاشم باقری ۲ عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان به‌عنوان اعضای هیات علمی برتر کشور در همکاری با جامعه و صنعت در سال ۱۴۰۰ انتخاب شدند.

دانشگاه اصفهان با حدود ۱۷ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های جامع برتر کشور است.

برچسب‌ها دانشگاه اصفهان ارتباط با صنعت اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه اصفهان ارتباط با صنعت اصفهان دانشگاه اصفهان ارتباط با صنعت اصفهان طرح های تحقیقاتی دانشگاه اصفهان ارتباط با صنعت برون دانشگاهی دانشگاه ها صنعت و جامعه ۲ سال گذشته هیات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۸۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­­­پورحسینی افزود: در دو سال گذشته در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت، ظرفیت خوابگاه‌های متاهلین دانشگاه علوم پزشکی تهران دو برابر شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت: این تعداد خوابگاه کفایت نمی‌کند و معاونت دانشجویی فرهنگی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صدد است طی یک سال آینده ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی را دو برابر کنند.   مدیرکل دفتر وزارتی وزارت بهداشت ادامه داد: به تعداد تخت‌های خوابگاه‌های مجردی هم ۱۰ هزار تخت افزوده شده است.   پورحسینی ضمن تشکر از خیرینی که در این امر مشارکت داشتند، افزود: همچنان از همکاری خیرین در این حوزه استقبال می‌کنیم. ­

دیگر خبرها

  • جامعه دانشگاهی در برابر جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • محسن رضایی: غرب دست از حماقت بردارد
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در استان همدان
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در همدان
  • ۶۳ درصد داوطلبان کنکور در لرستان دختران هستند
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟