Web Analytics Made Easy - Statcounter

نجفقلی حبیبی شنبه شب در نشست علمی بازخوانی نامه حضرت امام خمینی(ره) به گورباچف در قم افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی در حالی که بسیاری از کشورهای منطقه در دام مارکسیست گرفتار شده بودند، ایران اسلامی به مدد مجاهدت علما و فضلای حوزه‌های علمیه، در این ورطه گرفتار نشد.

وی در ادامه افزود: امام خمینی(ره) این نامه را در اوج مشکلات اقتصادی کشور و جنگ تحمیلی برای گورباچف ارسال می‌کنند، اما در آن هیچ اشاره به مسائل مادی نکرده و فقط به مسائل معنوی و توحیدی می‌پردازد و به عنوان یک سیاستمدار هوشمند و آگاه، وی را از سقوط در دامان غرب هشدار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انحطاط فکری مارکسیسم و اساس مادی گرایانه آن، تصریح کرد: امام راحل در نامه خود به اندیشمندان بزرگ در حوزه عرفان و فلسفه اسلامی اشاره کرده و راه نجات شوروی از مشکلات و گرفتاری‌هایشان را در توجه به مسائل توحیدی معرفی می‌کند، همان دین و مذهبی که موجب ایستادگی ایران در برابر ابرقدرت‌ها شده‌است.

حبیبی با اشاره به وظیفه و رسالت حوزه‌های علمیه در تبیین هرچه بیشتر آموزه‌های دینی و معنوی برای تمامی انسان‌ها و پر کردن خلاء اعتقادی آنان گفت: اگر امروز در کشورمان با مشکلاتی مواجه هستیم، به دلیل عدم توجه و اجرای درست آموزه‌های اسلامی است، در صورتی که با تکیه بر دین، بسیاری از چالش‌ها برطرف خواهد شد.

نشست علمی بازخوانی نامه حضرت امام خمینی(ره) به گورباچف با حضور جمعی از علما و فضلای حوزه های علمیه در محل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در قم برگزار شد.

در اولین روز سال ۱۹۸۹ میلادی مصادف با ۱۱ دی ماه ۱۳۶۷ نامه معروف و تاریخی امام خمینی(ره) خطاب به میخائیل گورباچف آخرین رئیس جمهوری شوروی در زمینه مرگ کمونیسم و ضرورت پرهیز از اتکا به غرب انتشار یافت و توسط هیأت منتخب ایشان در مسکو به گورباچف تحویل داده‌شد.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران قم امام خمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران قم امام خمینی انقلاب اسلامی ایران قم امام خمینی امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۸۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کت چرم معروف آل پاچینو(عکس)

عصر ایران - آلفردو جیمز پاچینو که بیشتر به نام آل پاچینو شناخته می شود، یکی از مشهورترین بازیگران جهان است. وی فردی شناخته شده و مورد احترام در دنیای بازیگری است. با این وجود، سلیقه وی در زمینه مد نیز هنوز الهام بخش بسیاری از مردم در سراسر جهان است. وی به اندازه هنرنمایی خود در فیلم های سینمایی، در زمینه انتخاب لباس و پوشش نیز سلیقه خوبی دارد.

فیلم سینمایی راه کارلیتو (Carlito’s Way) یکی از مشهورترین فیلم های این بازیگر مطرح هالیوود است. ترنچ کت چرمی که وی در این فیلم به تن داشت، همچنان برای افرادی که به سبک پوشش دهه 90 علاقمند هستند، یک گزینه خوب محسوب می شود. راه کارلیتو به کارگردانی برایان دی پالما در سال 1993 اکران شد.

کت چرم بلندی که آل پاچینو در این فیلم پوشیده بود به یکی از محبوب ترین مدل ها در آن زمان تبدیل شد و همچنان نیز طرفداران خاص خود را دارد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بازیگر معروفی که در 11 سالگی با الویس پرسلی کارش را شروع کرد(+عکس)

دیگر خبرها

  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • کت چرم معروف آل پاچینو(عکس)
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • مطهری امام
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک