Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:17:11 GMT

۲۵ فقره ساخت وساز غیرمجاز در شهرستان ری تخریب شد

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۸۵۸۲

۲۵ فقره ساخت وساز غیرمجاز در شهرستان ری تخریب شد

جبرئیل برادری روز یکشنبه در گفت و گو خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، ۲۵ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در  روستای فیروزآباد بخش قلعه نو شهرستان ری تخریب شد.

وی با بیان اینکه اداره جهاد کشاورزی نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز را در سال جاری تشدید کرده است، افزود: عملیات تخریب تمام این ساخت و سازهای غیرمجاز با دستور قضایی اجرا که براساس آن ۳۰ هزار و  ۹۵۰ متر از زمین‌های مرغوب کشاورزی آزادسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برادری اضافه کرد: این ساخت و سازها با هدف افزایش ارزش افزوده زمین های کشاورزی انجام شده بود که با حضور عوامل نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، نمایندگان دادستانی و بخشداری کار قلع و قمع آن انجام گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری با تاکید بر حفاظت از زمین های کشاورزی خاطرنشان کرد: با هرگونه ساخت و سازهای غیرمجاز و دخل و تصرف در زمینهای کشاورزی که مانع از تولید محصولات کشاورزی شود به شدت برخورد می شود.

این مسئول ادامه داد: تیم های گشتی جهاد کشاورزی ری به صورت شبانه روزی محدوده‌های این منطقه را رصد و با متخلفان در امر ساخت و ساز غیر مجاز برخورد می کنند.

برادری از همه مالکان و کشاورزان خواست که قبل از هرگونه اقدامی در زمینه ساخت و ساز در زمینهای کشاورزی حتما با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مکاتبه داشته باشند.

بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری هم اکنون دارای ۴۰ هزار نفر جمعیت است که در ۲۰ کیلومتری جنوب ری و در مسیر جاده ورامین قرار دارد، این بخش به دلیل قرارگرفتن در کنار رودخانه سرخه حصار و اراضی کشاورزی حاصل خیز قطب تولید گندم این شهرستان محسوب می شود.

برچسب‌ها شهرستان ری قلع و قمع سازمان جهاد کشاورزی استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری قلع و قمع سازمان جهاد کشاورزی استان تهران شهرستان ری قلع و قمع سازمان جهاد کشاورزی استان تهران جهاد کشاورزی شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۸۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید غلامی با اشاره به اینکه با ورود به موقع از تغییر کاربری ۵۹ هکتار در حوزه قضائی ساوجبلاغ پیشگیری شده است، گفت: در پی گزارش جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در چندار و روستاهای «ولیان» و «شنده»، اقدامات قانونی برای مقابله با قصد تغییر کاربری غیرمجاز سوداگردان آغاز شد.

دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ وسعت و ارزش اراضی کشاورزی که از تغییر کاربری آن پیشگیری شد را ۵۹ هکتار معادل ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در این عملیات در مورد ۶۸ قطعه شامل دیوارکشی به تعداد ۶۸ مورد، بناهای غیر مجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد سه مورد، دپوی مصالح ساختمانی ۱۶ مورد و استخر دو مورد، قانون به اجرا درآمد.

کد خبر 6089976

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین