یک روز من را با حجاب در UFC خواهید دید/ در جهان اسلام و همچنین برای ایرانیان این کار بسیار بزرگ است
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۸۷۹۰
خبرورزشی – الهه منصوریان قهرمان ووشوی جهان اکنون یک هدف دارد و آن هم حضور در بالاترین سطح رشته هنرهای رزمی ترکیبی است. او قصد دارد در UFC رقابت کند و برای این منظور سخت تمرین می کند.
او در ایران در مستنندی با عنوان “صفر تا سکو” از زندگی ورزشی خود و سختی ها و راه های رسیدن به قهرمانی در کنار خواهرانش شهربانو و سهیلا حضور داشت.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
خواهران منصوریان مرتباً تمرین میکنند و به مسافرت میروند و این امر باعث میشود تا با زندگی خانوادگیشان هماهنگی نداشته باشند.
الهه در مسابقات جهانی ووشو در سال های ۲۰۱۳، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ طلا، یک نقره در تورنتو ۲۰۰۹ و یک برنز در بازی های آنکارا در سال ۲۰۱۱ به دست آورد.
منصوریان توضیح داد: “قبل از شروع فیلمبرداری، مدال طلا داشتیم. بنابراین ما موفقیت های خود را داشتیم. ما به آن درجه از قهرمانی جهان و مدال طلا رسیدیم اما در ایران هیچکس ما را نمی شناخت. ما تا حدودی خسته و بسیار ناامید بودیم. اما درآمد مناسبی داشتیم و فقط می خواستیم بازنشسته شویم و تشکیل خانواده بدهیم و با آموزش ووشو به زندگی خود ادامه دهیم. اما وقتی این فیلم پخش شد، کم کم مردم ایران با ما آشنا شدند، چون قبل از آن هیچ توجهی به ما نداشتند. مردم با ما در خیابان عکس می گرفتند، ما را می شناختند چون ورزش بانوان در ایران از تلویزیون پخش نمی شود و مردم هرگز ما را نمی بینند. حتی در اخبار، هیچ ویدیویی از ما زمانی که در یک مسابقه بودیم و مسابقه میدادیم وجود نداشت. اما با این فیلم، مردم با ما آشنا شدند و برای اولین بار به برنامه های تلویزیونی دعوت شدیم. با این فیلم، بسیاری از مردم من را می شناسند و من در حال حاضر مشهور هستم، بنابراین از آنجایی که اکنون مشهور هستم، احساس می کنم مسئولیتی دارم و باید به زنان دیگر کمک کنم. همچنین برای رسیدن به اهداف خود سخت کار کنم. من بسیاری از بچههای جوان را تشویق میکنم که ورزشهای رزمی را ادامه دهند و سعی میکنم به آنها توضیح دهم که آیندهای درخشان در صورت تمرین کردن مداوم برای آنها وجود دارد. من واقعا برای حقوق زنان ووشوکار در ایران جنگیدم زیرا فکر میکنم این بسیار مهم است و من واقعاً میخواهم در آن نقش داشته باشم. همچنین سعی می کنم ورزش ووشو را در نقاط مختلف ایران بگنجانم. مثلاً در اصفهان، یک تیمی هست به نام سپاهان، آنها تیم فوتبالشان خیلی معروف است اما من خیلی سعی کردم ووشو را هم بگنجانم. بنابراین آنها اکنون یک تیم ووشو دارند که برای زنان است و حقوق آنها از مردان بیشتر است. بحث ما این است که ووشو برای خانم ها سخت تر است پس باید حقوق بیشتری بگیریم و در حال حاضر سپاهان تیم بسیار معروفی است، آنها ۲۵ رشته ورزشی متفاوت برای بانوان دارند که ووشو نیز شامل آنها می شود.”
الهه منصوریان اکنون یک هدف دارد و آن هم این است که بتواند در بالاترین سطح UFC رقابت کند. او یک حامی دارد و آن هم رز ناماجوناس قهرمان سبک وزن UFC زنان در آمریکا است.
ورزشکار ایرانی در پاسخ به این سوال که با دانا وایت رئیس سازمان UFC چه صحبتی دارد گفت: “اگر مرا برای حضور در UFC انتخاب کنید، تنها و تنها ورزشکار زن مسلمانی خواهم بود که می تواند نماینده یک قشر بزرگی باشد. در حال حاضر هیچ زن مسلمانی در UFC وجود ندارد. من میتوانم حضور داشته باشم و میتوانم با حجابم بجنگم و می توانم همه آن مسلمانان را به جایگاهی که مد نظرم است بیاورم تا در UFC شرکت کنند و این می تواند درآمد بیشتری برای UFC به ارمغان بیاورد و UFC می تواند از این طریق گسترش یابد. من فکر می کنم این ایده ای است که به وقوع خواهد پیوست. من قول خواهم داد که می توانم در آوردن کمک های مالی برای UFC نقش داشته باشم. من از آن پول نمی خواهم. من فقط می خواهم که در این رقابت ها باشم. من می خواهم نماینده جهان اسلام باشم.”
UFC در حال حاضر به هر مبارز یک “Fight Kit” یا یونیفورمی که همه مبارزان می پوشند ارائه می دهد. از نظر شکل ظاهری می توان برای ورزشکاران مسلمان استثنا قائل شد و لباس های محجبه را برای آنها فراهم کرد.
الهه منصوریان در ادامه گفت: “من UFC را دنبال می کنم. سعی می کنم مبارزه ها را تماشا کنم. من واقعا فکر میکنم این برای من مهم است، زیرا تمام دنیا UFC را تماشا میکنند و من به عنوان یک زن مسلمان میتوانم خودم این کار را انجام دهم. این کار من است و می خواهم دنیا آن را ببیند. در جهان اسلام و همچنین برای ایرانیان این کار بسیار بزرگ است. من الان در MMA تمرین می کنم. خیلی سخت است واقعا خیلی سخت است. من واقعاً میخواهم مطمئن شوم که میتوانم به آنجا برسم، بنابراین برای این کار واقعاً سخت تمرین میکنم.
ادامه داد: “من مبارزه های رز ناماجوناس قهرمان سبک وزن UFC زنان در آمریکا را تماشا میکنم. ما همدیگر را در اینستاگرام دنبال می کنیم. من مبارزه های او را از نزدیک تماشا کردم. من واقعاً اذعان می کنم که او یک مبارز بسیار سخت است. کمربندش را از دست داد ولی آن را پس گرفت. من همچنین کانر مک گرگور و حبیب نورماگومدوف را نیز دنبال می کنم. دوست دارم در وزن ۵۶ کیلوگرم شرکت کنم. من وزن سبک تر را ترجیح می دهم. من خیلی قد بلند هستم و با دست و پای بلند خیلی سریع ام. اما کشتی برای ایرانیان نیز بسیار مهم است. کشتی ورزش شماره یک ایران است و ایران در این زمینه بسیار خوب است. من آن سبک کشتی را از ووشو دارم و روی سبک خودم کار می کنم. یک روز من را در UFC خواهید دید. من واقعاً روی این مسئله کار میکنم.”
حبیب نورماگومدوف در سال ۲۰۲۱ از هنرهای رزمی ترکیبی بازنشسته شد و سازمان خود را با نام Eagle FC (باشگاه عقاب) راه اندازی کرد.
منبع: پارس فوتبال
کلیدواژه: الهه منصوریان الهه منصوریان حال حاضر مردم ایران من واقعا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۸۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
چرا کشوری مثل مصر سریال حشاشین را ساخت؟
پژوهشگر جریانهای اسلامی میگوید مصر به خاطر مصرف داخلی و مخالفت با اسلام سیاسی و آمادگی جهان اسلام به این سریال پرداخت. بعید هم نیست در آینده به دیگر جریانها و فرقهها بپردازند و ما با اسلام سیاسیهراسی مواجه شویم. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست نقد و بررسی سریال حشاسین با حضور حجتالاسلام مهدی فرمانیان استاد تمام دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، حجتالاسلام سید علی بطحایی مدیر کل پژوهش دانشگاه ادیان و مذاهب، فرقهشناس و پژوهشگر جریانهای اسلامی و مهدی علمی دانشور استادیار ادیان شرق دانشکده ادیان و مذاهب برگزار شد.
بطحایی بحث خود را با موضوع جریان های فکری مصر آغاز کرد و گفت: سریال حشاشین نسل جدید را درگیر کرده است. نسل جدید بر خلاف ممانعتها این سریال را دیدند. نظر کلی بنده از سریال همان ضرب المثل معروف است که گفت «بعضیها کج گفتند، اما رج گفتند.» کج گفتنش با آقای دکتر فرمانیان و دانشور است و رج گفتنش با من. رج گفته یعنی برنامه و هدف دارد و کار او روی حساب است. روی جریانهای فکری، این سریال را ارائه داده است. این سریال را در قد و قواره سریال تاریخی نبینیم بلکه این فیلم، یک نبرد جریانی است که صحنۀ آیندۀ جهان اسلام را تشکیل میدهد. نبرد جریان های فکری در این اتفاق رخ میدهد. به چه معنا؟ جریان شناسی جهان اسلام حوزه مغفولی است. آینده پژوهیِ آن، مغفول تر است و از همه مغفول تر، نبرد بین جریانهاست که صحنه آینده جهان اسلام را شکل میدهد. در مصر و تونس و مغرب و ترکیه همین گونه است. تلاقی جریان ها صحنه آینده جهان اسلام را می سنجد.
اصطلاح "حشاشین" مربوط به ترور فرماندهان صلیبی استوی افزود: اسلام سنتی خیلی در تلاقی با جریانات وارد نمیشود و حاشیه امنی برای خود دارد. روشنفکری هم بدنهی مردمی ندارد و حضور اجتماعی هم نمیتواند داشته باشد؛ منتها سه جریانِ اسلام سلفی با قرائت جامعی که دارد و نیز اسلام سیاسی و اسلام سکولار صحنهی آینده جهان اسلام را میسازند که باید در حوزه آیندهپژوهی به آن توجه کنیم تا به مشکلی برنخوریم.
سریال حشاشین به نزاریان شام ارتباط دارد
بطحایی گفت: باید به نکته ای توجه شود؛ اگر توجه نکنیم، بقیه تحلیلها فایده نخواهد داشت. چون بعضی می گفتند این سریال آمده تا ولایت فقیه یا مهدویت را بزند، اما سرحلقه این سریال این است که چرا مصر این دغدغه را داشت؟ چون نزاریان ارتباطی به مصر ندارد. نزار پس از اینکه از خلیفه نهم عزل می شود، مدت کوتاهی به اسکندریه مصر میرود و مدتی در آنجا میماند. برای اینکه نشان دهد من حکومت دارم، سکهای ضرب میکند که ظاهراً در موزه آقاخان تورنتو نگهداری میشود. مدت کوتاهی حکومت میکند و بعد لشکری میآید و او را میکشند. بنابراین این سریال به مصر مربوط نیست به لوئانته یا نزاریان شام ارتباط دارد و عمدۀ آن به ایران مرتبط است. مصر به خاطر مصرف داخلی و مخالفت با اسلام سیاسی و آمادگی جهان اسلام به این سریال پرداخت. بعید هم نیست در آینده به دیگر جریانها و فرقهها بپردازند و ما با اسلام سیاسیهراسی مواجه شویم. پنج قسمت اولش است که به اسلام سیاسی بر خورده است.
مصر لیدر جریان فکری جهان اسلام است
وی با طرح این سؤال که در مصر چه اتفاقاتی افتاد، گفت: باید موجهای تاریخی مصر را یک مرور کنیم و بعد ببینیم اسلام سنتی و سایر جریانهای فکری چه واکنشی نسبت به این موجها داشتند. از 226 سال قبل در 1213 قمری یا 1798 میلادی که ناپلئون حمله میکند و میگویند توپهای ناپلئون مسلمانان را بیدار کرد، تقریباً 6 موج مصر را فرا گرفت. مصر با بقیه کشورهای عربی تفاوت دارد. کشورهای عربی پول دارند، اما مصر پول ندارد.
بحطایی ادامه داد: کتابی با نام «مصر از زاویهای دیگر» از خانم جمیله کدیور منتشر شده است. سفرنامه 300 صفحهای جریانات فکری را در آن بازه زمانی خوب ریشهکاوی کرده است. مصر مهم است. شناخت مصر مهم است. این سرزمین، لیدر جریان فکری جهان اسلام است. از 226 سال قبل تا الان جریان اول که تاکنون ادامه دارد، محمدعلی پاشا و طهطاوی بود. کتابی با عنوان «تخلیص الابریز فی تلخیص باریز» نوشته شد. یعنی پاکسازیِ آب را بیاور تا چهره مشعشع پاریس را نشان دهیم. در این کتاب اولین واکنشهایی که اسلام نسبت به مدرنیته و حمله ناپلئون دارد و علت عقب ماندگی اسلام را خوب تحلیل کرده است. اینها نسل اول هستند که با سختافزارهای غرب مواجه می شوند که چرا غرب از جهتهای مختلف جلوتر از ما است. این جریان شکست می خورد.
این پژوهشگر فرقهها گفت: نسل دوم امثال سید جمال است که بیداری اسلامی را مشخص میکند و عبدُه که اسلام انقلابی و بیداری را مطرح میکنند. نسل سوم، با جنگ جهانی اول مواجه می شود که سعد زغلول است. در این دوران بریتانیا جدا میشود.
روح فرهنگیِ حاکم بر مصر را تفکرات سکولار شکل میدهد
وی با اشاره به اینکه از کنار نسل چهارم و پنجم سه جریان شکل میگیرد،افزود: یکی پان عربیسم است به سردمداری جمال عبدالناصر. او ناسیولانیست دیکتهای و دیکتاتوری است. دوم، حسن البناء است که در همین دوران، شکلگیری اسرائیل را شاهدیم. پانعربیسم در مصر خودش را خوب نشان میدهد. در کنارش طه حسین است که نباید آن را متعلق به گذشته بدانیم. دقیقترین بستهای که درباره سکولاریزم و لیبرالیسم در مصر ارائه میشود، متعلق به اوست. در کتابهای «فی الأدب الجاهلی»، «فی التاریخ الجاهلی» و «مستقبل الثقافة فی مصر» اندیشه خود را میگوید. تکلیف خودش را مدرنیته مشخص می کند. به جهان اسلام نسخه میدهد که چه قسمتهایی از فرهنگ غرب را بگیریم. وزیر امروزین مصر میگوید روح فرهنگیِ حاکم بر مصر، طه حسین است.
بطحایی گفت: الان در مصر دوئلی بین اسلام سیاسی و اسلام سکولار است. تقریباً اسلام سنتی جمع شده است. تنها یکی از مشاوران احمد الطیب گفته بود سریال حشاشین به فرقهگرایی منتج میشود. اسلام سنتی در مصر اسلام کاملاً کنترل شده است. در هر صورت الأزهر واکنش مطلوبی ندارد. اما میداندار در تمام این صحنهها، خالد منتصر و عکاشه است. اینها افراد تأثیرگذاری هستند. پزشک خالد در خیلی از حوزهها وارد شده و سکولاریزم است. او دو سفر به آلمان و هلند میرود. میگوید واکنشها را نسبت به حشاشین میدانم. با مسلمانان هلند که صحبت کردم، از لحاظ لهجه انتقاد کردند، اما از نظر جریانی میگویند، به نظر ما بهترین فیلمی است که توانسته اسلام سیاسی و تکفیریها را منکوب کند.
وی با تصریح بر اینکه خوراک این فیلم کاملاً جریانشناسانه است و تاریخی نبینیم، در بیان راهکار گفت: اما چکار کنیم؟ به ذهنم میآید اسلام سنتی و مراجع تقلید باید سکوت کنند، همچنان که خود اسماعیلیها سکوت کردند. صحبت درباره نزاریان باید متولی داشته باشد. ایران جزو تاریخش است، اما درباره حشاشین که مقداری مسئله دارد، نمیتواند صحبت کند. باید امثال آقاخان صحبت کنند. ما انتظار داریم وارد صحنه شود. البته آقای داریوش محمدپور از مؤسسه اسماعیلیه واکنشی داشت.
انتهایپیام/