Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@21:17:02 GMT

میزان برق مصرفی در لرستان ۸۴۰ مگاوات است

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۹۰۲۷

میزان برق مصرفی در لرستان ۸۴۰ مگاوات است

به گزارش ایرنا فریدون خودنیا روز یکشنبه در آیین افتتاحیه نیروگاه گازی شهرستان دورود افزود: نیروگاه گازی ۷.۷۲ مگاواتی شهرستان دورود در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و اشتغالزایی ۱۸ نفر، سالانه ۵۶ هزار مگاوات ساعت تولید انرژی دارد.

وی ادامه داد: برای ساخت این نیروگاه با همکاری شرکت‌های گاز، شرکت توزیع برق استان و شرکت برق منطقه‌ای چهار میلیون یورو اعتبار ارزی و ۳۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی سرمایه گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۷۰۰ هزار مشترک با ۸۴۰ مگاوات برق مصرفی در استان وجود دارد بیان کرد: نیروگاه برق آبی رودبار با ۴۵۰ مگاوات، نیروگاه گازی خرم‌آباد با ۳۲۴ مگاوات و نیروگاه گازی دورود با ۵۰ مگاوات، برق استان را تولید می‌کنند.

خودنیا با اشاره به اینکه تولید برق در لرستان تقریبا برابر با مصرف است، اظهار کرد: نیروگاه گازی شرکت نور افزای افلاکیان شهرستان دورود با توان ۷.۷۲مگاوات علاوه بر تقویت شاخص های پدافند غیرعامل، باعث پایداری شبکه برق در سطح استان خواهد شد.

وی ادامه داد: دورود با ۶۵ هزار مشترک و پیک بار ۷۹ مگاوات، سالیانه مصرف ۳۸۰ هزار مگاوات ساعت دارد که با راه اندازی این نیروگاه حدود ۹ درصد پیک بار شبکه و بالغ بر ۱۵ درصد مصرف انرژی سالیانه شهرستان تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان اضافه کرد: در سایر نقاط استان نیروگاه هایی مشابه این طرح در دستور کار و ساخت قرار دارد که باوارد شدن آنها به شبکه، علاوه بر تامین برق پایدار در بحث پدافندغیرعامل، برای تامین برق مناطق حیاتی، حساس و مهم در مواقع اضطرار مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت نور افزای افلاکیان نیز در این مراسم گفت: با افتتاح نیروگاه گازی ۷.۷۲ مگاواتی ۱۰ تا ۱۵ درصد از برق شهرستان دورود در شرایط پیک و غیر پیک تامین خواهد شد.

محسن غیاثوند بیان کرد: خاموشی های مکرر ۲ سال اخیر در شهرک های صنعتی دورود و خسارات میلیاردی به واحدهای مستقر در این شهرک ها، با راه اندازی این نیروگاه برطرف خواهد شد.

وی اظهار داشت: گرچه این طرح ۱۸ نفر اشتغالزایی دارد اما از تعطیلی واحدهای شهرک صنعتی با بیش از یکهزار و ۸۰۰ فرصت شغلی جلوگیری خواهد کرد.

برچسب‌ها انرژی برق شبکه توزیع برق خانگی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق شبکه توزیع برق خانگی لرستان انرژی برق شبکه توزیع برق خانگی لرستان شهرستان دورود نیروگاه گازی توزیع برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۹۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تعمیر کولر‌های گازی نیازمندان در روستا‌های آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مسئول بسیج سازندگی حوزه حضرت ابوالفضل بخش مرکزی شهرستان آبادان گفت: به همت جهادگران حوزه بسیج حضرت ابوالفضل ابوشانک آبادان تعمیر و گازگیری کولر‌های گازی آغاز شد.
رسول قیم افزود: کار سرویس، تعمیر و گازگیری کولر‌های گازی ۵۰ خانواده‌های نیازمند در مناطق محروم شهرستان با همت خیران و با همکاری گرو‌های جهادی بسیج شهرستان آبادان آغاز شد و تا پایان تابستان امسال در سایر مناطق محروم ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • آغاز تعمیر کولر‌های گازی نیازمندان در روستا‌های آبادان
  • تصویری از آلودگی کارخانه سیمان در دورود
  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • سیستم تله‌متری بارگیری میعانات گازی در مدار قرار گرفت
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است