Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعلی قرشی، روز یکشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: بررسی آمار و اطلاعات موجود درباره میزان تولیدات و هزینه کارگاه‌های صنعتی اصفهان نشان می‌دهد که این استان در زمینه‌ تولید دارو و فرآورده‌های دارویی شیمیایی و گیاهی، سایر فرآورده‌های معدنی غیرفلزی و تولید چرم و فرآورده‌های وابسته به آن دارای مزیت نسبی در هزینه‌هاست و به عبارتی، این تولیدات از صرفه و بهره‌وری بیشتری برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۸ کارخانه داروسازی با تولید یکهزار قلم دارو زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است و تولیدات دارویی این استان بیش از ۱۰ درصد از تولید داخل را تشکیل می‌دهد؛ عمده داروهای آنتی بیوتیک خوراکی کشور در اصفهان تولید می شود و این استان رُتبه نخست تولید داروهای گیاهی را دارد.

قرشی با بیان اینکه پس از این رشته‌ها، زمینه‌هایی مانند تولید مُبلمان و وسایل نقلیه موتوری در استان دارای مزیت نسبی در هزینه کرد محسوب می شوند، اظهار داشت: از طرف دیگر آمار نشان می‌دهد رشته‌هایی مانند تولید کُک و فراورده‌های حاصل از پالایش نفت، فراورده‌های غذایی، آشامیدنی‌ها و فراورده‌های توتون و تنباکو و محصولات فلزی ساخته شده بجز ماشین آلات و تجهیزات در این خطه دارای مزیت در هزینه کرد نسبت به سایر رشته ها نیستند.

وی با اشاره به اینکه این موضوع مربوط به بهره‌وری کارگاه‌های صنعتی و شاخص نسبت مصرف واسطه به ستانده(I/O) است، توضیح داد: این شاخص از تقسیم مقدار مصرف واسطه به مقدار ستانده هر بخش بدست می‌آید و نشان می‌دهد که هر یک واحد محصول با چه میزان از هزینه بدست آمده و هرچه این شاخص در مقایسه با سایر رشته ها، کمتر باشد گویای مزیت نسبی آن در هزینه‌کرد است.

این کارشناس آمار و اطلاعات با اشاره به روند نسبت مصرف واسطه به ستانده در کارگاه‌های صنعتی در سال‌های ۹۳ تا ۹۷ خاطرنشان کرد: این شاخص در این مدت در کشور تقریباً ثابت مانده اما در استان اصفهان اندکی کاهش یافته و از ۰.۷۹ در سال ۹۳ به ۰.۷۳ در سال ۹۷ رسیده است.

قرشی با اشاره به سهم صادرات کارگاه‌های صنعتی استان اصفهان اضافه کرد: بیشترین سهم بخش صنعت در صادرات مستقیم مربوط به بخش تولید فلزات پایه با ۴۹، تولید کُک و فرآورده‌های حاصل از پالایش نفت با ۲۶ و تولید مواد شیمیایی و فرآورده‌های آن با ۱۱ درصد است.

وی همچنین با اشاره به میزان مصرف انرژی در کارگاه‌های صنعتی و اهمیت آن در بخش تولید، گفت: بررسی آمار موجود تا سال ۹۷ نشان می‌دهد که سهم بخش صنعت استان اصفهان از ارزش سوخت مصرفی بخش صنعت کل کشور از ۱۹.۹ درصد در سال ۱۳۹۳ به ۱۳.۷ درصد در سال ۱۳۹۷ کاهش یافته است.

قرشی با بیان اینکه روند رشد ارزش سوخت مصرفی بخش صنعت استان برخلاف کشور افزایش پیدا کرده و به ۲۴.۵ درصد در سال ۹۷ رسیده است، خاطرنشان کرد: بیشترین سهم مصرف سوخت این بخش در استان به ترتیب متعلق به گروه تولید فلزات پایه با ۷۰، تولید کُک و فرآورده‌های حاصل از پالایش نفت با ۱۲ و تولید سایر فرآورده‌های معدنی غیرفلزی با ۹ درصد است.

استان اصفهان با ۲۸ شهرستان و بیش از پنج میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار واحد صنعتی و تولیدی از حیث تعداد واحد صنعتی، رُتبه دوم و از لحاظ اشتغال صنعتی رُتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

بخش صنعت استان اصفهان با میانگین سهم حدود ۱۲ درصد ارزش افزوده کل بخش صنعت کشور و سهم ۳۲ درصدی از تولید ناخالص داخلی استان بعنوان یکی از قُطب‌های اصلی صنعت در کشور محسوب می‌شود.

سهم کارگاه‌های صنعتی این استان از کل کشور ۱۳.۱ درصد است که بیشترین آنها در زمینه تولید فرآورده‌های معدنی غیرفلزی، منسوجات و فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی‌ و توتون و تنباکو فعالیت دارد.

برچسب‌ها تولید دارو سازمان برنامه و بودجه اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تولید دارو سازمان برنامه و بودجه اصفهان تولید دارو سازمان برنامه و بودجه اصفهان کارگاه های صنعتی استان اصفهان نشان می دهد تولید دارو بخش صنعت رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۹۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن کوشش تبار در حاشیه رونمایی از داروی بوپرنورفین در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ که با حضور استاندار البرز برگزار شد، با اشاره به وضعیت مطلوب علمی و فناوری استان البرز گفت: نگاه استاندار البرز به بحث تولید دارو، نگاهی نرم‌افزاری بوده و این اتفاق خوبی است که در استان البرز رخ داده است.

وی مطرح کرد: استان البرز با راهبری بخش دارو و دیگر زمینه‌های این حوزه وضعیت مطلوبی دارد و توانسته جایگاه خود را در زنجیره دارو پیدا کند. این استان همچنین می‌تواند در بحث تولید دارو در منطقه نیز نقش‌آفرینی کند. دارو موضوعی است که می‌تواند زمینه ساز فعالیت فرا قاره‌ای باشد.

معاون امور اقتصادی وزیر کشور عنوان کرد: این موضوع نقش‌آفرینی البرز را نیز به نمایش گذاشته که در نمایشگاه ایران اکسپو نیز مشهود است و استقبال و نظر ویژه بازدیدکنندگان از غرفه‌های استان گواه این ادعاست. توسعه زنجیره تولید دارو در البرز علاوه بر ایجاد اشتغال می‌تواند منافع دیگری نیز نصیب استان و کشور کند و این زنجیره نه تنها نباید منقطع شود بلکه باید توسعه پیدا کند.

این محصول در اندیکاسیون‌های ضد درد و ترک اعتیاد کاربرد دارد و در دو دوز ۱۰۰ و ۳۰۰ تولید می‌شود. با توجه به اینکه بیماران سرطانی و افراد درگیر اعتیاد با دردهای مزمن به صورت مداوم دست و پنجه نرم می‌کنند، این دارو با تکنولوژی هوشمند خود به صورت خودکار و به مدت یک ماه در بدن بیمار به کاهش درد کمک می‌کند.

کد خبر 6094679

دیگر خبرها

  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • لزوم استفاده مسئولان از ظرفیت دانشگاهیان/ نمایشگاه حمل‌ونقل حاصل اجرای فرامین رهبری است
  • تشکیل شورا نماد برجسته مردم سالاری است/ جان‌بخشی به نظام شورایی مزیت بزرگی برای کشور است
  • اصفهان برخوردار از تفکر پایداری است/ کلنگ دفتر شورای استان را به زمین خواهیم زد
  • ۵۱ باب خانه بهداشت کارگری در مناطق صنعتی اصفهان ساخته شد
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد
  • راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنعتی یکی از برنامه‌های خوزستان