Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@04:56:30 GMT

مناطق شهری اهواز دچار آبگرفتگی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۹۱۹۷

مناطق شهری اهواز دچار آبگرفتگی شد

ابراهیم قنبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بر اثر بارش باران که از بامداد امروز آغاز شد بیشتر مناطق اهواز دچار آبگرفتگی شده و ماموران آتش نشانی به محض تخلیه یک منطقه، به منطقه دیگر اعزام می‌شوند.

وی گفت: هم اکنون مناطقی همچون سه راه تپه، باهنر، سپیدار، میدان نخل، چهار راه زند، خیابان ادهم، فلکه جمهوری، منطقه کیان، خیابان وهابی، خیابان خرداد کیانپارس، و سه راه خرمشهر اهواز شرایط نامناسبی را به لحاظ آبگرفتگی دارند و ماموران آتش نشان در حال تخلیه آب از این مکان ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قنبری با اشاره به اینکه تخلیه آب از مناطق مختلف شهر اهواز ادامه دارد بیان کرد: ۵۰ نیروی آتش نشان با ۲۵ دستگاه مکنده و تانکر در سطح شهر اهواز برای تخلیه آب در حال فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا طبق اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان سامانه بارشی از روز چهارشنبه هفته گذشته در استان فعال شد و تا روز دوشنبه هفته آینده این سامانه حاکم خواهد بود.

آبگرفتگی و پس زدن فاضلاب شهر اهواز در هنگام بارش باران سال‌هاست که به معضلی برای شهروندان تبدیل شده است.

برای حل مشکل آبگرفتگی در اهواز پروژه توسعه و بهبود فاضلاب اهواز در دست اقدام است که برای انجام آن، از محل صندوق توسعه ملی تاکنون ۵۰ میلیون یورو تامین اعتبار شده است.

برچسب‌ها آب گرفتگی آب و فاضلاب اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب گرفتگی آب و فاضلاب اهواز آب گرفتگی آب و فاضلاب اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۹۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است

عضو هیئت رئیسه و دبیر دوم شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: امروز پیش‌روی‌های محدوده‌ای شهر ارومیه یک پیش‌روی تحمیلی است نه پیش‌روی کارشناسانه و این امر مدیریت شهری را با چالش مواجه خواهد کرد.

گلشن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد:مناطق حاشیه‌نشین هم‌اکنون بزرگترین مشکل شهر ارومیه است که متاسفانه قابل کنترل نیست.

وی افزود: امروز در بسیاری از مناطق حاشیه‌نشین شهر ارومیه شاهد تولید مسکن حتی با متراژهای بسیار پایین هستیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه با اشاره به تفکیک زمین‌ها حتی در روستاهای الحاقی به محدوده شهر گفت: امروز شاهد تفکیک زمین‌های الحاقی به محدوده شهر ارومیه با متراژهای بسیار پایین هستیم که در صورت مدیریت نکردن با مشکل مواجه خواهیم شد.

نوروزی تصریح کرد: وقتی نقطه‌ای از شهر به داخل محدوده الحاق می شود، نیاز به ارائه خدمات دارد و اگر پیش‌بینی مدیریتی و برنامه‌ریزی شهرسازی نشود، دچار مشکل خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز پیشروی‌های محدوده‌ای شهر ارومیه یک پیشروی تحمیلی است، نه پیشروی کارشناسانه و این امر مدیریت شهری را با چالش مواجه خواهد کرد.

نوروزی عنوان کرد: مردم از مدیریت شهری خدمات می‌خواهند و متاسفانه با توجه به بروز بعضی از مسائل غیر کارشناسانه مدیریت شهری دچار مشکل شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: ارومیه با توجه به گسترش بی‌رویه باید به سمت‌وسوی طبقات‌سازی و شهرک‌سازی برود و مردم را باید با فرهنگ آپارتمان‌نشینی آشنا کنیم.

نوروزی گفت: باید تلاش شود با امکانات کم، بیشترین رضایتمندی شهروندان جلب شود و این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که امکانات کافی و رفاهی را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وی در ادامه سخنانش یادآور شد: در حاشیه شهر ارومیه شرمنده مردم هستیم و باید در مدیریت نقاط حاشیه‌نشینی به سمت و سوی شهرسازی مدرن برویم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: خوب زندگی کردن حق مردم است و از این رو دستگاه‌های دخیل در صنعت شهرسازی باید با دست به دست هم دادن و در کنار مدیریت شهری بودن این مشکل را رفع کنند.

کد خبر 749416

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در عربستان+فیلم/ هشدار قرمز صادر شد
  • آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود