Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@11:33:46 GMT

«دشمن‌شناسی» ویژگی‌ بارز سردار سلیمانی بود

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۹۳۰۴

«دشمن‌شناسی» ویژگی‌ بارز سردار سلیمانی بود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس؛ حجت‌الاسلام سید محسن موسوی معاون اول دادستان کل کشور امروز در همایش ابعاد بین‌المللی و حقوقی ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در لانه جاسوسی سابق آرمیکا برگزار شد، با اشاره به ارادت سردار سلیمانی به اهل بیت (ع) و تلاش آن شهید برای دفاع از حرم اهل بیت اظهار کرد: وقتی داعش، توحش را به اوج خود رساند و انسان‌ها را زنده‌زنده می سوزاند و سر می‌برید، قصد آنها تعرض به اهل بیت بود، سردار دل‌ها بند پوتین‌‌ها را بست و شجاعانه به مقابله با داعش پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مکتب اهل بیت‌(ع)، مکتب شجاعت است و در سراسر تاریح دشمنان اهل بیت و آزادی و آزادی‌خواهی نمی‌توانستند عظمت اهل بیت (ع) را تحمل کنند و همیشه می‌خواستند سر راه آنها مانع ایحاد کنند و همیشه با بزرگان این مکتب مقابله کردند و نمی‌خواستند حکومت باعظمت شیعی برپا شود.

معاون اول دادستان کل کشور تصریح کرد: بزرگ‌ترین محافل علمی دینی دنیا در زمان شیخ مفید و شیخ طوسی و سید رضی بود اما خلفای عباسی نتوانستند آن را تحمل کنند و کتابخانه‌ها را به آتش کشیدند.

وی اضافه کرد: یک جایی که عظمت مکتب اهل بیت ظهور و بروز یافت، انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی بود و از همان ابتدا دشمنان اسلام که خوابشان را آشفته و زحماتشان را بر باد رفته می‌دیدند، برای ایران توطئه کردند و هر تصمیمی که می‌خواستند از لانه جاسوسی تنظیم می‌شد.

موسوی گفت: امروز به واسطه حضرت امام، در همین مکان روی ننگین‌ترین پرچم دنیا گام برمی‌داریم؛ عظمت اسلام را دیدند، مخالفت‌ها و جنایات و ترورها و تخریب‌ها را شروع کردند و تحریم و جنگ را تحمیل کردند و در آخر گروه وحشی داعش را ایجاد کردند تا با اسلام و اسلام‌خواهی مبارزه کنند.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی با عشق و ارادت به اهل بیت و امام خامنه‌ای و شناختی که از دشمن خونخوار داشت برای مقابله با این دشمن به پا خواست و گروه‌های مردمی را در عراق و سوریه راه‌اندازی کرد و اجازه نداد علیه عزت اسلام و مسلمین کاری انجام شود؛ اینجاست که ما پی به عظمت سردار بزرگ عالم اسلام می‌بریم که کار او، کارستان بود و یکی از خصوصیات بارز او دشمن‌شناسی او بود؛ باید بدانیم که نیاز امروز جامعه ما دشمن‌شناسی است.

موسوی یادآور شد: ‌بزرگ‌ترین معضل ما این است که دشمن را فراموش کریم و اهداف شوم آن را برای جوانان تبیین نکردیم و فجایع  جنایت آنها را تشریح نکردند اما آنها با ابزار تبلیغاتی چه چیزها که به خورد جوانان نمی‌دهند؛ باید در سطح گسترده عظمت اسلام و کار بزرگ سردار سلیمانی و اهداف دشمن را تبیین کنیم؛ آیات متعدد قرآن در رابطه با دشمن‌شناسی تأکید دارد.

وی افزود: باید دقت و توجه کنیم و متأسفانه مقداری فاصله گرفتیم از فرهنگ قرآنی، قرآن داد می‌زند که تکیه بر دشمن نداشته باشید؛ اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی‌ها بحث دشمن‌شناسی را بیان می‌کند به این علت است که قرآن می‌گوید به دشمن تکیه نکنید که در لحظات حساس شما را رها می‌کند.

موسوی ادامه داد: آیا با توجه به خیانت‌های دشمن، باز هم باید به آنها تکیه کنیم؟ آنها با دین و آزادی‌خواهی ما مخالفند و حمایت آنها از شاه به این دلیل بود؛ باید توجه به آیات قرآن داشته باشیم و دشمن را بشناسیم و سردار سلیمانی دشمن را می‌شناخت؛ اینها وقت نیاز ما را رها خواهند کرد و اینقدر نامرد و ظالم هستند که حتی دارو را تحریم کرده‌اند؛ در صنعت، خودرو،  دارو و هر جا که نیاز به آنها داشتیم ما را تحریم کرده‌اند.

معاون اول دادستان کل کشور گفت: قرآن می‌گوید که دشمنان من و دشمنان خودتان را دوست تلقی نکنید؛ در برخی مقاطع لبخندهایی زدیم و دست دوستی دراز کردیم و فکر کردیم با لبخند زدن و قدم زدن با دشمن دل‌های آنها با ما صاف خواهد شد اما طبق گفته قرآن ما پشیمان شدیم! محال است که با رفتن به سمت دشمن بتوانیم مشکلاتمان را حل کنیم، پیشرفت و رفع مشکلات ما تنها از راه توسعه علمی و کار و تلاش از درون است.

وی ادامه داد: ما بسیجیان و کسانی که دل در گرو اسلام و نظام داریم، باید گوش و دلمان به دهان و سخنان مقام معظم رهبری باشد و هر جا گوش فرا دادیم، نجات یافتیم و هرگاه برخلاف آن عمل کردیم به ذلت رسیدیم؛ مگر نرفتیم به سمتشان و برجام را امضا نکردیم؟ نتیجه چه شد؟ تحریم‌ها و ضربه‌های آنها بیشتر شد؛ وقتی عزت را به ارمغان می‌آوریم که در همه زمینه‌ها قوی شویم.

موسوی خاطرنشان کرد: یکی از رموز موفقیت سردار سلیمانی، پیروی از حضرت آقا، از اهل بیت و دشمن‌شناسی او بود؛ فکر می‌کردند می‌توانند با شهادت سردار سلیمانی آرامشی برای خود ایجاد کنند اما کور خواندند چرا که سردار سلیمانی یک مکتب است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سردار سلیمانی قرآن داعش شهید سردار سلیمانی دشمن شناسی اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۹۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود

حجت الاسلام میرعباس سالمیان در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، اظهار داشت: امروز به عینه شاهد تغییرات در جنگ و تقابل دشمنان می‌باشیم.
 
معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی استان کرمانشاه گفت: امروز مهم‌ترین اسلحه در دست کشورهای مستکبر و زورگو جنگ ترکیبی علیه مخالفین خویش است.
 
این استاد حوزه تصریح کرد: دشمن با جنگ ترکیبی می‌خواهد که عملاً طرف مقابل را فلج نماید بنابراین شایسته است که همه کشورها به ویژه جهان اسلام با جنگ ترکیبی دشمنان به خوبی آشنا شوند.
 
حجت الاسلام سالمیان با اشاره به اینکه یکی از ‌هدف های جنگ ترکیبی دشمنان علیه جهان اسلام از بین بردن وحدت مسلمین است، یادآور شد: تا زمانی که وحدت در بین مسلمین باشد جهان غرب و استکبار هرگز نمی‌تواند بر مسلمانان مستولی شود بنابراین با جنگ ترکیبی که خود زیرمجموعه‌های بسیاری دارد می‌خواهد جهان اسلام را عملاً از هم بپاشاند.
 
معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی استان کرمانشاه در پایان سخنان خود با اشاره به لزوم فراگیری روش‌های جنگ نرم و جنگ ترکیبی دشمنان، خاطرنشان کرد: امروز بر همه ما واجب است که با انواع و اقسام جنگ‌های دشمنان چه در فضای مجازی و چه در فضای فیزیکی به صورت کامل و عملی آشنا شویم تا خدای ناکرده دچار شبیخون نگردیم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • طرح مسطورا موجب دشمن شناسی و تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین می‌شود
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است