Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@00:54:24 GMT

قدیمی‌ترین برج تهران خاموش می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۹۵۸۱

همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، نورپردازی برج طغرل به عنوان قدیمی‌ترین برج تهران خاموش می‌شود. ناطقان: پرهام جانفشان گفت: «به احترام سوگواری و عزاداری ملت شریف تهران در سالروز شهادت سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی۱۳ دی‌ماه، برج‌ تاریخی طغرل شهرری نورپردازی نخواهد شد.»

او بیان کرد: «در همه حوزه‌ها به‌ویژه حوزه‌های فرهنگی باید نشان دهیم که ملت ایران پیرو مسیر و مکتب شهید سلیمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران، برج طغرل از بناهای عصر سلجوقی و قدیمی‌ترین برج تاریخی استان تهران در شهرستان ری به شمار می‌آید.

ارتفاع فعلی برج طغرل که به سبک معماری رازی بنا شده، بدون احتساب گنبد حدود ۲۰ متر است. این برج خشت و آجری استوانه‌ای بوده که بدنه بیرونی آن به ۲۴ تَرک تقسیم شده است، این طراحی علاوه‌بر استحکام بنا و زیباتر شدن آن، احتمالا نشان‌دهنده وقت در طول روز بوده است. منبع: خبر انلاین برچسب ها: قدیمی‌ترین برج ، تهران ، خاموش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قدیمی ترین برج تهران خاموش قدیمی ترین برج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: آتش در انبارهای منطقه شهرری مهار شد، مورد مصدومیت و تلفات جانی تاکنون نداشتیم.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به جزئیات تکمیلی حادثه آتش سوزی اظهار کرد: دو انبار مسقف به وسعت ۵۰۰ متر در کنار یکدیگر میان چندین انبار دچار آتش‌سوزی شد.

وی افزود: آتش شعله‌ور بود، وسعت ۱۰۰۰ متری در فضای باز وجود داشت، یکی از انبارها مملو از افشانه و اسپری بود، موادی که قابل اشتعال و انفجار است، سقف‌ها هم دچار آتش‌سوزی و آتش‌نشانان آتش را خاموش کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: انبار کناری لوازم یدکی دوچرخه بود، بخش زیادی از آتش خاموش و تحت کنترل است، خطر سرایت به اطراف وجود ندارد.

وی با اشاره به تعداد مصدومان تصریح کرد: مورد مصدوم و تلفات جانی نداشتیم و از گسترش آتش به انبارهای مجاور جلوگیری و ۱۰ کانتینر بزرگ در داخل حیاط بود یکی از آن‌ها چون در کنار انبار لوازم یدکی دوچرخه بود، آتش گرفت و خاموش از سرایت به دیگر کانتینرها جلوگیری شد.

کد خبر 747982

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • سلطان سلجوقی چگونه در طرشت زمین‌گیر شد؟
  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • قاتل خاموش جان یک جوان را در بروجن گرفت
  • مرگ خاموش جوان بروجنی
  • آخرین وضعیت حل مشکل پله برقی‌های خاموش تهران/ ۶۰ یونیت تا ۳ ماه آینده نصب می‌شود
  • فریادهای خاموش: روایت‌های ناگفته از حمله به نورشمس | گزارش تصویری