Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@00:54:31 GMT

ساخت کیت تشخیص اومیکرون در ایران

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۹۶۹۰

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کیت تشخیص اومیکرون در کشور طراحی و ساخته شده و کمبودی هم در این زمینه وجود ندارد. ناطقان: سعید کریمی روز یکشنبه در حاشیه پنجاه و پنجمین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا که در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد، اظهار داشت: کیت تشخیص اومیکرون در کشور طراحی و ساخته شده و کمبودی هم در این زمینه وجود ندارد چون تعداد زیادی در بین دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور توزیع شده و اگر پزشکی شک کند که یک مورد اومیکرون وجود دارد، حتما آزمایش انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: از نظر علمی قابل قبول نیست که همه تست های تشخیصی در کشور بر اساس تشخیص اومیکرون باشد چون ابتدا تست PCR گرفته می شود و در موارد مشکوک، تست اومیکرون هم انجام می شود. مشکل اصلی کشور، کمبود کیت تشخیص اومیکرون نیست.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: برای تشخیص کرونا ابتدا باید تست تشخیصی انجام شود و در برخی مواردی که تست کرونا مثبت می شود، تست اومیکرون هم انجام می شود. اومیکرون چون علائم خفیفی دارد، ممکن است بیماران برای آزمایش مراجعه هم نکنند  زیرا علائمی شبیه سرماخوردگی دارد.

وی یادآور شد: اومیکرون قدرت سرایت پذیری بسیار بالایی دارد و در کشورهای مختلف، خیلی سریع منتشر شده و مراکز درمانی سراسر کشور نیز آمادگی های لازم را دارند. رسانه ها تمرکز بیشتری بر رعایت پروتکل ها در جامعه داشته باشند چون مهمترین نکات در پیشگیری از اومیکرون، همان موارد قبلی مانند رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات و تزریق دُز سوم کرونا است.

کریمی تاکید کرد: افرادی که واجد شرایط تزریق دُز سوم واکسن کرونا هستند حتما سریعا نسبت به این کار اقدام کنند چون مطالعات زیادی شده که نشان می دهد تزریق دُز سوم می تواند به شدت در مقابل اُمیکرون موثر باشد و از بستری شدن و مرگ و میر بیماران، پیشگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز بحث های علمی خیلی خوبی در مورد تزریق واکسن کرونا به گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال در جلسه کمیته علمی کشوری انجام و مستندات ارائه شد اما تصمیم قطعی هنوز گرفته نشده و باید نظرات و مصوبات این کمیته را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کنیم تا پس از تایید و تصویب، ابلاغ شود.

معاون درمان وزیر بهداشت اظهار داشت: نسخه نویسی الکترونیک به شدت و به سرعت در حال پیشرفت است و مسلم است وقتی طرحی ملی با این وسعت اجرا می شود، اوایل آن ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد البته زیرساخت ها به تدریج در حال فراهم شدن است و وزارت بهداشت به تنهایی، متولی این کار نیست بلکه چندین مجموعه و دستگاه باید همکاری کنند تا مشکلات رفع شود. هدف ما رسیدن به نسخه نویسی و در نهایت پرونده الکترونیک سلامت است.  

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.  

محمد هاشمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه ۱۱ در ماه در توئیتی از شناسایی ۱۵۹ فرد مبتلا با اومیکرون در کشور خبر داد.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا،  گاما و دلتا داشته و اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

منبع: مشرق برچسب ها: کیت ، تشخیص امیکرون ، ایران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کیت تشخیص امیکرون ایران کیت تشخیص اومیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۲۵ هزار نیروی جدید در دور دوم استخدامی‌ها که به زودی اعلام خواهد شد، جذب این وزارت می‌شوند.

بهرام بنده یزدانی روز شنبه در آیین آغاز کار ساخت مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیای شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه در دوره های پیش سهمیه مناسبی برای استخدامی نیروهای بهداشت و درمان در نظر گرفته نشد و این بخش با مشکل مواجه بود.

وی افزود: رایزنی‌ها برای استخدام جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است تا سهمیه مناسبی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی باشد.

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بیان کرد: مسیر قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران، ۹۰۰ نفر در سال گذشته را شامل شد و این خود کمک بزرگی به امنیت شغلی کارکنان و وضعیت کیفی شاخص های استخدامی منابع انسانی کرد.

وی اضافه کرد: رایزنی های لازم برای استفاده از این ظرفیت جدید استخدامی که به زودی اعلام رسمی می شود در مدیریت منابع انسانی وزارتخانه در حال انجام است.

بنده یزدانی در ادامه اضافه کرد: هزینه های کلانی در بحث خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم انجام شده که اختصاص هفت میلیون و ۳۰۰ هزار یورو تجهیزات به خراسان شمالی از این موارد است.

وی افزود: اعتبارهای بیشتری برای بخش درمان خراسان شمالی در دور سوم سفرهای مسئولان وزارتخانه به این استان اختصاص می‌یابد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ساخت نشانگر تشخیص اختلالات گوارشی
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن