Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی در مراسم اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی ره آورد پیاده روی اربعین حسینی و گرامیداشت دومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین اولین سالگرد ارتحال علامه بصیر آیت الله مصباح (ره) در جمع کارکنان ستاد سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور اظهار داشت: آیت الله مصباح دست پرورده مکتب امام صادق و حکیم وارسته و عمیق در مبانی دین و یک مجاهد پارسا و اهل سلوک و معرفت توحیدی است که همانند استاد مطهری مروج اسلام ناب محمدی بود که این نوع گرایش باعث کینه و عداوت و به خطر انداختن مواضع استکبار و ایادی داخلی اش شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حاج قاسم دو ویژگی داشت یکی اخلاص بود و دیگری عشق و دلدادگی و توسل به اهل بیت به خصوص صدیقه اطهر(س).

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی به بهانه فعالیت اجتماعی و اهتمام به امور مسلمانان از معنویت غفلت نکرد تصریح کرد: برخی می‌گویند معنویت و دینداری با فعالیت‌های اجتماعی سازگاری ندارد، حاج قاسم معنویت را با فعالیت‌های اجتماعی در آمیخت، معنویتی که آقا می‌گوید باید آدم را سراسیمه کند برای حضور در میدان و دفاع از اسلام و نظام.

وی ادامه داد: ما تا سلیمانی شدن کیلومترها فاصله داریم، حضرت آقا می فرماید سلیمانی را باید به عنوان یک مکتب نگاه کرد نه به عنوان یک شخص یا فرد؛ ما باید اخلاص را معنویت را برای خدا کار کردن را در انتظامی نهادینه کنیم ،ما باید یک سطح بالایی از معنویت را در انتظامی نهادینه کنیم که صیانت کننده و نگهدارنده بوده و جلوی وسوسه های خناس ها را بگیرد؛ دست مامور ما را پاک نگه دارد و سر سفره اهل بیت بنشاند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی تصریح کرد: ما هرچقدر مکتب سلیمانی ها را در ناجا بسط و گسترش دهیم به تربیت پلیس تراز انقلاب اسلامی نزدیک می شویم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور خطاب به دست اندرکاران این مراسم گفت: از این دست اقدامات که بتوانند معنویت انتظامی جمهوری اسلامی ایران را افزایش داده و ذهن مخاطبان را با مفاهیم معنوی، ارزشی و روحانی در هر سطحی مثلا در حد یک بیت شعر و یا نقاشی و هر چیزی که مخاطب ما را به فعالیت دینی وا دارد آن کار با ارزشی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی پلیس در تراز انقلاب مکتب شهید سلیمانی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۹۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره اخیر برای آموزش و پرورش بوده است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در در مراسم تجلیل استادان و دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اظهار کرد: در دانشگاهی حضور داریم که به نام شهید رجایی مزین است، شهید رجایی معلم بود و ریاضیات خوانده بود و از معلمی به ریاست جمهوری رسیده بود. اگر تربیت پدران و مادران نیک و معلمان دلسوز نبودند، شهید رجایی، شهید رجایی نمی‌شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تحصیل شهید طهرانی‌مقدم در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: شهید طهرانی مقدم در این دانشگاه شهید تمدنی درس خوانده است، این انسان؛ دانشمند و پدر موشک ایران بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شهید طهرانی مقدم با تلاش شبانه‌روزی توانست در فناوری مرتبط با موشک و توان دفاعی کشور اقداماتی را انجام دهد و تجهیزاتی را بسازد و وقتی به کار گرفته شد بسیاری از کشور‌ها تعجب کردند که چطور ایران موفق شده است! البته شهید طهرانی مقدم به این بسنده نکرد و ایران را به جایگاهی رساند که الان کشور‌هایی مانند روسیه و چین پدافند تولیدی ایران را خریداری می‌کنند و نیرو‌هایی را تربیت کرد در مقابل رفتار غیرانسانی رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کنند.

استاد خسروپناه با اشاره به عملیات وعده صادق ادامه داد: در مسائل نظامی و دفاعی بر اساس راهبرد کشور؛ اگر دشمن سیلی زد باید سیلی بزنید و گرنه سیلی می‌خورید و اگر عملیات وعده صادق را انجام نمی‌دادیم در آینده نزدیک جنگی علیه ما بر پا می‌شد در حالی کشور‌های مختلف پیغام می‌دادند که پاسخ ندهید، حتی آمریکا به صورت غیرمستقیم پیام داد، اما تصمیم جمهوری اسلامی ایران بود که پاسخ داده و این پاسخ با تدبیر و درایت خاص خود طراحی شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح این سوال که شهید طهرانی مقدم که دکتری افتخاری را پس از شهادتش گرفت، چگونه توانست به این ظرفیت عظیم تمدنی برسد؟ گفت: قرآن به این پرسش پاسخ می‌دهد، قرآن به علم و حکمت اشاره دارد، اگر علم بیاموزیم عالم می‌شویم، اما عالم اگر حکیم شد، شهید رجایی شهید مطهری و شهید طهرانی مقدم می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تبدیل علم به حکمت و عالم به حکیم، فرآیند وجود دارد گفت: برای حکیم شدن باید علم پشتوانه عقلانیت باشد و نه پشتوانه تخیل و حافظه. فرض کنید عالمی همه نظریه‌های رشته خود را حفظ باشد، در حالی که نرم‌افزار‌های رایانه‌ای هم می‌تواند این کار را انجام دهد. فرق معلم با حکیم در این است که حکیم قدرت تجزیه و تحلیل دارد و تولید اندیشه می‌کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حکیم، علم را به فناوری، مهارت و عمل تبدیل می‌کند فقط تئوری نیست باید دانش به فناوری تبدیل شود البته منظورم صرفا فناوری سخت نیست بلکه فناوری نرم هم مدنظر است. حکیم همیشه نگاه تمدنی دارد، حکما اینگونه بودند هزاران فیلسوف داشتیم، اما تعدادی نظیر ملاصدرا، ابن سینا، فارابی و ... شناخته شده هستند، چون تمدن‌ساز بودند. ملیت و کشورش برایشان مهم بود کاری می‌کردند که تمدن بشری از آن استفاده کنند.

وی افزود: عالم باید حکیم شود، حکمت نظری و عملی را پیوند بزند حال سوال مهم این است که با چه الگوی آموزشی این را در مدارس سریان دهیم؟ نه اینکه مدارس خاص باشد بلکه در کل کشور باشد، این کار دانشگاه تربیت دبیر است.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش اولویت مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی است بیشترین توجه و بیشترین مصوبات شورا در دوره اخیر برای آموزش و پرورش بوده و ستاد تعلیم و تربیت ستادی چابک و متشکل از فعالان حوزه تعلیم و تربیت است، یکی از اقدامات این ستاد، شناسایی فعالان تعلیم و تربیت در استان‌ها است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در سفر‌های استانی با فعالان تعلیم و تربیت رسمی و غیررسمی ارتباط داریم. هیچ سندی راهبردی و راهبری به صحن شورای عالی برده نمی‌شود مگر اینکه نظر صاحب‌نظران تعلیم و تربیت اخذ شده باشد. دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت معلم مرجعیت این موضوعات را برعهده دارند، اگر فعالان تربیتی در این دانشگاه اهم از استاد و دانشجو نکاتی در موضوعات تعلیم و تربیت دارند به ما انتقال دهند تا بتوانیم در اسناد از آنها استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیشترین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره اخیر برای آموزش و پرورش بوده است
  • فعالیت در زمینه گام دوم انقلاب؛ توقعی به جا از تهران تایمز است
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • روزنامه نزدیک به سپاه: زنان با کنار رفتن ترس و پلیس دوباره کشف حجاب می‌کنند!
  • روزنامه نزدیک به سپاه: زنان با کنار رفتن ترس و و پلیس دوباره کشف حجاب می‌کنند!
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • روزنامه اصولگرا: دختری که از ترس پلیس و به اجبار حجاب می زند، در اولین فرصت، کشف حجاب می کند
  • روزنامه اصولگرا: کسی که بخاطر ترس از مجازات و پلیس حجاب را رعایت می کند، با کنار رفتن این موانع ،کشف حجاب می کند