Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ منوچهر ذوالفقاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: چهار شهید گمنام در عملیات کربلای ۵،همچنین ۲ شهید در عملیات رمضان و یکی از شهدا در عملیات والفجر ۴ و یکی از شهدا در تک دشمن در سال ۶۷ در منطقه شلمچه به شهادت رسیدند.

وی اظهار داشت: سن این شهدا از ۱۸ سال تا ۲۵ سال است و ۲ شهید از این در شهر آلونی شهرستان خانمیرزا، ۲ شهید در شهر ناغان شهرستان کیار، سه شهید در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شهرکرد و یک شهید در حوزه علمیه خواهران شهرکرد خاکسپاری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، همزمان با حضور شهدای گمنام در روز ۱۴ دی‌ماه در فرودگاه شهرکرد برنامه استقال از شهدا با حضور مسوولان استان آغاز خواهند شد و چهار شهید گمنام به شهرستان‌های خانمیرزا و کیار اعزام خواهند شد و پیکرهای مطهر این شهدا همزمان با ایام فاطمیه در قالب کاروان‌های شهدا در مناطق مختلف استان همزمان با کشور تشییع خواهند شد.

ذوالفقاری افزود: با حضور شهدای گمنام در۳۰ نقطه استان برنامه‌های  مختلف عزاداری سالروز شهادت سردار سلیمانی و سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و وداع با شهدا برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۲۱ شهید گمنام در خاک استان آرمیده‌اند که یکی از شهدای شهرستان اردل شناسایی شده است و ۳۹ یادمان شهدای گمنام در استان احداث شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به احداث یادمان شهدای گمنام از محل اعتبارات خیری و همچنین  اعتبارات دولتی اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد یادمان‌های شهدای گمنام در استان تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته و مابقی در دست احداث است.

مکتب سردار سلیمانی به عنوان یک مدرسه درس‌آموز تبدیل شده است   

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه‌های بزرگداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی افزود: مکتب و روش سردار سلیمانی به عوان یک مدرسه درس‌آموز تبدیل شده است.

وی به شخصیت‌ و ویژگی سردار سلیمانی از جمله ولایت‌مداری، مطیع محض ولی فقیه بودن، معنویت، پرداختن به مستحبات اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی یک نابغه نظامی بود که در همه ابعاد به صورت حرفه‌ای حضور داشت و با تشکیل محور مقاومت و حضور در آن محور در مقابل داعش ایستادگی کرد و پیروز میدان شد.

ذوالفقاری  گفت:ارادت و تمسک به اهل بیت به خصوص به حضرت فاطمه زهرا (س)، مردمی بودن، خستگی ناپذیر بودن، سخت‌کوش بودن، ارتباط با جوانان و شهادت طلبی به عنوان وِیژگی‌های سردار سلیمانی بود و این شهید بزرگوار ارادت خاص به خانواده شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم داشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری از چاپ سالانه ۶۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: چاپ کتاب در استان در مقایسه با سایر استان‌های کشور در جایگاه بالایی قرار دارد.  

به گزارش ایرنا،پیکرهای مطهر ۲۵۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز پنجشنبه ۱۶ دی در تهران و ۲۴ استان کشور با حضور مردم انقلابی تشییع می شود.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری شهید گمنام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری شهید گمنام چهارمحال وبختیاری شهید گمنام سردار سلیمانی شهدای گمنام شهید گمنام دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۰۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ دوم آزاده جانباز داود نظام اسلامی شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت خادم الشهدا شهید محمد سلیمانی با اشاره به اینکه دشمن امکان آسیب رساندن به این انقلاب و نظام را ندارد، اظهار کرد: چرا که خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه شهید محمد سلیمانی یکی از جوانان فعال در عرصه انقلاب بود، افزود: افرادی چون شهید سلیمانی ضمن جانفشانی با خدا معامله کردند و چراغ راه شدند لذا آرامش امروزمان را از برکت خون شهدا داریم.

امیر اسلامی پیشرفت‌های دفاعی و نظامی کشور را مدیون رشادت و دلیرمردی شهدا و جانبازانی دانست که آینده کشور را به نفع شخصی خود ترجیح دادند، ادامه داد: عزت و سربلندی ایران در زمان دفاع مقدس با حداقل امکانات نظامی به دست آمد.

وی با اشاره به اینکه ابرقدرت‌ها گفته‌اند شما دست از سیستم دفاعی موشکی تان بردارید تا با شما مذاکره کنیم، گفت: اگر ما از نظر تسلیحات نظامی قوی نبودیم امروز چگونه می‌توانستیم جواب گستاخی اسرائیل و ابرقدرت‌ها را بدهیم.

امیر سلامی اضافه کرد: اسرائیل کودک کش آنقدر گستاخ شده که جوانان و دانشمندان هسته‌ای چون احمدی روشن، علی محمدی ما را چه در قلب تهران چه در سوریه به شهادت می‌رساند و با بی شرمی تمام مسؤولیت ترور آنان را بر عهده می‌گیرد.

رئیس شورای ایثارگران قرارگاه اجرایی گام دوم انقلاب اظهار کرد: اگر درایت و آینده نگری رهبر انقلاب نبود چگونه می‌توانستیم جواب ابرقدرت‌ها یی که برای حمله به کشور ما لحظه‌ای درنگ نداشتند می‌دادیم.

وی به شب عملیات غرورآفرین «وعده صادق» اشاره کرد و ادامه داد: این اقتدار و قدرت موشکی ایران یک هشدار به کشورهای ابر قدرت و یک نقطه امن برای جهان اسلام و کشورهای اطراف ایران ایجاد کرد.

امیر سلامی با بیان اینکه دنیا اعلام کرد که ایران سالگرد چهل سالگی خود را جشن نخواهد گرفت، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تیر خلاص بر پیکره استکبار وارد کرد و بیانیه گام دوم انقلاب را ابلاغ نمودند که همگان امروز دور اندیشی، هوش، جسارت حضرت آقا را مشاهده می‌کنیم.

گفتنی است، شهید محمد سلیمانی ۸/ ۱/ ۱۳۶۶ در شهرستان رودسر و در خانواده‌ای متدین و عاشق اهل بیت (ع) متولدشد و ۱۳۸۹/۱/۶ در سن ۲۳ سالگی در میشداغ به عنوان مسؤول تدارکات یگان اعزامی بسیج به شهادت رسید، محل دفن این شهید گرانقدر در گلزار شهدا رودسر می‌باشد.

کد خبر 6088230

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • آغاز به کار ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت