Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@07:12:19 GMT

بلاتکلیفی در شهرداری ورامین ۳ماهه شد

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۰۱۳۹

بلاتکلیفی در شهرداری ورامین ۳ماهه شد

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: ورامین در سه ماه گذشته در تب و تاب انتخاب شهردار این شهر بود، از یک سو اخبار در خصوص احراز و یا عدم احراز شهرداران منتخب پیشنهادی شورای اسلامی شهر ورامین حاشیه ساز می‌شد و از سوی دیگر برخی واکنش‌های اعضا شورای این شهر به مقوله انتخاب شهردار سبب تشدید حاشیه بود.

اعضا شورای اسلامی شهر ورامین، «یاسر هادی زاده» با کسب شش رأی از ۹ رأی به عنوان شهردار ورامین انتخاب شد، اما پس از مدتی اعلام شد، که شهردار منتخب ورامین برای تصدی کرسی مدیریت شهری احراز صلاحیت نشد، تا شورای اسلامی شهر ورامین در تاریخ ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۰ مجدداً علیرضا مؤمنی را با هشت رأی به عنوان شهردار منتخب این شهر برگزیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مؤمنی از کارمندان شهرداری ورامین و دارای مدرک مهندسی عمران با سابقه ۱۹ سال فعالیت در قسمت‌های مختلف شهرداری و مدیر مناطق یک و دو، مسئول ساختمانی و شهرسازی مرکز و مناطق این شهرداری است، اما این رزومه نیز سبب نشد، تا وی تا زمان نگارش این گزارش بتواند، از فیلتر وزارت کشور عبور کرده و حُکم شهرداری خود را بگیرد.

ماه‌ها سردرگمی یک شهر با شعارهای انقلابی و جهادی منافات دارد

در مدت دو ماه گذشته که مؤمنی منتظر طی مراحل شهرداری خود است، اخبار بسیاری مبنی بر عدم احراز صلاحیت وی منتشر و تکذیب شده است، اما واقعیت این است، که سه ماه اداره شهر مهمی مانند ورامین توسط سرپرست باعث شده، تا انتقاداتی به این تأخیر را بین مردم، مسئولین و نخبگان شاهد باشیم، تا جایی که امام جمعه موقت ورامین در خطبه‌های نماز جمعه ۱۹ آذر این شهر خطاب به مسئولان وزارت کشور گفت: از وزارت کشور می‌خواهم، در جهت تعیین تکلیف و معرفی شهردار ورامین تسریع کند، زیبنده نیست که ماه‌ها شهر بدون شهردار باشد، مردم نیازمند خدمت هستند، ماه‌ها سردرگمی یک شهر با شعارهای انقلابی و جهادی منافات دارد.

حجت الاسلام سید محسن محمودی همچنین روز ۳۰ آذر در یک برنامه زنده تلویزیونی با بیان اینکه متأسفانه مدتی است، که ورامین شهردار ندارد، گفت: امیدواریم، زودتر وزارت کشور تکلیف شهردار ورامین را مشخص کند.

منتظر طی روال قانونی حکم شهردار در وزارت کشور هستیم

اما این پایان کار نیست، چرا که یک عضو شورای اسلامی شهر ورامین نیز اول دی ماه در یک برنامه زنده تلویزیونی در پاسخ به مجری این برنامه در خصوص اینکه اختلافات بین اعضا شورای شهر سبب محرومیت سه ماهه ورامین از داشتن شهردار شده است، گفت: خیر، شورای شهر ورامین با توجه به مسئولیت قانونی خود در اولین روز کاری سرپرست انتخاب کرد و بعد از یک مدت کوتاه نیز شهردار انتخاب کرد، اما ما منتظریم، که وزارت کشور پروسه قانونی استعلامات را سریع‌تر انجام دهد.

قاسم پاچیده گفت: تأخیر در حکم شهردار و اینکه ورامین شهردار ندارد، ربطی به شورای شهر ندارد و باید وزارت کشور در این خصوص تسریع کند.

فردا یا پس فردا نتیجه هیأت حل اختلاف اعلام می‌شود

حدود دو هفته پیش مطالبی تحت عنوان عدم احراز صلاحیت مؤمنی شهردار منتخب شورای شهر ورامین برای تصدی این مسئولیت دست به دست شد، اما یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار مهر از رفع ایرادات قانونی وارد شده به شهردار منتخب خبر داد و افزود: به زودی حکم وی توسط وزارت کشور صادر می‌شود.

گمانه زنی‌ها در خصوص صدور حُکم شهردار منتخب ورامین زمانی تشدید شد، که نایب رئیس شورای اسلامی شهر ورامین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هیأت حل اختلاف استانداری تهران هفته قبل در خصوص شهردار منتخب ورامین تشکیل جلسه داده، اما هنوز نتیجه جلسه به ما اعلام نشده است.

جعفر اردستانی گفت: پیگیر دریافت نتیجه جلسه و روشن شدن تکلیف شهردار ورامین هستیم و به نظر می‌رسد، فردا پس فردا این نتیجه به ما اعلام شده و تکلیف روشن شود.

تا زمانی که پاسخ استعلامات نیاید چاره‌ای جز صبر نداریم

در حالی همه نگاه‌ها به سوی وزارت کشور و نهاد زیرمجموعه این وزارتخانه، یعنی استانداری تهران دوخته شده که خوش بینی‌ها برای تعیین تکلیف شهردار ورامین به طور رسمی توسط سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری تهران تأیید نشد، عابد ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هنوز جواب استعلامات در خصوص شهردار منتخب ورامین نیامده است.

وی با بیان اینکه پیگیر صدور حکم شهردار ورامین هستیم، گفت: باید قبول کنیم، تا زمانی که پاسخ استعلامات نیاید چاره‌ای جز صبر نداریم.

این مسئول گفت: نمی‌دانیم، چه زمانی جواب استعلامات به دست ما می‌رسد و پیگیری‌هایمان همچنان ادامه دارد.

امیدواریم، به زودی این مشکلات رفع شود، تا شاهد تعیین تکلیف وضعیت بالاترین مقام مدیریت شهری در یکی از شهرهای مهم استان تهران باشیم، عمر شورای شهر ششم، کلاً ۴۸ ماه است و اکنون پس از گذشت، سه ماه از این زمان ورامین هنوز شهردار ندارد.

کد خبر 5388426

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخاب شهردار شهرداری ورامین شورای شهر ورامین قاسم سلیمانی 9 دی دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی بوشهر ویروس کرونا شهید سلیمانی خطبه های نماز جمعه سیدابراهیم رئیسی آمار کرونا سفر رئیس جمهور به قم عکس استانها حماسه نهم دی ماه گرگان شورای اسلامی شهر ورامین شهردار ورامین وزارت کشور شورای شهر سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۰۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی

به گزارش جماران؛ سلسله نشست‌های آموزشی نمایندگان منتخب در مجلس دوازدهم به سیاق دوره‌های گذشته مجلس شورای اسلامی از سوی معاونت اجرایی قوه مقننه و با حضور و ارائه مباحث آموزشی برگزار شد.

این دوره آموزشی تقنینی و نظارتی، پس از دو روز و برگزاری ۲۱ کلاس فشرده با موضوعات مختلف از جمله آشنایی با قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، سیاست‌های کلی قانونگذاری و آئین‌نامه داخلی، آشنایی با ساختار دیوان محاسبات، آشنایی با فرآیندهای تقنینی، آشنایی با ساختارها و ابزارهای نظارتی مجلس، آئین‌نامه دیپلماسی پارلمانی، مباحث اقتصاد کلان، مباحث اقتصاد انرژی، آشنایی با سازوکارهای پشتیبانی تخصصی پژوهشی برای نمایندگان توسط مرکز پژوهش‌ها و سایر بخش‌های مرتبط با مجلس شورای اسلامی، عصر امروز به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • محسن تویسرکانی، به سمت شهردار کرمان منصوب شد
  • سوالی که گم شد؛ قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟