Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-29@16:45:43 GMT

پرکارترین بازیگران زن چهلمین جشنواره فیلم فجر

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۰۵۲۴

سارا بهرامی، نسیم ادبی، شیرین آقارضا کاشی و رویا تیموریان هر کدام با داشتن دو فیلم پرکارترین بازیگران زن جشنواره فیلم فجر در دوره چهلم را تشکیل می‌دهند.


به گزارش شریان نیوز،به نقل از میزان، چهلمین جشنواره فیلم فجر پس از گذار از بیش از دو سال دوران اوج کرونا می‌تواند شورعی تازه برای سینمای کشور باشد، سینمایی که طی این سال‌های کرونایی مشکلات فراوانی تجربه کرد و در عرصه تولید و پخش به نوعی بحران تازه‌ای را پشت سر گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با شروع واکسیناسیون در سال ۱۴۰۰، بازگشایی سینما‌ها و پس از آن اعلام فروش صد در صد ظرفیت سالن‌های نمایش، هنر هفتم نفس تازه‌ای کشید و همین عاملی بود تا اهالی سینما به برگزاری با شکوه چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر امیدوار شوند. 

از سوی دیگر تلفیق دوباره جشنواره جهانی و ملی فیلم فجر گامی مثبت و رو به جلو برای برگزاری قدرتمند چهلمین دوره از مهمترین رویداد سینمایی کشور بود، با شنیدن این اخبار و رونق دوباره سینماها، اخبار مربوط به ساخت آثار سینمایی و فرستادنشان به جشنواره فیلم فجر هم قوت گرفت.

فهرست بازیگران حاضر در جشنواره فیلم فجر همواره یکی از جذاب ترین اخبار برای اهالی سینما و تماشاگران است، اینکه کدام بازیگران در جشنواره فیلم فجر حضور و یا کدامیک از آنها به دلایلی مختلف غایب بزرگ این رویداد مهم سینمایی هستند. 

پرکارترین بازیگران جشنواره فیلم فجر همواره شانس زیادی برای نامزدی و یا کسب سیمرغ بلورین این جشنواره را داشته‌اند، امسال سارا بهرامی، نسیم ادبی، شیرین آقارضا کاشی و رویا تیموریان هر کدام با داشتن دو فیلم پرکارترین بازیگران زن جشنواره فیلم فجر در دوره چهلم را تشکیل می‌دهند.

سارا بهرامی
سارا بهرامی همچون سالهای گذشته یکی از بازیگران پرکار جشنواره فیلم فجر است، وی امسال در دو فیلم به ایفای نقش پرداخته که هر دو راهی چهلمین جشنواره فیلم فجر شده اند. 

خائن کشی نخستین فیلمی است که بهرامی در آن حضور یافته است. داستان این فیلم درباره چند رفیق است که در فضایی گانگستری می‌خواهند سر نخ موضوعی حیاتی را پیدا کنند و با افت و خیز‌های زیادی مواجه می‌شوند. قهرمان این فیلم کیمیایی هم مانند کار‌های سابقش آدمی عبوس، جسور و با صفاتی مناسب با دنیای آرمانی کارگردان است. این قهرمان قرار است با پوشش گانگستری (کلاه شاپو و پالتو) در این فیلم ظاهر شود و در خیابان‌های تهران به دنبال پیدا کردن نشانی برای حل یک موضوع جنایی باشد.

بهرامی در فیلم «خائن کشی» با مهران مدیری، امیر آقایی، پانته آ بهرام، نادر فلاح و پولاد کیمیایی همبازی است. 

علفزار به کارگردانی «کاظم دانشی» دومین فیلم بهرامی در جشنواره فیلم فجر امسال است.

در خلاصه داستان فیلم «علفزار» آمده است: بعضی راز‌ها بهتره فاش بشن، برخی هرگز... باید دفن بشن یه جایی دور از دسترس، برای همیشه. جمشیدی در این فیلم با سارا بهرامی، ترلان پروانه و ستاره پسیانی همبازی شده است.

نسیم ادبی
نسیم ادبی دیگر بازیگر دو فیلمِ جشنواره فیلم فجر در دوره چهلم است، وی در فیلم سینمایی «خائن کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی با سارا بهرامی دیگر بازیگر پرکار جشنواره فیلم فجر همکاری کرده است. 

نمور به کارگردانی «داوود بیدل» دومین فیلم نسیم ادبی در جشنواره فیلم فجر است، این فیلم در ژانر ملودرام اجتماعی ساخته شده و داستان آن درباره خانواده ای است که پس از مدت ها به بهانه فوت شوهرِ خواهرشان به به زادگاه خود در منطقه ای از شمال رفته و با اتفاقات مختلفی مواجه می شوند.

رویا تیموریان
تیموریان هم همچون سارا بهرامی و نسیم ادبی با دو فیلم راهی چهلمین جشنواره فیلم فجر شده است. وی در فیلم «شادوران» به کارگردانی حسین نمازی به ایفای نقش پرداخته است. تیموریان در این فیلم با بازیگرانی همچون سینا مهراد، نازنین بیاتی و گلاره عباسی همبازی شده است. 

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «شادوران» آمده است: روایتی شیرین از یک ملودرام اجتماعی در بستر خانواده‌ای حاشیه‌نشین.

تیموریان در فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس نیز حضور دارد. وی در فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» با پریناز ایزدیار، نادر فلاح و هوتن شکیبا همبازی است. فیلمنامه «ملاقات خصوصی» بصورت مشترک توسط امید شمس و علی سرآهنگ نوشته شده روایتگر داستانی عاشقانه است.

شیرین آقارضا کاشی
این بازیگران کمتر شناخته شده سینما امسال نام خود را در میان بازیگران پر کار سینما در جشنواره فیلم فجر می بیند، بازیگری که می تواند امیدوار به دریافت نخستین سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر باشد. 

وی در دو فیلم «خائن کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی و همچنین فیلم سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی به ایفای نقش پرداخته است. در خلاصه داستان فیلم ضد آمده است: بعضی آدم‌ها می‌توانند بر «ضدِّ» هدفی باشند که همه می‌پندارند در خدمت آن هستند. این «ضد» می‌تواند حذف یک نفر یا یک ملت باشد.

دسته بندیهنریآخرین عناوین هنری

منبع: شریان

کلیدواژه: چهلمین جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر پرکارترین بازیگران فیلم سینمایی سارا بهرامی نسیم ادبی خائن کشی دو فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما فرهاد قائمیان امروز در دیدار مدیران و دبیران جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) با محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما دوست و همراهانی هستیم که فقط به عشق امام رضا (ع) در این جشنواره‌ها هستیم، تا کارهای بهتری را برای شیفتگان امام هشتم (ع) انجام دهیم.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره روستایی امام رضا (ع) در روستای کردر گفت: مردمان روستا خانه‌های خود را در اختیار جشنواره و هنرمندان گذاشته بودند، برای مردمی کردن این جشنواره فضایی ایجاد کردیم که مردم بدانند چه نوع فرهنگ رضوی را می‌خواهیم در بین مردم رواج دهیم.

قائمیان گفت: در جشنواره هنرهای نمایشی به دبیری اتابک نادری، او نه فقط برای این جشنواره همراهی خوبی داشت بلکه تلاش زیادی کرد تا نمایش‌ها در استان‌های مختلف کشور به صورت عمومی اجرا شود و مردم آشنایی بیشتری با فرهنگ رضوی پیدا کنند.

مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی امام رضا(ع) با اشاره به دیگر بخش‌های جشنواره گفت: تلاش شد تمام جشنواره‌ها در بین خود مردم باشد و امید است مدیران کل فرهنگ در استان‌ها همراهی خوبی با این رویداد داشته باشند.

وی افزود: امسال با جشنواره فیلم رضوان این بخش از جشنواره امام رضا (ع) هم فعال می‌شود که یک فیلم سینمایی با فرهنگ و نوع نگاه ما به فرهنگ رضوی است. یک فیلم‌نامه از کتاب «از عشق‌آباد تا عشق‌آباد» اقتباس شده و در راستای فرهنگ امام رضا (ع) است و امید است این فیلم از حیث بزرگی و تاریخی بودن برای سال آینده ساخته شود تا بگوییم جشنواره‌های امام رضا(ع) به اهداف والای خود خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • امیر جدیدی نقش تنیسور مشهور ایرانی را بازی می‌کند
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • ۳ فیلم در راه اکران
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو