Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترور شهید سلیمانی، تنها جنایت ترامپ نبود. جنایت بزرگتر او، تحمیل جنگ تمام عیار اقتصادی بر ملت ایران بود که با هدف فروپاشی نظام و آشوب و تجزیه کشور، دنبال می شد.


به گزارش شریان نیوز،حسن روحانی رییس جمهور سابق در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه در پیامی منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن پیام روحانی به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردارسپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه بدین شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ  وَأُولَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ

سالگرد شهادت سردار سلیمانی، هم اندوه از دست دادن فرماندهی شجاع و فداکار را زنده می کند و هم فرصتی برای تأمل و درس آموزی برای همه ما فراهم می آورد.

۱. حاج قاسم سلیمانی سردار بزرگ اسلام، از ثمرات ناب انقلاب اسلامی و از پرورش یافتگان مکتب تربیتی امام و رهبری بود. من او را از زمان تشکیل  لشکر ثارالله می‌شناسم. او در دفاع مقدس و در فرماندهی  لشکر ثارالله آبدیده شد و در قرارگاه قدس شرق کشور و سپس در سپاه قدس و نبردهای عراق و سوریه به اوج رسید. از همان آغاز او را فرماندهی شجاع و عمل گرا یافتم که به خوبی محاسبه می کرد، استراتژی را به دقت ترسیم می نمود و شجاعانه عمل می کرد. سال‌ها در مسائل داخلی، منطقه‌ای و جهانی  با یکدیگر گفتگو کرده بودیم؛ هر دو نظرات و تحلیل های یکدیگر را می‌شناختیم و علیرغم برخی تفاوت ها، روابط ما همواره توأم با احترام و محبت عمیق دوطرفه بود.

۲. حاج قاسم بیش از آن‌که فرمانده  میدانی باشد ، یک مربی میدانی بود؛ او به لشکریانش در عمل می‌آموخت که چگونه فرمانروای نفس خود و فرمانبر پرودگار خود باشند. او به این جمله خود، با تمام وجود باور داشت که برای شهید شدن باید شهید بود. او رزم در بیابان‌ها و کوه‌ها و دره‌ها و میدان‌های نبرد را بر راحت طلبی و  زدوبندهای قبیله ای و جناحی و لفاظی‌های سیاسی ترجیح داده ‌بود.

۳. حاج قاسم نه فقط یک فرمانده نظامی بلکه یک تحلیل‌گر برجسته سیاسی و یک استراتژیست  بود. حضور حاج قاسم در شورای عالی امنیت ملی و دیگر جلسات، حضوری تأثیرگذار، آرامش بخش، انگیزه‌ساز و امید آفرین بود.

۴. تروریسم داعشی برای ایران یک تهدید امنیتی بود و حاج قاسم با درکی عمیق و راهبردی، اولویت اول امنیت کشور، و دفاع از امنیت منطقه و ارزشهای اسلامی و شیعی را نه فقط شکست میدانی داعش، بلکه بی‌آینده کردن آن می‌دانست.

۵.  مقابله همه جانبه با تروریسم منطقه ای مستلزم پشتیبانی و هماهنگی اقدامات دفاعی و دیپلوماتیک بود. از این رو از وزارت امور خارجه و سپاه قدس خواستم که در مسائل منطقه‌ای با هماهنگی کامل عمل کنند و تأمین مالی طرحهای مصوّب به طور منظّم صورت گیرد که مورد قدرشناسی مکرّر سردار سلیمانی بود.  

۶. تصمیم ترامپ برای ترور فرمانده ارشد نظامی ایران برآیند یک فشار سازمان یافته صهیونیستی از درون منطقه و غلبه استراتژی جنگ طلبانه در هیأت حاکمه آمریکا بود. فصل مشترک این دو جریان شوم، هراس از توان کشورمان در خنثی سازی توطئه‌هایی نظیر پروژه سازش کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی، حذف سوریه از محور مقاومت و طرح بی دولتی و شبه جنگ داخلی در عراق و تضعیف مقاومت لبنان بود. سپاه قدس  نهاد مؤثّر ایران در مواجهه با چنین اقداماتی  بود؛ پس انتقام از  فرمانده غیور و با تدبیر این سپاه پیروز -که بسیاری از این توطئه ها را بی اثر کرده بود - می‌توانست خواسته مشترک رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه‌ از ترامپ باشد. علیرغم امکان ترور حاج قاسم، مسأله در آمریکا این بود که  هیچ مسئولی چنین ریسکی را نمی پذیرفت و تنها ترامپ بود که برای خودنمائی حاضر شد چنین ننگی را بپذیرد.

۷. ترور شهید سلیمانی، تنها جنایت ترامپ نبود. جنایت بزرگتر او، تحمیل جنگ تمام عیار اقتصادی بر ملت ایران بود که با هدف فروپاشی نظام و آشوب و تجزیه کشور، دنبال می شد. اگرچه او در این هدف، ناکام ماند ولی راه را بر ادامه مسیر رشد مطلوب چهارساله ۹۲ تا ۹۶ بست و سختی طاقت فرسائی بر ملت مقاوم ایران وارد آورد.

بیشتر بخوانید:
بی تدبیری دولت روحانی در آبان ۹۸ باعث شد آمریکا حاج قاسم را ترور کند


۸. آنچه برای ترامپ غیرقابل تحمل بود تحرک منطقه ای و تعامل جهانی ایران اسلامی بود. او از سوئی «ترور شهید سلیمانی» را فرمان داد و از سوی دیگر «ترور برجام» را کلید زد تا با تحریک ایران به خروج از برجام، یک ایران هراسی گسترده جهانی را سازماندهی کند. او در این هدف هم با هوشیاری دولت و هدایت رهبری فرهیخته نظام، ناکام ماند و در مصاف دیپلوماسی شورای امنیت سازمان ملل متحد و دیوان دادگستری بین المللی شکست های مفتضحانه ای را پذیرفت.

۹. شهادت سلیمانی، وحدت ملی در مقابل متجاوزان را به نمایش گذاشت. بزرگداشت راه او هم باید در مسیر حراست از وحدت و انسجام ملی باشد. سلیمانی سرباز ایران و خادم ملت ایران بود. هیچ جریانی نمی تواند او را در انحصار خود بگیرد و او را ابزار صف کشی های جناحی و سازمانی کند.

۱۰. زندگی و فداکاری شهید سلیمانی، شاهد روشنی بود از این حقیقت که اقدام دفاعی و اقدام دیپلوماتیک، هر دو در خدمت راهبرد عزت ملی با حفظ استقلال و پیشرفت کشور است. به جای دوگانه سازی های کاذب، باید با هوشمندی و زمان آگاهی، از همه روشها و ابزار ها برای خنثی کردن نقشه انزوای کشور و تحقق تعامل سازنده و گسترده با جهان استفاده کنیم.

۱۱. امنیت ملی و استقلال کشور، آرمان و دستاوردی فراجناحی است و نهادهای نقش آفرین و مسئول در دفاع و امنیت کشور، باید با استقلال از هرگونه دسته بندی جناحی و دوری از هرگونه مداخلات و وابستگی های سیاسی داخلی، ضامن و پاسدار عزت و استقلال کشور باشند.

سرمایه اصلی سردار سلیمانی، ایمان قوی و اخلاص واقعی او در خدمت بود و هرکس این دو سرمایه گرانقدر را کسب کند، می تواند مسیر سلیمانی را طی کند. نسل جوان و زمان آگاه امروز ما نیز، با ایمان و روشن بینی و اخلاص نخواهند گذاشت راه سلیمانی که راه پیروی از اسلام عدل و آزادی و آگاهی است بی رهرو بماند و پرچم پر افتخار دفاع شجاعانه از عزت و استقلال ملت های مسلمان، همواره به دست شاگردان مکتب اسلام راستین در اهتزاز خواهد ماند.

حسن روحانی – دی ماه ۱۴۰۰

دسته بندیسیاسی

منبع: شریان

کلیدواژه: سالگرد شهادت سردار سردار سلیمانی شهید سلیمانی حاج قاسم منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۰۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سی و پنجمین جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه اظهار کرد: دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند. تولید محور همه تلاش های ماست و محور تولید هم کارآفرینی و کارگر است. نقش کارگران در این زمینه بی بدیل است و باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود تا تولید ما هم در کیفیت و هم کمیت رشد کند.

وی ادامه داد: باید محصولی تولید شود که در دنیا بهترین باشد و تولید این محصولات از کشور ما برمی‌آید. استاندارد کف مشخصات یک کالاست و کالای تولدی ما باید در دنیا برتر باشد. در سریلانکا صدور خدمات فنی و ومهندسی انجام شده و ومهندسان آنجا می‌گفتند، کار بسیار علمی و دانش پایه انجام شده است. این کار چند منطوره بود و سد و نیروگاه ایجاد شده بود. مهندسان ما گفتند شاید اولین کاری است که در آن منطقه انجام شده است.

رئیسی ادامه داد: رهبری حکیمانه فرمودند که در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند که باید به این نخبگان توجه شود. باید از ایده پردازی حمایت کرد. ایده پردازی در دانشگاه مهم است، اما کسی که در عمل صاحب ایده شده است، باید مورد حمایت و توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه رشد فرهنگ کار در کشور بسیار مهم است، گفت: باید به کار و کارگر توجه شود. عمل برتر و موثر مهم است. بین نماز اول وقت و نماز قضا تفاوت وجود دارد. تاکید دارم کار زمان شناسانه اهمیت دارد. در زمان دفاع مقدس کارهایی در کارخانه‌ها انجام شد که ما را از کشورهای بیگانه بی نیاز کرد. کارهایی که همراه با خلاقیت و نوآوری بود. کارگران ما سابقه این کارها را نداشتند. الان هم به ما جنگ اقتصادی به ما تحمیل شده است که تاکنون جوانان، کارگران و کارفرمایان ما نشان دادند که همچنان که رزمندگان ما سیلی محکمی به دشمن زدند، کارگران ما هم در عرصه اقتصادی سیلی محکمی به دشمن خواهند زد، دشمنان فکر می کنند با تهدید و تحریم می توانند ما را متوقف کنند.

وی افزود: ما رشد تولید، رشد اقتصادی، رشد نوآوری داریم و در حوزه فناورانه رشد داریم.رشد کمی در شرکت‌های دانش بنیان داریم. جامعه کارگری و کارآفرنی ما پای کار است و این جای تقدیر دارد.
رئیس جمهور با اعلام اینکه لایحه امنیت شغلی کارگران در دولت تصویب شده و در مجلس پیگیری می‌شود تا کار سریعتر به نتیجه برسد، خاطرنشان کرد: ثبات شغلی بسیار مهم است. ما امروز شاهیدم که اشتغال در کشور افزایش و بیکاری کاهش یافته و این جای افتخار دارد. زمینه شغل برای تحصیل کردگان بهتر از قبل فراهم شده است. بیمه کارگران ساختمانی بسیار مهم است. وزیر گفته است که موانع این کار در حال رفع است. بیمه کارگران ساختمانی مورد تاکید دولت است.

رئیسی همچنین با بیان اینکه سازوکار قانونی سه‌جانبه دولت، کارفرما و کارگر خوب است و ادامه یابد تا تصمیم مناسب با تورم گرفته شود و قابل دفاع است، افزود: بانک‌ها با اشتغال، مسکن و ازدواج همراهی کنند. تاکید می‌کنم که در پرداخت وام برای این سه موضوع که به رفع دغدغه جوانان کمک می کند، همراهی کنند. باز هم تاکید می کنم که بانک‌ها مساعدت بیشتری داشته باشند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مسئول بانک رفاه کارگران اعلام کردند که آمادگی دارند که برای تسهیلات مسکن کارگران کمک کنند که من از وی تشکر می کنم تا این دغدغه کارگران را حل کنند. سهم مسکن در سبد هزینه خانوداه زیاد است و بنای دولت این است که با امکاناتی که در کشور وجود داردآن را حل کند. یکی از امکانات مهم کشور، زمین است و ممکن در مرکز استان یا تهران زمین نداشته باشیم، اما آن طرف تر از تهران، تبریز یا مشهد و مرکز استان امکان تهیه زمین وجود دارد. از همه مدیران شرکت‌ها و کارخانجات می خواهم همت کنند تا تعاونی‌های مسکن فعال شوند. وزارت راه و شهرسازی آمادگی برای رفع دغدغه مسکن را دارد. مسکن دغدغه مهمی برای کارگران است و باید این دغدغه رفع شود.

رئیسی در ادامه گفت: مهارت ورزی برای همه لازم است برای هر کاری دانش‌افزایی و مهارت افزایی لازم است. مهارت و دانش باید به روز شود. همواره باید نسبت به کسب دانش اقدام کرد. دنیا هم دنیای اطلاعات، ارتباطات و دانش است. در گذشته حرف دولت الکترونیک مطرح بود و امروز بحث دولت هوشمند مطرح است . در سال های گذشته دولت‌ها نتوانستند دولت الکترونیک را اجرایی کنند  و الان 37 درصد دولت الکترونیک محقق شده است. همه ما محتاجیم که دانش‌مان به روز شود و مهارت افزایی و دانش افزایی برای جامعه کارگران هم اهمتی زیادی دارد.

وی در پایان گفت: هزاران کارگر مشغول به کار شده‌اند و کارخانجات تعطیل دوباره احیاء شده اند. تعطیلی کارخانجات مشکلات زیادی در زندگی کارگران ایجاد کرده است. کارخانه‌های زیادی بودند که از گردونه تولید خارج شده بودند و اما الان به چرخه تولید بازگشته‌اند. قریب به 10 هزار کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل به تولید برگشته‌اند. تاکید کرده‌ام که مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای به هر دلیلی تعطیل شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز معلم و کارگر
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • رئیسی: دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند
  • پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»