Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران  به نقل از قوه قضاییه، کاظم  غریب آبادی، با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به تشریح موضوع پیگیری پرونده ترور سردار شهید سلیمانی و همراهان این شهید پرداخت و گفت: عامل اصلی ترور شهید حاج قاسم سلیمانی مشخص است و از ١٢٥ متهمی که مشخص شدند قاطبه آن‌ها از سران کشور آمریکا هستند.



دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه برخی کشورها هم اتباع آن‌ها درگیر این جنایت بودند، ادامه داد: هدف ایران این است که در همکاری با عراق تمامی آمران و عاملان این جنایت شناسایی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



غریب آبادی ادامه داد: اقدام دیگری که انجام شده بحث تشکیل پرونده کیفری در دادگاه انقلاب است. برای اینکه محتویات پرونده کامل باشد همکاری با کشور عراق شکل گرفته است. کمیته‌ای تشکیل شده و تا الان دو دور این کمیته تشکیل جلسه داده است. هر دو طرف این اقدام را جنایت جنگی تلقی کردند. تبادل اسناد هم در دستور کار این هیات قرار گرفته است. اتهاماتی که متوجه مضنونان شده اقدام ترور و اقدام علیه امنیت ملی است.

وی افزود: اقرار رییس جمهور آمریکا سند مهمی در ارتباط با موضوعات حقوقی است.

غریب آبادی تاکید کرد: به زودی پرونده کیفری تکمیل خواهد شد.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه نیابت‌های قضایی به ۹ کشور از جمله دولت امریکا ارسال شده و در مورد نقش افراد و شرکت‌ها در پرونده ترور سردار شهید سلیمانی مورد سوال قرار گرفتند، افزود: ما باید از طرق سیاسی و دیپلماسی این کشورها را برای پاسخگویی تحت فشار قرار دهیم.

وی گفت: هیچ کشوری که دخیل در این ماجرا بوده نباید مصون بماند.

غریب آباد ادامه داد: در ترور جنایتکارانه حاج قاسم سلیمانی مکاتبات و ملاقات بسیاری از سوی جامعه دیپلماتیک ایران انجام شد. در نیویورک و ژنو و وین مکاتبات در ارتباط با این پرونده به ثبت رسیده و ملاقات‌های مختلف انجام شده است.

قاضی پرونده ترور شهید حاج قاسم سلیمانی: پرونده شهید حاج قاسم سلیمانی دو بخش کیفری و حقوقی دارد

قاضی سلمان پورمرادی، رییس شعبه ٥٥ حقوقی تهران و قاضی پرونده ترور شهید حاج قاسم سلیمانی نیز اظهار کرد: پرونده شهید حاج قاسم سلیمانی دو بخش کیفری و حقوقی دارد که در بخش حقوقی، فردا دادگاه، بصورت علنی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه، در زمینه پرونده ٨٠ دادخواست مطرح شده است، گفت: حدود ٢٥٧٠ خواهان در این پرونده وجود دارند.

رییس شعبه ٥٥ حقوقی تهران، ادامه داد: دادگاه حقوقی فردا بصورت علنی برگزار می‌شود.

ادامه دارد...

 
 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سردار سلیمانی سردار سلیمانی ایران و عراق شهید حاج قاسم سلیمانی پرونده ترور غریب آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم

چهره‌های سیاسی و مردم افغانستان بر شناسایی و مجازات عاملان حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در استان هرات تاکید کردند.

نمازگزاران شیعه در مسجد امام زمان (عج) در شهرستان «گذره» استان هرات شب گذشته هدف حمله تروریستی قرار گرفتند که براثر آن هفت نمازگزار از جمله یک کودک و خطیب این مسجد به شهادت رسیدند. مراسم تشییع و خاکسپاری شهدا امروز با حضور گسترده شهروندان هرات برگزار شد.

این حمله تروریستی واکنش‌های گسترده‌ای به دنبال داشت. سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، حامد کرزی رئیس جمهور اسبق، عبدالله عبدالله رئیس سابق شورای عالی مصالحه ملی و محمد محقق رئیس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان این حمله را به شدت محکوم کردند. دفترنمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان نیز با محکوم کردن این حمله بر حفاظت از شیعیان افغانستان در برابر حملات تروریستی تاکید کرد. سخنگوی استانداری هرات اطمینان داده است عاملان این حمله تروریستی توسط حکومت سرپرست افغانستان، به زودی شناسایی و به پنجه قانون سپرده خواهند شد.

شب گذشته داعش مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • غریب آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان آزاد می‌شوند
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)