Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:50:34 GMT

اومیکرون به زودی جایگزین دلتا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۰۸۲۹

اومیکرون به زودی جایگزین دلتا می‌شود

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از پایگاه خبری مدیکال نیوز، از زمان شروع پاندمی کووید ۱۹، چند گونه نگران‌کننده ظهور کرده که به افزایش موارد مرگ و میر و بستری شدن بیماران منجذ شده است.

طبقه‌بندی این گونه ها با استفاده از نرم‌افزار PANGO نشان می‌دهد گرچه این سویه‌ها اجدا مشترک دارند، ولی زاده مستقیم یکدیگر نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سویه‌هایی که تاکنون شناخته شده‌اند آلفا، بتا، گاما، دلتا و اومیکرون هستند. بررسی منشا ژنتیکی این گونه‌ها، تمایز بین آنان را توصیف نمی‌کند و بینشی در مورد ویژگی‌های ژنتیکی آنان ارائه نمی‌دهد.

این مطالعه با تایید مطالعات قبلی نشان می‌دهد اومیکرون نسبت به گونه‌های دیگر بیشترین جهش را دارد و از طرفی از نظر ژنتیکی از سویه اصلی متمایز است و شامل توالی‌های نوکلئوتیدی منحصر به فرد است. برای تکمیل این تحقیقات به مطالعات بیشتری نیاز است.

مطالعات نشان می‌دهد در حالی که هنوز سویه دلتا رایج‌ترین گونه در تمام قاره‌ها به جز آفریقاست، اومیکرون به سرعت در حال گسترش است و به زودی جایگزین دلتا خواهد شد.
تزریق دز یادآور، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و اجتناب از شرکت در دورهمی، مهمترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا است.

سویه اومیکرون دارای ۳۷ جهش در پروتئین اسپایک است که برای چسبیدن و حمله به سلول استفاده می‌شود. این تعداد جهش غیر عادی است و می‌تواند توجیهی برای گسترش سریع این گونه باشد. این سویه، قادر به آلوده کردن افراد واکسینه شده و نیز بهبودیافتگان است. در مقایسه با اومیکرون ، گونه دلتا تنها دارای ۱۳ جهش ژنتیکی در پروتئین تاجدار خود است

به گزارش ایرنا، محققان آفریقای جنوبی چندی پیش گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که دارای جهش‌های چندگانه است. سازمان جهانی بهداشت این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.

این نهاد بین المللی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: موارد ابتلا به اومیکرون در هر ۳۶ تا ۷۲ ساعت ۲ برابر می‌شود که این امر نشان می‌دهد این سویه جدید از «مزیت رشد قابل توجهی» نسبت به نوع دلتا که اکنون گونه غالب بوده، برخوردار است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۰ مشاهده سویه اومیکرون کرونا را در ایران تایید کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا اومیکرون ویروس دلتا برگزیدگان علم پروندهٔ خبری اومیکرون ؛ سویه تازه کرونا هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اومیکرون ویروس دلتا ویروس کرونا اومیکرون ویروس دلتا برگزیدگان علم نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۰۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا

برخی همچنان بر این باور هستند که واکسن‌های ویروس کرونا، عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته است. 

فرانسوا ژاویه فومو تاموزو، فوتبالیست سابق اهل فرانسه و کنگو، علیه شرکت‌های فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او معتقد است این شرکت‌ها که سازنده واکسن کووید-۱۹ هستند، بر حرفه او تأثیر گذاشته‌اند.

طرفداری | به گزارش اکیپ، فومو تاموزو در حالی که حالا در سن ۲۹ سالگی بازنشسته شده است، علیه شرکت‌های داروسازی فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او می‌خواهد مشخص شود که آیا واکسن کووید-۱۹ نقش مهمی در مصدومیت‌های او داشته که به شدت بر حرفه وی تأثیر گذاشته است. فومو تاموزو که پیش از خداحافظی از فوتبال در تیم‌های اوسر، یو اس کویوی-روئن، ماریتیمو و استاد لاوال بازی می‌کرد، همچنین از فدراسیون فوتبال فرانسه به دلیل تحت فشار گذاشتن بازیکنان زیر نظر خود برای واکسینه شدن، شکایت کرده است.

به گفته‌ این بازیکن، از زمان واکسیناسیون، مصدومیت‌های پی در پی باعث آسیب به دوران حرفه‌ای او شده است: درد زانو (گونالژی)، تاندونوپاتی و پارگی تاندون آشیل، او را ماه‌ها از زمین دور نگه داشته‌ است. این مصدومیت‌ها اکنون بر زندگی روزمره او نیز تأثیر می‌گذارد:

راه رفتن طولانی مدت به سختی قابل تحمل است، از طرف دیگر دویدن هم برایم غیرممکن است. به محض اینکه می‌خواهم به خودم فشار بیاورم، مثلاً از پله‌ها بالا بروم یا چیزی از قفسه بردارم یا حتی پایین بیایم، درد شدیدی احساس می‌کنم.

دادگاهی برای تعیین ارتباط احتمالی بین واکسن و مصدومیت‌های فومو تاموزو در نظر گرفته شده است. دادگاه پاریس در تاریخ ۲ جولای جلسه‌ای برای این پرونده برگزار خواهد کرد تا در مورد لزوم تشکیل هیئت کارشناسان که وظیفه آن‌ها تعیین ارتباط (یا عدم ارتباط) بین دوزهای واکسن و مصدومیت‌های این بازیکن ۲۹ ساله است، تصمیم‌گیری کند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آحارونوت: زمان آن رسیده کابینه نتانیاهو کنار برود
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت