Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یکشنبه هفته پیش بود که استاندار آذربایجان غربی پس از چند هفته بازدید از صنعت، این بار به پارک علم و فناوری ارومیه رفت تا از نزدیک شاهد فعالیت های مبتنی بر فناوری و دانش بنیان جوانان این استان باشد.

در آن بازدید بود که ایده های فناورانه جوانان ارومیه ای بارها مورد توجه استاندار آذربایجان غربی قرار گرفت و بخش مهمی از این بازدید به شنیدن مشکلات این جوانان و همچنین اقدامات آنان در حوزه های مختلف اختصاص داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هفته که طبق روال، میهمان استانداری آذربایجان غربی بودم که سری به واحدهای صنعتی بزنیم، متوجه شدم که این هفته هم مرکز فناوری محور رشد جهاد دانشگاهی استان مورد بازدید استاندار قرار می گیرد؛ همان جا فهمیدم که مدیریت ارشد استان طبق نظر دولت مردمی سیزدهم، استفاده از فناوری را رکنی برای توسعه می داند و بر همین اساس است که اول به سمت شناخت فناوری های بومی استان در ۲ مرکز مهم پارک علم و فناوری و مرکز رشد جهاد دانشگاهی می رود.

استاندار آذربایجان غربی پس از حضور در مراسم سالگرد سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، بلافاصله به مرکزرشد جهاد دانشگاهی آمد تا از واحدهای مستقر بازدید کند.

حضور در آزمایشگاه های سه گانه مربوط به گروه های شیمی تجزیه، گروه پژوهشی کشاورزی و گروه مدل کسب و کار، سه محلی بود که در ابتدای این بازدید، برنامه ریزی شد.

در این آزمایشگاه ها معلوم شد که آذربایجان غربی، قدرت انجام بسیاری از آزمایش ها به ویژه در حوزه سم شناسی را دارد و نیازی به ارجاع این آزمایش ها به ویژه در خصوص اقلام صادراتی نیست.

استاندار آذربایجان غربی پس از شنیدن صحبت های کارشناسان این آزمایشگاه ها، تاکید کرد که باید از این ظرفیت استفاده شود و خلا مربوط به این بخش را می توان با استفاده از توان جوانان ارومیه ای پر کرد.

محمدصادق معتمدیان اضافه کرد که یکی از گیرهای ااستان، همین مشکل آزمایشگاهی است که وقفه در راه صادرات ایجاد می کند و باید این گیر، حل شود.

او در جلسه پایانی این بازدید هم ضمن تماس تلفنی با منصور جلایر مدیرکل استاندارد استان، از او خواست که در ۱۰ روز آینده نیازسنجی در مورد آزمایش های لازم برای بخش تولید به ویژه در حوزه صادرات انجام شده و طی جلسه ای با حضور همه نهادهای مسوول با محوریت معاونت اقتصادی استانداری، این اقدامات آزمایشگاهی به جوانان استان سپرده شود.

در این بازدید بود که امین رستم زاده رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی هم خبر خوشی داد؛ او گفت که آزمایش محصول مهم کنسانتره محصولات باغی در خود استان انجام می شود و اضافه کرد که به جای ۲ هفته که با ارسال آژمایش ها به تهران طول می کشید، طی ۲ ساعت پاسخ از سوی آزمایشگاه این نهاد ارائه می شود.

پس از این بازدید، نوبت به گلخانه های مرکز رشد جهاد دانشگاهی ارومیه رسید؛ در این گلخانه ها که در ابتدا فقط به تولید توت فرنگی اختصاص داشت، این بار چندین قلم کشاورزی تولید می شد که یکی از آنها، تولید موز بود با طعم و مزه خالص موز و گل های رز و دیگر اقلام کشاورزی.

در این بازدید هم استاندار آذربایجان غربی، این صنعت را مهمترین نیاز توسعه ای بخش کشاورزی استان برشمرد.

پس از بازدید از این مراکز بود که جلسه ویژه ای با هدف بررسی مشکلات این مرکز، فناوران در حال کار در این مرکز و جهاد دانشگاهی برگزار شد.

ساختار جذب سرمایه در آذربایجان غربی نیازمند بازنگری اساسی است

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به وجود ایده های مناسب فناورانه و حضور سرمایه گذاران و متقاضیان برای ایجاد واحدهای مختلف تولیدی در استان گفت: ساختار جذب سرمایه در استان نیازمند بازنگری است تا با کم کردن موانع، زمینه ارتقای شاخص های سرمایه گذاری و استفاده از ایده ها فراهم شود.

محمدصادق معتمدیان افزود: نباید برخی ادارات سخت گیری های بی مورد در خصوص سرمایه گذاران داشته باشند و باید زمین های مورد نیاز آنان، در کمترین زمان ممکن اعطا شود نه اینکه یک سرمایه گذار سه سال برای دریافت زمین دوندگی داشته باشد.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی مزیت های بسیاری در حوزه های مختلف دارد که باید از آنها استفاده کرد و یکی از این موارد نیز مزیت آب و زمین مناسب برای کشت گلخانه ای است که نباید از آن غافل بود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه گلخانه، یک مزیت اساسی برای توسعه کشاورزی به ویژه درحوزه دانش بنیان و فناورانه به شمار می رود، بیان کرد: این استان، بهترین کریدور صادرات محصولات گلخانه ای می تواند باشد که در صورت تحقق این امر، هم صادرات محصولات تولیدی خود استان و هم صادرات تولیدات دیگر استان ها می تواند در دستور کار قرار گیرد.

معتمدیان با ابراز انتقاد از اینکه هنوز مقدمات راه اندازی ۲ هزار هکتار گلخانه در آذربایجان غربی محقق نشده است، ادامه داد: در ۲ ماه گذشته، هیچ اتفاقی در این خصوص صورت نگرفته ولی باید مرکز سرمایه گذاری استانداری، در این باره وارد عمل شده و در کمترین زمان ممکن، این مقدمات را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه در بحث گلخانه، دولت زمین لازم را در اختیار گذاشته و زیرساخت هایی مثل مسیر دسترسی، آب و برق مورد نیاز را ارائه می دهد، اظهار کرد: مردم دارای اهلیت می توانند از این فرصت استفاده کرده و سرمایه گذاری کنند.

وی همچنین با انتقاد از خام فروشی محصولات تولیدی به ویژه در حوزه گیاهان دارویی گفت: در صدد هستیم با همراهی وزارت جهاد کشاورزی و همچنین همراهی نهادهایی نظیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) چرخه تولید این محصول را در استان ایجاد کنیم تا ارزش افزوده این حوزه به شدت افزایش یابد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین بر اولویت بندی طرح های فناورانه تاکید کرد و افزود: در صورت وجود اولویت های مشخص، می توان از ظرفیت سرمایه گذاران دولتی و نهادهایی نظیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بهره بیشتری برد.

معتمدیان با ابراز خرسندی از ظرفیت آزمایشگاهی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اضافه کرد: می توان از این ظرفیت در راستای آزمایش محصولات تولیدی به ویژه در حوزه صادرات استفاده کرد که در این صورت، اقلام صادراتی به استان های مختلف برای آزمایش ارسال نمی شود و در وقت، هزینه صرفه جویی شده و درآمدها نیز افزایش می یابد.

وی با تاکید بر تدوین نقشه راه در استفاده از آزمایشگاه های جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی بیان کرد: باید در این خصوص نیازسنجی لازم صورت گرفته و بر اساس آن، اولویت بندی شود.

در این جلسه بود که برخی مشکلات فناوران از جمله موضوع تامین آب مورد نیاز در آزمایشگاه ها و اعطای وام به فناوران مرکز با استفاده از ظرفیت صندوق کارآفرینی امید رفع شد و قرار شد مشکلات دیگر نیز با همراهی سازمان مرکزی جهاد دانشگاهی و نهادهای استانی رفع شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی محمدصادق معتمدیان ارومیه استانداری آذربایجان غربی پارک علم و فناوری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی محمدصادق معتمدیان وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی محمدصادق معتمدیان ارومیه استانداری آذربایجان غربی پارک علم و فناوری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره استاندار آذربایجان غربی ویژه در حوزه جهاد دانشگاهی آزمایشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۰۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تکمیل طرحهای نیمه تمام جزو اولویتهاست،گفت: با جذب یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی تکمیل و مدارس جدید ساخته خواهد شد.

قهرمان رحمانی، با بیان اینکه جبران کمبود سرانه فضای آموزشی در استان باید در اولویت باشد، افزود: اولویت دولت تکمیل هنرستانهاست، لذا با جذب اعتبارات و تکمیل هنرستانها و هشت پروژه نیمه تمام می توان گام مؤثری در توسعه فضاهای آموزشی استان برداشت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هم در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی، با تأکید بر اهمیت مشارکت در امر مدرسه سازی افزود: ظرفیتهای بزرگی در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای امر مدرسه سازی استفاده کرد.

پیام صدقی افزود: هویت بخشی به مدرسه و معماری مدارس، ساماندهی املاک مازاد و ساخت مجتمع‌های بزرگ با رویکرد محله محور در استان در دستور کار است.

صدقی اضافه کرد: جهاد مدرسه سازی در دولت سیزدهم با قدرت، سرعت و با کیفیت ادامه دارد.

در این مراسم پیام صدقی به عنوان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی معرفی و از زحمات قهرمان رحمانی، مدیرکل سابق قدردانی شد.

 

 

دیگر خبرها

  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • بازدید جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از واحد‌های مختلف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی 
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی