Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا رفیع روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تسهیلات یاد  شده در حوزه صنعت ، کشاورزی و خدمات پرداخت‌شد و  علاوه بر اشتغال در حوزه ضروری و معیشت هم هشت فقره تسهیلات به مبلغ ۹۰۰میلیون ریال اختصاص یافته است.
رییس صندوق کارآفرینی امید شهرستان  خور و بیابانک گفت:در مجموع ۵۵ درصد از طرح‌های موردحمایت این صندوق در بخش صنعت ، ۳۵درصد در بخش کشاورزی و ۱۰ درصد در بخش خدمات  است و از این  تسهیلات پرداختی، ۸۱ نفر از مجریان طرح‌ها زنان و ۷۰ نفر مردان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده بین صندوق کارآفرینی شهرستان خور و بیابانک با بنیاد برکت نیز گفت:  ۱۴۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۴۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به متقاضیان کسب‌وکار در شهرستان از سوی بنیاد برکت  پرداخت‌شده است.
رفیع افزود: ازجمله طرح‌های موردحمایت صندوق کارآفرینی می‌توان به مجتمع‌های گردشگری و بوم‌گردی، کشاورزی و دام‌پروری، تولید در حوزه‌های مختلف، صنایع‌دستی، صندوق‌های خرد محلی، مشاغل روستایی و توانمندسازی بانوان اشاره کرد.
وی گفت: مأموریت این صندوق ، تجمیع سپرده‌های خُرد مردم و تلفیق آن با اعتبارات دولت، شناسایی جوانان واجد شرایط، توانمندسازی آنان و کمک برای ایجاد کسب‌وکارهای خُرد کم سرمایه و کسب‌وکارهای متوسط با محوریت فعالیت‌های کارآفرینانه و نیازهای منطقه‌ای است.
به گفته وی حمایت از ظرفیت اقتصادی و گردشگری و حمایت از صنایع‌دستی و جهت‌دهی آن‌ها در مسیر رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی شهرستان در اولویت اقدامات این صندوق قرار دارد.
رییس صندوق کارآفرینی و امید خور و بیابانک محرومیت‌زدایی، اشتغال پایدار و توانمندسازی مناطق محروم و کم برخوردار را  از دیگر اهداف این صندوق بیان کرد.
رفیع در ادامه نرخ مشارکت اقتصادی درخور و بیابانک را نیز نشان از امید خوب جوانان و جامعه نسبت اشتغال و ورود به بازار دانست و خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های توسعه و اشتغال در این منطقه شامل  گردشگری تاریخی ،معادن سنگ ساختمانی، حوزه کشاورزی ، بهره گیری از انرژی خورشیدی  است.
شهرستان خور و بیابانک با ۱۲ هزار کیلومترمربع وسعت و ۲۰ هزار نفر جمعیت دارای سه شهر، ۳۲ روستا، یک بخش مرکزی، سه دهستان است و در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها خور و بیابانک اشتغال زایی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خور و بیابانک اشتغال زایی اصفهان خور و بیابانک اشتغال زایی اصفهان صندوق کارآفرینی خور و بیابانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۰۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان خرد، افزود: صندوق ملی محیط زیست به عنوان یک موسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند و تسهیلات با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می‌کند که متاسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه صنایع، شهرداری ها، شرکت‌های شهرک‌های صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرح‌های محیط زیستی و بهرمندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده‌ نکرده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی‌های محیط زیست و طرح‌هایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می‌شود.

جادودان خرد بیان کرد: این صندوق آمادگی دارد از طرح‌های حافظ محیط زیست در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، طرح‌های کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاه‌های تولید انرژیِ پاک بخصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری‌ها تسهیلات پرداخت کند.

وی بیان کرد: واحد‌های صنعتی، معدنی، شهرداری ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت‌های صنعتی و فرمانداران می‌توانند نسبت به معرفی طرح‌های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای راهنمایی‌های لازم مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • رشد اقتصادی شهرها در گرو پتانسیل کارآفرینی
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است