Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح الله غلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ۵۷۸ میلیون دلار کالا از مرز بین المللی مهران به عراق با وزن یک هزار و ۵۱۷ هزار تن به عراق صادر شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت(ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه) ۲۰۷ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) به ارزش ۶۳ میلیون دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرک استان ایلام یادآور شد: روزانه کامیون های حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شوند که تمامی این کامیون ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

غلامی با اشاره به میزان صدور محصولات کشاورزی در سال گذشته از مرز مهران بیان کرد: سال گذشته بیش از ۱۲۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی(صیفی جات) به ارزش ۵۵ میلیون و ۶۸۷ هزار دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

وی به اقلام صادراتی مرز مهران در مدت یاد شده از مرز مهران اشاره کرد و افزود: مهم ترین اقلام صادراتی در مدت یاد شده شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، محصولات پلاستیکی، صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام با بیان اینکه ماموریت گمرگ بسیار گسترده است، اضافه کرد: گمرگ مبارزه با قاچاق، حمایت از واحدهای تولیدی، نظارت بر پروازهای خارجی و نظارت بر ورود کالاهای اولیه را برعهده دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تردد کامیون های صادراتی به مرز مهران در جریان و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در استان ایلام حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد پایتخت عراق فاصله دارد و به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

برچسب‌ها ایلام پایانه مرزی مهران عراق صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام پایانه مرزی مهران عراق ایلام پایانه مرزی مهران عراق صادرات غیر نفتی مرز بین المللی مهران عراق صادر مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۰۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان که قصد خروج از کشور را داشتند، کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا قربانی امروز _ دوشنبه دهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق طی دو ماه گذشته با همکاری نیروی انتظامی و کارکنان گمرک پرویزخان کشف شده است.

وی افزود: سوخت‌های کشف شده از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان که قصد خروج از کشور را داشتند کشف شد و متخلفان به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شدند.

مدیرکل گمرک پرویزخان تصریح کرد: سوخت‌های کشف شده از جمله بنزین و گازوئیل و در قالب گالن‌های بیست لیتری از آن‌ها کشف و ضبط شده است.

قربانی ادامه داد: سوخت سرمایه ملی است و با هرگونه عرضه خارج از شبکه آن برخورد خواهیم کرد.

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز، دو مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است.

کد خبر 749053

دیگر خبرها

  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در مهران
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟