Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:01:03 GMT

کانال سوئز در سال ۲۰۲۱ رکورد درآمدزایی را شکست

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۱۰۴۳

کانال سوئز در سال ۲۰۲۱ رکورد درآمدزایی را شکست

ترانزیت کالا از کانال سوئز، یکی از مهم ترین منابع درآمدی دولت مصر محسوب می شود که سالانه میلیاردها دلار از این منبع درآمد به خزانه این کشور واریز می کند.

به گزارش امروز (دوشنبه) روزنامه «الشرق الاوسط» چاپ لندن، اداره کانال سوئز اعلام کرد که  ۲۰۲۱ پردرآمدترین سال برای کانال سوئز بوده و دولت مصر از طریق ترانزیت کالا از این آبراه بین المللی به ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ میلیارد دلار رسیده است.

در بیانیه ای که در حساب کاربری دفتر ریاست جمهوری مصر در فیسبوک منتشر شده، به نقل از «اسامه ربیع» مدیر کل اداره کانال سوئز آمده است که سال ۲۰۲۱ پردرآمدترین سال برای کانال سوئز و حجم درآمدها در این آبراهه به ۶.۳ میلیارد دلار رسیده است. ظرفیت ترابری سالانه کانال سوئز هم در ۲۰۲۱ بالاترین حد گزارش شد و بالغ بر ۱.۲۷ میلیارد تن بود.

رییس اداره کانال سوئز توضیح داد که تعداد کشتی های عبوری در مسیر دو طرفه کانال سوئز ۲۰ هزار و ۶۹۴ فروند بوده که نسبت به ۲۰۲۰ ، ده درصد رشد داشته و یکهزار و ۸۶۴ کشتی افزایش داشته است. ظرفیت ترابری کانال سوئز در ۲۰۲۱ با افزایش ۸.۵ درصدی نسبت به سال قبل آن از ۱.۱۷ میلیارد تن به ۱.۲۷ میلیارد تن رسید.

وی ادامه داد که درآمدهای دلاری کانال سوئز در سال ۲۰۲۱ با افزایش ۷۲۰ میلیون دلاری نسبت به سال ۲۰۲۰ به ۶.۳ میلیارد دلار رسید. این رقم در ۲۰۲۰ حدود ۵.۶ میلیارد دلار اعلام شده بود.
اسامه ربیع تاکید کرد: ظرفیت ترابری سالانه در کانال سوئز بیشتر از میانگین رشد حمل و نقل دریایی بین المللی بوده است.

بر اساس آمار بین المللی ظرفیت ترابری دریایی بین المللی افزایش ۳.۷ درصدی داشته و حجم تجارت دریایی از کانال سوئز رشد ۸.۵ درصدی را تجربه کرد.

اسامه ربیع افزود که کانال سوئز در نظر دارد در سال جدید میلادی به منظور اهداف زیست محیطی از ضوابط و ساز و کارهای متفاوتی برای جابجایی کشتی ها در این آبراهه استفاده کند.

کانال سوئز که دریای سرخ را به دریای مدیترانه وصل می کند، یکی از مهم ترین آبراهه های بین المللی است که در کاهش هزینه های حمل و نقل دریایی مسافت بین کشورها در جهان نقش اساسی دارد.

پیش از احداث کانال سوئز، کشتیهای تجاری و مسافربر برای جابجایی از اقیانوس هند به اروپا، مجبور بودند که قاره آفریقا را دور بزنند که هزینه های هنگفتی برای کشتیرانی محسوب می شد.

برچسب‌ها قاره آفریقا اقیانوس هند دریای سرخ لندن فیس بوک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره آفریقا اقیانوس هند دریای سرخ قاره آفریقا اقیانوس هند دریای سرخ لندن فیس بوک کانال سوئز میلیارد دلار ظرفیت ترابری بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۱۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تیمی ریکرو ایران شکست

تیم ریکرو کشورمان در مسابقات کاپ جهانی تیراندازی با کمان شانگهای چین رکورد ایران در بخش تیمی را شکست. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، در ادامه مسابقات تیراندازی با کمان کاپ جهانی شانگهای چین، تیم ریکرو کشورمان با ترکیب فائز محمدی، رضا شبانی و محمدحسین گلشنی با امتیاز 2017 در رده هشتم قرار گرفت و موفق شد رکورد ایران در بخش تیمی را ارتقا ببخشد.

پیش از این رکورد ریکرو ایران در بخش تیمی 2008 بود که در بازی‌های آسیایی هانگژو برای ایران ثبت شده بود و در این مسابقات، کمانداران کشورمان موفق شدند رکورد ایران را 9 امتیاز ارتقا ببخشند.

نتایج کمانداران کشورمان در دور مقدماتی کاپ جهانی شانگهای

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • منچسترسیتی به رکورد شکست‌ناپذیری در ۳۰ بازی پیاپی رسید
  • سریع ترین شناگر ایران رکورد ۱۰۰ متر آزاد را شکست
  • «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست
  • رکورد جذاب: سرمربی اورتون به آنچلوتی رسید
  • رکورد لیگ برتر شکست: بیشترین گل زده تاریخ
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • رکورد تیمی ریکرو ایران شکست
  • یورو رکورد زد