Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار جعفر اسدی دوشنبه در دومین سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در شاهچراغ(ع) شیراز برگزار شد، اظهار کرد: سردار سلیمانی به خداوند متعال و راهی که انتخاب کرده بود ایمان داشت. هیچگاه دست خود را جلو کسی دراز نکرد و تنها جایی که گردن کج می کرد در پیشگاه خداوند متعال بود. وی به کاری که انجام می داد و به عاقبت کار خود ایمان داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) ادامه داد:انتخاب در زندگی مقوله بسیار مهمی است که نقش بسزایی در نتایج حاصل از تصمیمات و جایگاه نهایی ما در جامعه دارد و برای من جای سوال داشت که از چه زاویه ای باید به حاج قاسم سلیمانی نگاه کنیم و حاج قاسم که بود، چه کرد که اینچنین شد. اولین موضوعی که به ذهنم رسید انتخاب بود. اولین راه حاج قاسم،انتخاب بود. 

همرزم شهید سلیمانی اضافه کرد:می‌توان گفت انتخاب کردن یکی از مهمترین مواردی است که باعث شد شهید سلیمانی به این مقام و جایگاه برسد. حتی در زمانی که به قاسم سلیمانی گفتند نمی توانی در سپاه فعالیت کنی اما او انتخاب خود را کرده بود و گفت که اگر به درد سپاه نمی خورم، بسیجی خواهم شد. با اصرار و پشت کار تلاش کرد تا وارد سپاه شود.

اسدی گفت: قاسم سلیمانی با شجاعت ترامپ را قمارباز نامید و گفت «ترامپ قمارباز! خودم حریف تو هستم». این در حالی بود که بسیاری از سیاستمداران ما جرأت نداشتند این عبارت را به زبان بیاورند و معتقد بودند که اگر ترامپ اراده کند یک ساعته کن فیکون خواهد کرد. اما در این عالم قدرتی بالاتر از همه قدرت‌هاست.

وی اضافه کرد: من در پاسخ به کسی که از بنده پرسید نتیجه مذاکرات چه می‌شود گفتم حضرت امام (ره) آمریکا را بهتر از هر کسی می شناخت و بهترین واژه در عالم را برای توصیف آمریکا به کار برد. حضرت امام (ره) فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است و این جای سؤال دارد که آیا مذاکره با شیطان می‌تواند نتیجه مثبتی در پی داشته باشد؟

وی افزود:عزت و شرف ایران مدیون حضرت امام (ره) است که کشتی انقلاب را به سمت فلاح و رستگاری هدایت می کند.امام فرمودند که ما در جنگ دشمن خودمان را شناختیم و انقلاب خودمان را به دنیا ثابت کردیم و فهمیدیم که باید روی پای خودمان بایستیم.

اسدی گفت: فرماندهی کل قوا در ابتدای جنگ به فردی ابلاغ شده بود که تمام تلاش خود را برای ایجاد انشقاق میان سپاه و ارتش به کار گرفت و در آن زمان سپاه تشکیلاتی به نام تیپ و لشکر نداشت و با محورها برنامه را پیگیری می کرد و پس از دو سال با فرار آن فرمانده خبیث و در کنار برادران ارتشی حصر آبادان شکست و همان جا تیپ و لشکرها را ایجاد شدند و یک تیپ هم شهید سلیمانی راه اندازی کرد.

همرزم شهید سلیمانی بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی در کربلای پنج از کانال پرورش ماهی که حدود ۳۰ کیلومتر طول و ۲کیلومتر عرض داشت دور بصره را تصرف کرد و پس از جنگ نیز کار را رها نکرد و تمام تلاش خود را به کار گرفت تا سیستان و بلوچستان و هرمزگان را از لوث وجود اشرار رها کند.

وی افزود: سردار سلیمانی سال ۷۶ فرمانده سپاه قدس شد و در بالکان با دشمنان درگیر شد.در جنگ ۳۳ روزه حزب الله هم نیروی حزب الله توانست با اتکا به همین قدرت پیروز شود و موفق شد در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی را که ظرف شش روز توانسته بود ارتش چند کشور را متلاشی کند، سربلند بیرون بیاید و این ارتش را متلاشی کند. 

سردار اسدی عنوان کرد: همه خبیثان در سوریه اعلام کردند که بشار اسد باید ظرف یک هفته برود و ما آمدیم که دولت اسلامی عراق و شام را برپا کنیم اما با  گذشت دو سال نتوانستند کاری از پیش ببرند و حاج‌قاسم پس از چهار سال توانست سوریه را از محاصره نجات بدهد.

وی گفت: سردار سلیمانی در دوران هشت سال دفاع مقدس کارهای ارزشمندی را برای دفاع و امنیت از کشور و سربلندی مقابل دشمنان انجام داد. این شهید بزرگوار در آن دوران از خود و خانواده‌اش گذشت و در مرزهای کشور در کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران به و پیروزی نتیجه زحمات این شهید بزرگوار است.

 این مراسم با حضور پیکر یک شهید دفاع مقدس آغاز شد و در ادامه این آیین سرود ۱۴۰۰ شهید سلیمانی با همخوانی گروه سرود اجرا شد.

همزمان با ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، سپهبد شهید قاسم سلیمانی مراسم بزرگداشت روز مقاومت و سالگرد شهادت این سردار بزرگ اسلام در روز ۱۳ دی‎‌ماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در حمله آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
 در این حمله همراه با سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند.
حمله فوق به دستور مستقیم رییس جمهوری سابق ایالات متحده صورت گرفت.
از دهم تا شانزدهم دیماه به‌ عنوان هفته مقاومت و ۱۳ دی روز شهادت سردار قاسم سلیمانی در تقویم کشور روز جهانی مقاومت نامگذاری شده است.

برچسب‌ها سالگرد درگذشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی شیراز قاسم سلیمانی فارس شاه‌چراغ پروندهٔ خبری دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی؛ مرد میدان مقاومت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سالگرد درگذشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی شیراز سالگرد درگذشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی شیراز قاسم سلیمانی فارس شاه چراغ دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی قاسم سلیمانی شهید سلیمانی شهادت سردار حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۱۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ثارالله با بیان اینکه پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند، گفت: بزرگترین ژنرال ما (شهید حاج قاسم سلیمانی) وصیت می‌کند که روی سنگ مزارم بنویسید سرباز ولایت، این وصیت نشان می‌دهد که بزرگترین ژنرال ما به سربازی ولایت و انقلاب افتخار می‌کند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو حجت الاسلام علی عرب پور مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان در مراسم تکریم و معارفه مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه شهید سلیمانی ایستادگی و استقامت در برابر نظام استکباری را به مردم مسلمان غزه یاد داد، گفت: قطعا دشمن در برابر اراده قوی مردم غزه و فلسطین کاری از پیش نمی‌برد.

وی افزود: از ویژگی‌های بارز هر مسلمانی خودسازی، ایستادن و استقامت در مسیر حق است.

حجت الاسلام عرب پور تنبیه رژیم صهیونیستی را در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب دانست و تاکید کرد: مقام معظم رهبری در نماز عید فطر فرمودند؛ رژیم صهیونسیتی باید تنبیه شود، به دنبال فرمایشات رهبری این رژیم از ترس سفارت‌های خود را بست و نیروهایش به زیرزمین‌ها پناه بردند.

او تصریح کرد: عملیات وعده صادق در واقع ضرب شست اسلام ناب محمدی به دشمنان بود که باعث سربلندی همه مسلمانان و مستضعفان جهان شد.

وی بیان داشت:عملیات غرورآفرین وعده صادق برای مقاومت بر علیه نظام سلطه و استکبار و در راس آن رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی بود.

حجت الاسلام عرب پور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: شهید سلیمانی همت، شجاعت و شهامت را به نیمی از کره زمین تزریق کرد و معنای مقابله با نظام استکبار و سلطه را به مردم دنیا آموخت.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ثارالله کرمان با بیان اینکه عظمت و موجودیت سپاه پاسداران در جهان تازگی ندارد، اظهار کرد: از همان روز اول که سپاه پاسداران از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی پی‌ریزی و مهندسی شد، مبنای کارش را معنویت، جهاد و حرکت در مسیر بندگی خدا قرار داد.

وی سپاه را یک نیروی الهی دانست و گفت: امروز دوست و دشمن معترف هستند که سپاه پاسداران یک نیروی الهی است که در کنار مراجع عضام و روحانیون برای حفظ اسلام ایجاد شده و افتخار سپاه به پاسداری از اسلام در زیر خیمه ولایت در دوران غیبت آنهم به فرماندهی نایب امام زمان (عج) است.

در پایان مراسم از زحمات حجت الاسلام محمدی سلیمانی تجلیل و حجت الاسلام عسکری به عنوان مسئول جدید حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه جیرفت معرفی شد.

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت