Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگ عمومی خبرگزاری فارس، همایش دومین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی با عنوان «سردار سلیمانی؛ مدافع آزادی، امنیت و زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان» امروز ۱۳ دی‌ماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ‌و ارشاد اسلامی و‌ جمعی از رهبران ادیان مختلف در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درحال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ‌و ارتباطات اسلامی در این برنامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار داشت: خداوند می‌فرماید: «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا؛ نپندارید که شهیدان راه خدا مرده‌اند». درک ما از مسأله حیات و مرگ محدود است. بسیاری از افراد بر حسب ظاهر زنده‌اند و دارای علائم حیاتی هستند. از طرفی افرادی هم هستند که علائم حیاتی ندارند، اما زنده‌اند و همان طوری که خدا وعده داده است، نزد خدا روزی می‌خورند که شهدا از این دسته هستند.

وی با بیان اینکه ما امروز به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی دور هم جمع شده‌ایم، افزود: با وجود اینکه سردار سلیمانی در ظاهر بین ما نیست، اما تاثیر بسیاری نه تنها در ایران بلکه در جهان دارد. یکی از ویژگی‌های ممتاز ایشان، حرکت در مسیر حق است. حاج قاسم کسی است که مقاومت را در منطقه احیا کرد.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور با اشاره به اینکه ما انتظار داریم به شهید نگاه نشود، بلکه با شهید نگاه شود، تصریح کرد: بین این دو تفاوت وجود دارد. با شهید نگاه کردن یعنی آرمان‌های بلند حاج قاسم را دنبال کنیم. شهید سلیمانی فقط حماسه‌ساز نبود. او انسان ساز بود. در کنار شخصیت شهید سلیمانی باید از مکتب ایشان صحبت شود و گفتمان مقاومت را پیگیری کنیم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه  مکتب شهید سلیمانی بازخوانی مدرسه‌ای است که در آن عدالت خواهی و انسان دوستی موج می‌‎زند، ادامه داد: مکتب شهید سلیمانی نگاه روزآمد و کارآمد است. رمز جاودانگی هر چیزی پیوند با خداوند متعال است. در ادبیات ما هر چیزی رنگ خدایی بگیرد، جاودانه می‌شود. حاج قاسم رنگ خدایی داشت. بنابراین، مکتب او همیشه زنده خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه ما در تعابیر خود موضوع عبادت را مترادف با خدمت به خلق می‌دانیم، گفت: عبادت جز خدمت به خلق نیست. خدا بی‌نیاز مطلق است، اما همین بی‌نیاز مطلق از ما می‌خواهد که عبادت را خدمت به خلق بدانیم. حاج قاسم در این مسیر پیروز حرکت کردند و دیگران هم برای حضور در چنین مسیری تشویق کردند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه حاج قاسم بین‌المللی‌ترین شخصیت جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود، خاطرنشان کرد: شهادت سردار سلیمانی نه فقط به امنیت ایران، بلکه به امینت منطقه و جهان آسیب زد و عاملان باید پاسخگوی این جنایت باشند و همه آزادی‌خواهان جهان در انتظار انتقام سخت از آمریکا هستند.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور با اشاره به خروج آمریکا از منطقه گفت: فکر می‌کنم سخت‌ترین انتقام از عاملان و قاتلان شهید قاسم سلیمانی، خروج فرهنگی آمریکا از منطقه است؛ نه فقط خروج فیزیکی. بنابراین امیدواریم که نگاه غربی از منطقه دور شود و بتوانیم رهروی شهید سلیمانی در مسیرهای سخت باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سردار سلیمانی شهید سلیمانی ایمانی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۱۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی ـ هنری هنرمندان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از راه اندازی سایت اینترنتی و اپلیکیشن تخصصی فروش محصولات هنرمندان استان همدان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مسعود ویژه با اشاره به شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شد و همچنین اهمیت توجه به اقتصاد و معیشت هنرمندان استان اظهار داشت: فراهم کردن بسترهای مناسب برای ارائه آثار هنرمندان استان در قالب‌ فروشگاه‌های دائمی و بازارچه‌های هنری از اولویت‌های این اداره کل است.

وی افزود: با توجه به توسعه ارتباطات و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، استفاده از تکنولوژی و ظرفیت فضای مجازی، سایت اینترنتی و اپلیکیشن تخصصی فروش محصولات هنرمندان راه اندازی شد.

مسعود ویژه گفت: هنرمندان در بخش‌های مختلف می‌توانند با ثبت نام در این فروشگاه، بدون واسطه آثار خود را ارائه کنند. تابلوهای نقاشی، خوشنویسی، ابزار آلات موسیقی، آلبوم های موسیقی، مجسمه‌های هنری، کتاب، نوشت افزار، کالاهای فرهنگی، محصولات گرافیکی و تجسمی، مجموعه های نمایشگاهی، آثار هنری صنایع دستی و غیره از جمله آثار قابل ارائه در فروشگاه اینترنتی «کاه» هستند.

ویژه اظهار داشت: با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان این سایت در قالب اپلیکیشن هم طراحی شده است که هنرمندان می‌توانند از برنامه بازار دانلود کنند. همچنین میتوانند آثار و محصولات خود را از تاریخ هجدهم اردیبهشت‌ماه در سایت و اپلیکیشن "کاه" به نشانی www.caah.ir بارگزاری کنند و بعد از رونمایی و آغاز فروش رسمی محصولات از ٢٢ اردیبهشت‌ماه به فروش برسانند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان جهت ارسال تصاویر آثار فرهنگی و هنری خود در سایت و اپلیکیشن کاه و یا جهت معرفی خود به عنوان هنرمند در بخش هنرمندان و همچنین جهت ارائه آموزش های تخصصی به علاقمندان خود می‌توانند با شماره ٩ ١٣١ 6 ٨ که به این منظور ایجاد شده است تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | روایت سردار سلیمانی از علت ردصلاحیت شدن خود در گزینش سپاه
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی در آینده منطقه جایی ندارند/ ایران مقاومت را در جهان تقویت کرد
  • فرهنگ‌سازی با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش انجام شود
  • نمایشگاه کتاب تجلی عمل صالح مبتنی بر سرمایه مردم است
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی ـ هنری هنرمندان
  • عرضه ۶ عنوان کتاب جدید درباره حاج قاسم سلیمانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • سرلشکر سلامی: در شرق مدیترانه راه را بر دشمن می‌بندیم
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران