Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، لطف الله رضایی روز دوشنبه در نشست قرارگاه امنیت غذایی استان سمنان افزود: بازگشت محصولات صادراتی از روسیه  به خاطر ناسالم بودن محصول و باقیمانده سموم صحت ندارد.

وی ادامه داد: ارتباط دادن بازگشت محصولات صادراتی به روسیه به خاطر باقیمانده سموم و ناسالم بودن محصول، به هیچ عنوان صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بازگشت فلفل صادراتی ایران از روسیه فقط به سبب فقدان ثبت چهار سم مجاز و مرسوم کشاورزی در سامانه بازرسی کشور مقصد بود و این ناهماهنگی با مذاکرات و جلسات و بازدیدهای اخیر انجام شد و با حضور کارشناسان روسیه قرار است از گلخانه‌های استان سمنان بازدید شود تا مساله رفع شود.

رضایی گفت: تولید محصولات سالم به ویژه محصولات گلخانه‌ای که به لحاظ اقتصادی و صادرات جایگاه ویژه‌ای در امنیت غذایی کشور ایفا می‌کند با الزام قانونی صادراتی برنامه ششم توسعه از وظایف وزارت جهاد کشاورزی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: در همین راستا فراهم کردن امکانات مصرف بهینه سموم دفع آفات و بیماریها، کودهای شیمیایی، هورمون‌های رشد و استفاده از کودهای آلی، همچنین ارزیابی، پایش نظارت و صدور گواهینامه های استاندارد محصولات در قالب محصول ارگانیک سالم، جزو سیاست‌های اصلی در حوزه تولید گیاهی است.

رضایی گفت: نظارت بر احداث گلخانه‌های مناسب، نظارت بر فرآیند تولید، الگوی کشت شامل انتخاب، رقم و تأمین اندام تکثیری و همچنین کنترل کیفی مراحل تولید از عمده فعالیت‌های معاونت تولیدات گیاهی و سازمان نظام مهندسی و مدیریت ترویج در همین راستا است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: تربیت کارشناسان ناظران مقیم در کنار ناظران کنترل کیفی، آموزش برای نظارت و فرآیندهای تولید محصول باکیفیت صادراتی از برنامه‌های ویژه معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی است که در سفر اخیر مدیرکل گل و گیاهان زینتی وزارت جهادکشاورزی به استان و بازدید از گلخانه‌های تولیدکننده محصولات صادراتی به‌ویژه سبزی و صیفی مورد تأکید قرار گرفت.

این نشست به منظور بررسی زوایای چالش پیش آمده در صادرات محصولات گلخانه ای و اقدامات انجام شده در یکماه اخیر در استان همسو با اقدامات کشوری برای رفع مشکل  و از سرگیری صادرات سبزی وصیفی به روسیه با حضور رییس سازمان جهادکشاورزی استان وارائه اقدامات معاونت تولیدات گیاهی برگزار شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها کشت گلخانه ای روسیه سمنان توسعه صادرات تولید داخلی کشاورزی صادرات غیر نفتی پروندهٔ خبری تولید و رونق اشتغال استان سمنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها کشت گلخانه ای وزارت جهاد کشاورزی سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها کشت گلخانه ای روسیه سمنان توسعه صادرات تولید داخلی کشاورزی صادرات غیر نفتی جهاد کشاورزی محصولات صادراتی تولیدات گیاهی استان سمنان وزارت جهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۱۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،کارشناس امور باغداری جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:این میزان گلخانه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.
عبدالله جعفری صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید و انتقال محصولات جالیزی به گلخانه را از مهمترین اهداف احداث گلخانه دانست.
وی میگوید: با بهره‌برداری تولید در این سطح گلخانه در استان، به ازای هر هکتار ۱۲ نفر به صورت مستقیم صاحب شغل خواهند شد.
هم اکنون بیشترین میزان تولید محصولات گلخانه‌ای مربوط به گوجه فرنگی است و ۱۴ واحد گلخانه در استان به کشت این محصول می‌پردازند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت