Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@09:23:17 GMT

شهید سلیمانی گفتمان‌ساز بود

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۱۹۷۸

شهید سلیمانی گفتمان‌ساز بود

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور در سخنرانی خود در همایش «بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی: مدافع آزادی، امنیت و زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگ مقاومت و آزادگی سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران همرزمش گفت: مسیری که شهیدان بزرگ ما پیمودند، باز کردن راهی روشن به عالم آزادگی، استقلال، معنویت، همراهی و همدلی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از ویژگی‌های ممتاز سردار سلیمانی را بسیج افکار عمومی مردم منطقه در مسیر حق خواند و گفت: سردار شهید ما که امروز به مناسبت دومین سالگرد شهادت ایشان دورهم جمع شدیم، گرچه در بین ما نیستند، اما همواره تأثیرات فراوانی در کشورمان و حتی جامعه جهانی دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور افزود: یکی از توفیقات سردار سلیمانی در منطقه این بود که توانست موضوع مقاومت در منطقه را زنده نگه دارد و نقطه کانونی مسئله مقاومت در منطقه شد. ما انتظار داریم که به شهید نگاه نشود، بلکه با شهید نگاه شود. با شهید نگاه شود یعنی افق نگاهمان را با شهید یکسان کردن، آرمان‌های بلند آن را دیدن و بر آن آرمان‌ها پا فشردن.

شهید سلیمانی گفتمان‌ساز بود

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی فقط حماسه ساز نبود، بلکه گفتمان‌ساز بود. بی جهت نیست که در کنار شخصیت سردار سلیمانی، از مکتب شهید سلیمانی صحبت می‌شود. چهره ایشان یک گفتمانی را تعریف کرد که این گفتمان ماندگار است و آن هم گفتمان مقاومت در برابر ظلم است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مکتب شهید سلیمانی را بازخوانی و نگاه روز آمد به مکتب انبیاء دانست و اظهار کرد: در مکتب شهید سلیمانی، عدالت‌خواهی، ظلم ستیزی و انسان دوستی موج می‌زند. شهید سلیمانی رنگ خدایی داشت. مکتب شهید سلیمانی زنده است و خدمت به خلق را در راستای عبادت و شکر نعمات الهی به جا می‌آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور به دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی(دام ظله العالی)، اشاره کرد و گفت: حضرت آقا در این دیدار، شهید سلیمانی را «ملی ترین» و «امتی ترین» چهره انقلاب توصیف کردند.

وی اذعان کرد: ایشان بین‌المللی ترین شخصیت جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود. سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از تمام توان خود برای پیگیری حقوقی شهادت سردار شهید سلیمانی، استفاده خواهد کرد. نه فقط به دلیل اهمیت جمهوری اسلامی ایران، بلکه به دلیل اینکه شهادت ایشان به منطقه نیز آسیب زده و عاملین این جنایت باید پاسخگو باشند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید کرد: سخت‌ترین انتقام از عاملان شهادت سردار سلیمانی، خروج فرهنگی آمریکا از منطقه است و خروج فرهنگی آمریکا از منطقه مهمترین مطالبه مردم منطقه است.

شهید سلیمانی زندگی خود را صرف دفاع از مظلومان جهان کرد

خلیفه ارامنه تهران نیز در این مراسم با اشاره به این که شهید سلیمانی مجاهدی مهربان و انسان دوست بود، گفت: او زندگی خود را صرف دفاع از مظلومان جهان کرد.
اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، با اشاره به جایگاه و مقام شهدا اظهار داشت: شهید شریف ترین شخص در جامعه انسانی است. انسانی که در راه آرمان‌های معنوی کشته می‌شود و جان خود را فدا می‌کند.
خلیفه ارامنه تهران در ادامه سخنانش، گفت: اسقف آرام اول کشیشیان در پیامی که به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی ارسال کردند، مراتب تسلیت خود را ابراز و دیدگاه خود را در خصوص آن شهید بزرگمرد بیان کرد.
وی اضافه کرد: شهید سلیمانی یکی از فرزندان سلحشور، قهرمان، متواضع و با درایت سپاه پاسداران اسلامی بود که به همراه جمعی از همرزمانش در نتیجه یک اقدام جنایتکارانه آمریکا به شهادت رسید. او مدافع حقوق بشر و قهرمانی شجاع بود.
اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان افزود: شهید سلیمانی مجاهدی مهربان و انسان دوست بود که زندگی خود را صرف دفاع از مظلومان جهان کرد. او به این آیه قرآن ایمان داشت که خداوند فرموده: «آنان که در راه خدا کشته شدند را مرده مپندارید».
وی اذعان کرد: جوانان ارمنی حلب سوریه در صفحات فیسبوک خود از شهادت ناجوانمردانه سردار یاد و اقدام ناجوانمردانه آمریکا را محکوم کرده‌اند.
خلیفه ارامنه تهران یادآور شد: هر چند دو سال از شهادت سردار سلیمانی می‌گذرد، اما یادش همواره در دل‌هایمان جاویدان است. او یکی از بزرگترین قهرمانان تاریخ معاصر است که با اخلاص تمام تبدیل به الگوی تمام عیار برای جهانیان شد.

شهید سلیمانی نماد مقاومت و اخلاص بود

کشیش کلیسای قدیس جاوجیوس روم ارتدکس سوریه، نیز با اشاره به رشادت‌ها و مجاهدت‌های سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: شهادت یک امر عظیمی است و خداوندی که آفریدگار این عالم است، شهادت واقعی و حقیقی را قبول می‌کند.
پدر پولوس خیاط اظهار کرد: شهدایی هستند که زندگی و جانشان را فدا می‌کنند تا همه بتوانند زندگی کنند، نه فقط گروه اندکی بلکه همه ملت‌های دنیا با احترام، صداقت و محبت زندگی کنند.
وی اضافه کرد: این شهدا قدردانی می‌شوند، چرا؟ چون از یک قضیه‌ای دفاع کردند، قضیه‌‎ای انسانی، نه از مردم و نه از کشور مشخصی دفاع کردند، بلکه از کل انسانیت دفاع کردند. من با افتخار می‌گویم این عزیزانی که شهید می‌شوند، جان و اندیشه شان باقی می‌ماند و به انسانیت بُعد می‌دهد.
پدر پولوس خیاط با اشاره به کتابی درباره شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: خوشا به حال آنانی که شهید شدند. خوشا به حال آنانی که جان را فدا کردند و به قافله شهدا و قافله نور پیوستند. خوشا به حال شهید محور مقاومت، حاج قاسم سلیمانی که با اخلاص خود به عرش خداوند رسید.
وی با بیان اینکه شهید سلیمانی نماد مقاومت و اخلاص بود، عنوان کرد: بدانید اگر فرد شهید، بالقوه نباشد شهید نمی‌شود، شرط و لازمه شهید شدن اینکه انسان ظرفیت شهید بودن را در خود داشته باشد و به تعبیری دیگر «موتوا قبل أن تموتوا» [بمیرید پیش از اینکه میرانده شوید].
کشیش کلیسای قدیس جاوجیوس روم ارتدکس سوریه تأکید کرد: اینجا شهادت به معنای انسانی و فلسفی تعبیری است از اینکه اگر انسان به شهادت باور نداشته باشد، شهادت او باطل است. باید به آنچه که می‌خواهد برای آن شهید بشود، ایمان داشته باشد.

در این همایش که به همت مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها برگزار شد، علاوه بر شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رهبران ادیان توحیدی از کشورهای سوریه، لبنان، عراق و ایران در خصوص نقش سردار دلها در دفاع از حقوق پیروان ادیان و مبارزه با افراطی گری در منطقه، سخنرانی کردند.

در حاشیه این همایش، نمایشگاه عکسی با موضوع ظلم و اجحاف روا داشته شده از سوی دشمنان به ویژه داعش بر اقلیت‌های مسیحی، ایزدی و .... و زجرها و پیامدهای ناشی از آن و همچنین، تلاش‌های صورت گرفته از سوی مجاهدان به رهبری سردار شهید سلیمانی برای رفع این ظلم‌ها برپا شد.

همچنین از ویژه‌نامه‌های‌ نشریات سیاسی ـ اجتماعی الوحده به زبان عربی، اکو آو اسلام به زبان انگلیسی، ایران نوین به زبان اردو و سخن ایران به زبان روسی که با هدف معرفی ابعاد مختلف «مکتب سلیمانی» و «نقش آن در دیپلماسی فرهنگی ایران» به همت مؤسسه بین‌المللی الهدی منتشر شده‌اند، رونمایی به عمل آمد.

برچسب‌ها سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قاسم سلیمانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قاسم سلیمانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شهادت سردار سلیمانی دومین سالگرد شهادت مکتب شهید سلیمانی حاج قاسم سلیمانی سلیمانی گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۱۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی

مراسم سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی عصر امروز با حضور سردار فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،سردار سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولین کشوری و لشگری در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074996 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • روایت شاهدان عینی از لحظات درگیری و شهادت حمیدرضا الداغی + فیلم
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم