Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه در آیین ویژه‌ برنامه دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه کاشان افزود: این شهید جلیل‌القدر در دل، جان، روح و باطن فقط به خداوند متعال می‌اندیشید.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی تا تدبیر و مدیریت توانست با وجود نیروهای کم و امکانات و تجهیزات ناچیز در جنگ ۳۳ روزه قوی‌ترین ارتش خاورمیانه و چهارمین ارتش جهان را به زانو درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه کاشان تصریح کرد: هنوز رژیم صهیونستی به این باور نرسیده که چگونه حزب‌الله لبنان توانست در جنگ ۳۳ روزه تومار زندگی این رژیم به ظاهر نیرومند و قوی را که آمریکا او را پشتیبانی می‌کرد، درهم بپیچد.

وی اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب تاکنون ۲ بار در سخنرانی‌ها و بیاناتشان از واژه مکتب نام برده‌اند، مکتب امام (ره) و مکتب حاج قاسم که مکتب امام راحل، اسلام ناب محمدی و مکتب حاج قاسم نیز که پیاده کردن دین اسلام محمدی که برگرفته از امام معصوم (ع) و عاشورای حسینی است.

رییس دانشگاه کاشان نیز گفت: سردار سرافراز شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان تبلور و تجلی تمام نیکی‌ها و مجاهدت‌هایی بود که مردم ولایی ایران مشاهده کردند.

عباس کتابی افزود: زندگی، مرام، روش و منش این شهید والامقام برای نسل‌های سوم و چهارم انقلاب که از نزدیک اتفاق‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند بودند باید الگوی عینی آنها باشد.

وی اضافه کرد: تمامی مردم مشاهده کردند که یک مردم الهی، انقلابی و متعهد چگونه در عرصه‌های مختلف جهاد، شهادت و سازندگی نه در داخل ایران اسلامی بلکه خارج مرزهای کشور حضور پیدا کرد.

یکی از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی نیز با بیان خاطره‌هایی از این شهید والامقام گفت: جنگ با داعشی‌ها در کشور سوریه جنگی نابرابر و مانند جنگ دوران دفاع مقدس بود و پیچیدگی‌های خاصی داشت.

اصغر رجایی با اشاره به اینکه جنگ در سوریه به شهرها، خیابان‌ها، کوچه‌ها و حتی خانه‌ها کشیده شده بود، افزود: سردار سلیمانی با تدبیر، فرماندهی و مدیریت کاری انجام داد که به مردم عادی آسیبی وارد نشود.

وی، فروتنی، تواضع و مردمی بودن را از جمله ویژگی‌های سردار سلیمانی بیان و اضافه کرد: شهید سلیمانی همواره به بچه‌های یتیم به ویژه فرزندان شهیدان با ابراز احساسات سرکشی و دست نوازش بر سر آنها می‌کشید.

رجایی خاطر نشان کرد: مردم و به خصوص جوانان باید با ادامه راه سردار سلیمانی، منش و زندگی این شهید عزیر را الگو و سرمشق خود قرار دهند.

در این آیین معنوی افزون بر پرده‌خوانی، رونمایی از تمثال شهیدان حاج قاسم سلیمانی و  ابومهدی المهندس در بیت‌المقدس و شعرخوانی، از سه خانواده‌ شهید مدافع حرم شهرستان کاشان نیز تجلیل شد.

سپهبد شهید قاسم سلیمانی بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در حمله موشکی پهبادهای آمریکایی به همراه ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شماری دیگر از همراهانشان در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

برچسب‌ها امام جمعه کاشان دانشگاه کاشان کاشان قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی؛ مرد میدان مقاومت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه کاشان دانشگاه کاشان کاشان امام جمعه کاشان دانشگاه کاشان کاشان قاسم سلیمانی حاج قاسم سلیمانی سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است

سرهنگ احمدرضا هیرمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مسیر منتهی به چهارراه بابا قاسم به سمت میدان قدس به دلیل ترکیدگی لوله آب تا اطلاع ثانونی مسدود است.

سرهنگ احمد رضا هیرمند افزود: براین اساس هم اکنون در مسیر جنوب به شمال خیابان میدان قدس به سمت چهارراه بابا قاسم محدودیت ترافیکی اعمال شده است.

وی از رانندگان خواست برای تردد ار مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

کد خبر 6092217

دیگر خبرها

  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی