Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا از شهر «کراچی» مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان، حجت الاسلام والمسلمین «حمید شهریاری» و اعضای هیات جمهوری اسلامی ایران در نهمین روز از سفر به همسایه شرقی پاکستان امروز ۲ دیدار مهم با رهبران ارشد فرقه اهل تسنن و همزمان روسای مراکز بزرگ دینی "بریلوی" و "دیوبندی" در شهر بندری کراچی انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی امروز با حضور در "جامعه نعیمیه" و "دارالعلوم" کراچی به ترتیب با «مفتی منیب الرحمان»‌ و «مفتی تقی عثمانی» دیدار کرد، دو شخصیت که از علمای ارشد اهل تسنن و بزرگ فرقه بریلوی و دیوبندی در پاکستان به حساب می‌آیند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با قدردانی از میزبانی رهبران ارشد مذاهب اسلامی از هیات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و بازدید از مراکز دینی آنان در کراچی را مصداق روشن همبستگی اسلامی و گام عملی برای وحدت عنوان‌ کرد.

وی افزود: سخن وحدت نیازمند عمل وحدتی نیز دارد، برائت اهل تسنن از تحرکات افراطی و ضدتقریب اطمینان بخش است در عین حال جمهوری اسلامی ایران نیز گروه‌های وحدت خواه و متعادل را جدای از شاخه‌های افراطی و فعالیت‌های دهشت افکنانه دیگر عناصر می‌داند.

شهریاری تاکید کرد: مذاهب اسلامی باید دشمن شناسی را اصل پیشبرد وحدت قرار دهند، زیرا با شناسایی دشمنان مشترک و گام هماهنگ برای مقابله به چالش‌های ناشی از نیروهای ضدتقریب می‌توانیم بر نفرت پراکنی غلبه و رواداری و اخوت را میان یکدیگر گسترش دهیم.

وی گفت: پیغام جمهوری اسلامی ایران در این جلسات روشن و کارساز است، دشمن شناسی برای تقویت دوستی میان شیعه-سنی، ایستادگی مقابل نیروهای ضداسلام و پرهیز از دامن زدن به اختلافات ، زیرا تشدید اختلافات به معنای واقعی مانع سازی در مسیر دشمن شناسی خواهد بود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار با مفتی تقی عثمانی رییس دارالعلوم کراچی نیز بر نیاز عالم اسلام به تعامل نزدیک میان نخبگان دینی، علما و اندیشمندان برای جلوگیری از سوء استفاده دشمن از تفرقه و تنازع تاکید کرد.

وی افزود: باید جلوی مشاجره، اردوکشی خیابانی و تکفیر را گرفت و مسیر خویشتنداری، مکالمه و بهره‌برداری از مشترکات اسلامی همواره ساخت.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و هیات همراه در هشتمین روز از سفر به پاکستان شب گذشته (یکشنبه) وارد شهر «کراچی» در جنوب این کشور شد.

دیدار با رهبران ارشد مذاهب اسلامی به منظور تقویت ابتکارات تقریبی، بررسی مسائل جهان اسلام و پیشبرد همبستگی اسلامی به ویژه میان ملت‌های مسلمان و همسایه ایران و پاکستان از جمله برنامه های دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و هیات همراه در این سفر است.

برچسب‌ها مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پاکستان وحدت اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پاکستان وحدت اسلامی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پاکستان وحدت اسلامی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دبیرکل مجمع دشمن شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۲۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای اهدای دکترای افتخاری به رئیسی و انتقادی که گاف از آب درآمد!

به گزارش همشهری آنلاین، در همین رابطه ادعایی مطرح شد مبنی بر اینکه مدرک دکترای افتخاری، از سوی یک دانشگاه فرعی پاکستان و توسط معاون این دانشگاه به آیت‌الله رئیسی اهدا شده است.
این ادعا درحالی است که اولاً دانشگاه کراچی بزرگترین دانشگاه دولتی در پاکستان است؛ ثانیاً در مراسم اعطای این مدرک افتخاری «حکمران» ایالت سند پاکستان به عنوان رئیس هیأت امنای دانشگاه‌های کراچی حضور داشته و دکترخالد عراقی رئیس دانشگاه کراچی که اعطاکننده این مدرک بوده، طبق قوانین پاکستان، همزمان عهده‌دار معاونت هیأت امنای دانشگاه نیز بوده است.

جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید:

طرح ادعاهای بی‌اساس علیه دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی

کد خبر 847330 منبع: ایران برچسب‌ها ایران و پاکستان خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • ماجرای جنجالی شدن اهدای دکترای افتخاری به رئیسی
  • ماجرای اهدای دکترای افتخاری به رئیسی و انتقادی که گاف از آب درآمد!
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود